آمار بالای بستری ها و حال وخیمی های کرونا در یک شبانه روز تهران ، تمدید محدودیت های کرونایی تهران

به گزارش مجله روگذر، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران ضمن بیان آمار 24 ساعته با اشاره به اینکه شرایط این کلانشهر در مواجهه با ویروس کووید-19 سخت و شکننده است از تمدید محدودیت های کرونایی تهران اطلاع داد.

آمار بالای بستری ها و حال وخیمی های کرونا در یک شبانه روز تهران ، تمدید محدودیت های کرونایی تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در یک گفت وگوی تلویزیونی با اشاره به شیوع گسترده پاندمی کرونا تاکید نمود: برپایی هرگونه نمایشگاه در تهران ممنوع است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به تمدید محدودیت های اعمال شده توسط ستاد کرونای استان تهران، این محدودیت ها حداقل تا سرانجام هفته آینده برقرار و بر همین اساس برگزاری نمایشگاه، مجمع عمومی و تجمعات ممنوع اعلام شده است.

وی با اشاره به اعلام رسمی کمیته انتظامی، امنیتی و اجتماعی به استانداری تهران مبنی بر اعمال محدودیت ها یادآور شد: برگزاری نمایشگاه ها به دلیل شرایط خاص شهر تهران و افزایش آمار مبتلایان به کووید-19 تا اعلام رسمی انجام نخواهد شد.

دکتر زالی در ادامه با اشاره به شرایط سخت و شنماینده شهر تهران به لحاظ شیوع کرونا تاکید نمود: تمامی تجمعات در تهران اقدامی پرمخاطره تلقی می گردد.

تاب آوری ظرفیت های درمانی مستقیما به میزان مبتلایان کرونایی بستگی دارد

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران همچنین با بیان اینکه بار کاری قابل توجه و مضاعفی برای انتقال بیماران مبتلا به کرونا بر دوش کادر بهداشت و درمان است، گفت: طبیعتا ورود 684 بیمار جدید تنها در 24 ساعت به بیمارستان های تهران عدد قابل توجهی است که می تواند بر تاب آوری نیروی انسانی و ظرفیت های درمانی تاثیرگذار باشد.

وی ضمن تشریح شرایط شهر تهران به لحاظ شیوع کرونا در 24 ساعتی که گذشت، اظهار کرد: 124 کرونایی در بخش های ویژه بیمارستان های شهر تهران بستری شدند. سهم بیماران جدیدی که در بخش های ویژه بستری شدند بالغ بر 17 درصد است، به این معنی که 17 درصد بیماران کرونایی با حال عمومی وخیم در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی با تاکید بر افزایش مراجعان مبتلا یا مشکوک به کرونا به بخش های سرپایی بهداشت یادآور شد: معدل بیماران مبتلا به ویروس کووید-19 که به بخش های سرپایی حوزه بهداشت و درمان مراجعه نموده اند نیز به 6.2 درصد می رسد. مجموعا 9 درصد بیمارانی که به صورت سرپایی به بخش های بهداشت و درمان بیمارستان های تهران مراجعه می نمایند احتیاج به بستری شدن دارند.

زالی ادامه داد: مجموع بیماران بهبودیافته کرونایی در 24 ساعت گذشته نیز بالغ بر 640 نفر است که اگر چنانچه این عدد با میزان ورودی ها مقایسه گردد باز هم کماکان میزان ورودی ها از ترخیص ها بالاتر است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: به نظر می رسد تعداد مراجعه بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا به بخش های بهداشتی رو به افزایش است که این مهم می تواند از بار کاری حوزه درمانی بکاهد، چراکه این افراد غالبا با علائم خفیفی از بیماری که احتیاج به بستری ندارد در این مراکز توصیه و درمان های لازم را به صورت سرپایی دریافت می نمایند.

دکتر زالی در بخش دیگری با بیان این که با هماهنگی سازمان نظام وظیفه و نیروهای مسلح بخشی از مشمولان خدمت سربازی و دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و PHD پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می توانند در مراکز درمانی و بهداشتی این دانشگاه خدمات ویژه ای ارائه دهند، از ارائه پیشنهاد استفاده از این ظرفیت ویژه به وزیر بهداشت اطلاع داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1186

به "آمار بالای بستری ها و حال وخیمی های کرونا در یک شبانه روز تهران ، تمدید محدودیت های کرونایی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار بالای بستری ها و حال وخیمی های کرونا در یک شبانه روز تهران ، تمدید محدودیت های کرونایی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید