کوالکام از فناوری شارژ سریع

به گزارش مجله روگذر، کوالکام به تازگی از فناوری شارژ سریع +Quick Charge 3 که نسل بعدی فناوری شارژ پر سرعت این شرکت نیز به حساب می آید رونمایی کرد.

کوالکام از فناوری شارژ سریع

کوالکام مدت هاست فناوری شارژ سریع را برای پردازنده های خود توسعه می دهد و اخیرا نیز جدیدترین نسخه آن را برای گوشی های میان رده سطح بالا تحت عنوان +Quick Charge 3 معرفی گردید که به گفته کوالکام هم باعث افزایش سرعت می گردد هم اینکه اضافه شدن آن به گوشی های اندرویدی آینده باعث افزایش قیمت آن ها نخواهد شد.

این فناوری ابتدا قرار است برای گوشی هایی در دسترس قرار گیرد که به پردازنده اسنپدراگون 765 و 765G مجهز می شوند و اولین گوشی که به آن مجهز می گردد نیز شیائومی می 10 لایت زوم خواهد بود. البته این دستگاه هم به فناوری +Quick Charge 3 دسترسی خواهد داشت هم +Quick Charge 4 و این یعنی محصول میان رده شیائومی اولین گوشی خواهد بود که از هر دو فناوری شارژ سریع کوالکام پشتیبانی می نماید.

کوالکام هنوز معین ننموده چه پردازنده های دیگری به این فناوری دسترسی خواهند داشت اما اینطور که به نظر می رسد قطعا در سال 2020 شاهد محصولات بیشتر با پردازنده های مختلفی خواهیم بود که می توانند از آن پشتیبانی نمایند.

فناوری شارژ سریع +Quick Charge 3 با هدف افزایش سرعت شارژ در گوشی های میان رده سطح بالا طراحی شده، در عین حال که تاثیری در قیمت آن ها ندارد. به عبارتی این مسئله باعث افزایش قیمت گوشی نخواهد شد و کاربران می توانند همچنان گوشی های میان رده را با قیمت معقولی خریداری نمایند.

سامسونگ چگونه می تواند از غیاب اسنپدراگون 865 پلاس به سود خود استفاده کند؟

اما به ادعای کوالکام در این رابطه می پردازیم. به گفته این شرکت، فناوری جدید می تواند در مدت زمان تنها 15 دقیقه، شارژ گوشی را از 0 به 50 درصد برساند که این یعنی 35 درصد سریع تر از نسل قبل! حال اینکه این سرعت برای باتری با چه حجمی گفته شده معین نیست. به علاوه، کوالکام تضمین داده این فناوری در حالی می تواند گوشی ها را با این سرعت شارژ کند که دمای آن به نسبت قبل 9 درجه سلسیوس خنک تر است.

+Quick Charge 3 از کابل استاندارد USB-A به USB-C پشتیبانی می نماید که اتفاقا همین عامل هم باعث مقرون به صرفه تر بودن آن به نسبت +Quick Charge 4 می گردد. از نکات قابل توجه دیگر در رابطه با این فناوری، پشتیبانی آن از لوازم جانبی نسل قبل است و این یعنی در بسیاری از موارد کاربر احتیاج به تعویض لوازمی که از قبل خریداری نموده ندارد.

خود کوالکام هم در پیامی به وب سایت Android Authority خاطرنشان کرد که میخواهد قابلیت های جدید را تا جایی که ممکن است با هدف تجربه ای یکپارچه و پایدار، در دسترس همه قرار دهد و لذا فناوری های جدید آن (+Quick Charge 3 و +Quick Charge 4/4) برای تمام کاربران مناسب خواهند بود.

گفتنی است این فناوری جدید هم از شارژ بی سیم و هم با سیم پشتیبانی می نماید و جالب تر اینکه حتی به صورت همزمان نیز می توانید از این دو حالت با پشتیبانی از +Quick Charge 3 بهره ببرید!

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر روانه گوشی های بسیار بیشتری می گردد

منبع: androidauthority gsmarena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1054

به "کوالکام از فناوری شارژ سریع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام از فناوری شارژ سریع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید