آسیا شاهد دربی جذاب تهران خواهد بود؟

به گزارش مجله روگذر، قرعه کشی رقابت های لیگ قهرمانان 2021 انجام شد و بر اساس آن، تیم ها حریفان خود را شناختند و حالا می توان به جدول مسابقات استناد بیشتری کرد

آسیا شاهد دربی جذاب تهران خواهد بود؟

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، 40 تیم شرکت نماینده در فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا در 10 گروه 4 تیمی تقسیم می شوند و تیم های صدرنشین به همراه 6 تیم برتر رتبه دوم هر گروه راهی مرحله بعد خواهند شد.

تیم های دوم غرب و شرق قاره جداگانه مقایسه می شوند و 3 تیم دوم از غرب و 3 تیم دوم از شرق به همراه 10 تیم صدرنشین گروه ها 16 تیم مرحله یک هشتم نهایی را تشکیل دهند.

طبق الگوریتمی که برای صعود تیم ها برای مرحه حذفی رقابت ها چیده شده است، 5 تیم صدرنشین و 3 تیم برتر دوم از هر منطقه در مرحله حذفی به رقابت می پردازند. مرحله های یک هشتم و یک چهارم به صورت تک بازی و مرحله نیمه نهایی و فینال به صورت رفت و برگشت برگزار می گردد.

برای مرحله یک هشتم نهایی قرعه کشی برگزار نمی گردد و الگوریتم برنامه بازی تیم ها طبق تصویر زیر است:

برنامه بازی های یک هشتم نهایی به تیم های دوم رجحان بستگی دارد که صعود می نمایند. حالا می توانیم به یکی از جذاب ترین قضیه ها آنالیز احتمال دربی آسیایی است.

پرسپولیس در گروه E و استقلال در گروه C رقابت ها حضور دارند. و هفت حالت برای تقابل این دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی وجود دارد. احتمال تقابل استقلال و پرسپولیس را در سه قسمت آنالیز می کنیم.

در صورتی که استقلال در گروهش دوم و پرسپولیس هم صدرنشین گردد. به شرطی که آبی ها در بین تیم های دوم برتر حضور داشته باشند، 4 حالت برای تقابل این دو تیم به وجود می آید.

اگر تیم های دوم صعود نماینده از گروه های A.B.C یا A,C,D یا B,C,D یا C,D,E باشند ما شاهد یک دربی آسیایی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیایی خواهیم بود. در تمام این حالت ها پرسپولیس میزبان است البته چون رقابت ها متمرکز برگزار می گردد میزبانی اهمیتی ندارد.

در صورتی که استقلال در گروهش صدرنشین و پرسپولیس در گروهش دوم گردد. به شرطی که پرسپولیس در جمع تیم های برتر دوم حضور داشته باشند. 2 حالت برای تقابل این دو تیم به وجود می آید.

اگر تیم های برتر دوم از گروه های B,C,E یا B,D,E باشند ما شاهد دربی آسیایی خواهیم بود. در این حالت ها استقلال میزبان است.

اگر هر دو تیم صدرنشین شوند تنها در صورتی این دو تیم باهم بازی می نمایند که تیم های دوم برتر صعود نماینده از گروه A,C,E باشند. در این حالت پرسپولیس میزبان است.

طرفداری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1505

به "آسیا شاهد دربی جذاب تهران خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیا شاهد دربی جذاب تهران خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید