کوهبنان در سوگ شهادت ثامن الحجج (ع) سیاه پوش شد

به گزارش مجله روگذر، همگام با ایران اسلامی، مراسم سالروز شهادت امام مهربانی ها به همت خادمیاران رضوی و هیئت های عزاداری در کوهبنان برگزار گشت.

کوهبنان در سوگ شهادت ثامن الحجج (ع) سیاه پوش شد

همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع)، مراسم عزاداری به همت خادمیاران رضوی، مردم عزادار کوهبنان و هیئت های عزاداری در محل امامزاده بی بی عصمت (س) شهرستان کوهبنان برگزار گشت.

همگام با میلیون ها زائر که خود را از جای جای جهان و کشور به مشهد الرضا رسانده اند تا در غم شهادت امام رئوف در حرم مطهر آن امام به سوگ بنشینند، مردم شهرستان کوهبنان نیز امروز با به راه انداختن هیئت های عزاداری و سینه زنی در سوگ این امام رئوف گریستند.

آیین های سوگواری سالگرد شهادت هشتمین اختر آسمان ولایت و امامت، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در گوشه و کنار شهرستان کوهبنان برگزار و این خطه غرق در عزا و ماتم شد و مردم ولایت مدار این شهرستان در آخرین روز از ماه صفر (از شب گذشته تا امروز) به این مناسب با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه ها به ماتم حضرت ثامن الاحجج (ع) نشستند.

همچنین مردم این خطه پیش از ظهر امروز با راه اندازی دسته های زنجیر زنی، سینه زنی و نوحه خوانی در خیابان های این شهر و حرکت به سمت آستان مقدس امامزاده بی بی عصمت (س) درعزای حضرت رضا (ع) عزاداری کردند این درحالی بود که برخی هئیت ها راستا چند کیلومتری را با پای پیاده و برهنه طی کردند.

علاوه بر این تعدادی زیادی از اهالی این شهرستان به رسم دیرین سال های گذشته با عزیمت به مشهد مقدس، مراسم سالگرد شهادت حضرت امام رضا (ع) را در جوار حرم مطهر این امام همام برگزار کردند.

مراسم سالروز شهادت امام رضا (ع) در کوهبنان با حرکت نمادین تابوت امام رضا (ع)، گلباران تابوت نمادین از طریق بانوان خادمیار، نوحه خوانی، پرچم گردانی، قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) و سخنرانی همراه بود.

خبرنگاران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1401 بروزرسانی: 6 مهر 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2191

به "کوهبنان در سوگ شهادت ثامن الحجج (ع) سیاه پوش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوهبنان در سوگ شهادت ثامن الحجج (ع) سیاه پوش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید