6 موقعیت وحشتناک برای زندگی در فضا!

به گزارش مجله روگذر، زندگی در ایستگاه فضایی بین المللی برای بسیاری از افراد رویایی است، اما زندگی افراد حاضر در آن روزهای وحشتناکی نیز دارد.

6 موقعیت وحشتناک برای زندگی در فضا!

ایستگاه بین المللی فضایی که در حال نزدیک شدن به دهمین سالگرد خود در سکنی دادن انسان ها در فضا است، یکی از بزرگ ترین موفقیت های بشر در تجربه زندگی در فضا به شمار می رود. با این حال زندگی در مدار دشواری های بزرگی دارد و بداقبالی هایی که در تجربه این پدیده برای انسان اتفاق افتاده نشان دهنده این موضوع هستند که هنوز باید در زمینه ایجاد تمدن های بشری در فضا بیشتر بیاموزیم. خبرنگاران در ادامه 6 موقعیت و شرایط که می توانند زندگی در فضا را به جهنمی ترسناک تبدیل نمایند، مورد آنالیز قرار می دهد.

افتادن ناخن های دست

تجربه نشان داده دستکش های لباس های فضایی که فضانوردان در هنگام کار کردن یا راهپیمایی فضایی در خارج از ایستگاه فضایی به دست می نمایند برای سلامت آن ها بسیار مضر است. آنالیز هایی که به تازگی انجام گرفته نشان می دهند در حدود 10 درصد از فضانوردان در اثر پوشیدن این دستکش ها به آسیب ناخن انگشت دچار می شوند و تعدادی از آن ها یکی از ناخن های خود را به کلی از دست می دهند زیرا دستکش با محدود کردن راستا حرکت انگشتان دست می تواند به ناخن ها آسیب رسانده و آن ها را بکند هر چه دست فضانورد بزرگ تر باشد، این آسیب دیدگی جدی تر می گردد و شاید ناسا باید برای کاهش دادن ابتلا به آن در جستجوی فضانوردانی با جثه کوچک تر باشد.

رژیم غذایی فضایی

غذاهای فضایی هنوز با غذاهای دلنشین و گوارا فاصله فراوانی دارند. میوه های تازه و سبزیجات در ایستگاه نایابند و استفاده از غذاهایی مانند نان در خلاء غیر ممکن است. ذرات نان در شرایط خلاء در همه جا شناور خواهند شد و تمیز کردن آن ها برای ساکنان ایستگاه به یک فاجعه تبدیل می گردد و فضانوردان از صرف غذاهای تکراری با قابلیت گرم کردن مجدد که در برنامه ای هشت روزه تکرار می شوند، عاصی می شوند.

مسائل بهداشتی

عدم وجود حمام در ایستگاه معمولا تجربه های دردناکی را برای فضانوردان به وجود می آورد. خلاء استفاده از حمام و دوش های آب معمولی را در ایستگاه غیر ممکن می نماید، و فرایند خشک شدن رطوبت نیز خود داستانی دیگر است. از این رو فضانوردان برای شستن لباس های خود از تفنگ آبی ویژه ای استفاده می نمایند آب را به سمت لباس ها شلیک می نماید. بعلاوه برای شست وشوی موهای سر، فضانوردان از شامپوهای خشک استفاده می نمایند. حال برای درک عمق فاجعه می توانید کوچک بودن فضای ایستگاه را تصور کنید در حالی که باید 6 ماه در کنار چند نفر دیگر در چنین حفره کوچکی زندگی کنید و به حمام نیز نروید.

مسائل دستشویی

یکی از آزاردهنده ترین و مداوم ترین مسائل ایستگاه، شرایط دستشویی آن است. در ایستگاه فضایی دو دستشویی وجود دارد که یکی از آن ها در بخش روسی ایستگاه و دیگری در بخش آمریکایی آن قرار گرفته است. هر دوی آن ها برای قابل استفاده بودن عملیات لوله کشی طاقت فرسایی را طلب می نمایند. سپس مشکل بعدی فاضلاب است. در سال 2009 با استفاده از سیستم بازیافت و تصفیه از فاضلاب ایستگاه آب آشامیدنی، آب برای شست وشو و آشپزی به دست آمد. ساندار موگین یکی از فضانوردانی که در آن دوره در ایستگاه به سر می برد از این عملیات به عنوان یکی از وحشتناک ترین و شگفت انگیز ترین فعالیت هایی یاد نموده که در ایستگاه انجام گرفته است.

استخوان های فرسوده

جدا از حالت تهوع روزانه، فضانوردان باید به قیمت ماندن و زندگی کردن در مدار زمین، عواقب سلامتی سنگینی را تحمل نمایند. یکی از مهم ترین این موارد تاثیرات کیهانی بر روی تراکم استخوان فضانوردان است. مطالعات نشان می دهند قدرت استخوان های اختر شناسان با نیم سال اقامت در فضا در حدود 14 درصد کاهش پیدا می نماید.

تنهایی

شاید سخت ترین بخش از زندگی در فضا احساس انزوا و احساس دلتنگی شدید است. برای مثال در سال 2007 مادر فضانورد دانیل تانی در اثر تصادف رانندگی کشته شد. وی در آن موقع در ایستگاه به سر می برد و از این رو در فاصله 320 کیلومتری از زمین برای مادر خود عزاداری کرد تا دو ماه پس از مرگش دوباره به زمین بازگردد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با خستگی وسط روز چه کار باید کنیم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2146

به "6 موقعیت وحشتناک برای زندگی در فضا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 موقعیت وحشتناک برای زندگی در فضا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید