آیا برلین سبزترین شهر دنیا است؟

به گزارش مجله روگذر، برلین یکی از سرسبزترین شهرهای اروپا است که بیشتر از هر شهری در اروپا دارای باغ، پارک و منطقه ها جنگلی است اما وجود این فضاهای سبز لزوماً به معنی سازگاری آن با محیط زیست نیست. با توجه به رطوبت کم و آب وهوای خشک، بی نظمی در اتخاذ سیاست های محیط زیستی و فقر نسبی در مقایسه با شهرهای دیگر اروپا و آلمان عملکرد آن به اسم یک شهر سبز نسبتاً ضعیف است. بااین حال این شهر به خاطر نگرش های زیست محیطی از دیرباز شناخته شده است. وجود فضاهای سبز فراوان نشانه میل آن به سازگاری با محیط زیست است. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

آیا برلین سبزترین شهر دنیا است؟

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

بین دو جنگ عظیم

پس از جنگ جهانی اول برلین یک شهر بسیار منزوی بود. و این به این معنی بود که ساکنان شهر از بسیاری از جهات برای تأمین نیازهای خود مستقل و خودکفا بودند. بسیاری از فضاهای سبز به وسیله ساکنین شهر به منظور فراوری مواد غذایی محافظت می شدند. استفاده از این منابع حداقل نیازهای ممکن برای زنده ماندن افراد را فراهم می آوردند. بسیاری از مردم بعد از جنگ فقیر بودند و برای تأمین نیازهای خود ازجمله پوشاک و حمل ونقل مجبور به استفاده دوباره از وسایل قدیمی خود بودند و بدین صورت فرهنگ بازیافت در میان مردم صندلی خود را به دست آورد.

فضاهای سبز

امروزه بیش از 2500 فضای سبز در شهر برلین وجود دارند که هرکدام را می توان به اسم تکه ای از طبیعت در شهر و یک زیستگاه حیات وحش در نظر گرفت. قدمت پارک Tiergarten به سال 1527 میلادی برمی گردد. زمانی که به اسم یک زمین شکار به وسیله پادشاهان پرس ساخته شد و در انتها جنگ جهانی دوم تبدیل به زمین کشاورزی شد تا نیازهای غذایی مردم شهر را تأمین کند.

نتایج اتحاد دوباره آلمان

پس از فروپاشی دیوار برلین و احیای مجدد شهر بسیاری از فضاهای سبز اشغال شده دوباره برای ساکنین شهر قابل استفاده شدند و نوارهای مرزی مانند منطقه Gleisdreieck در اطراف دیوار برلین به فضاهای دیدنی برای استفاده عموم تبدیل شدند. در پارک Sudgelande که در محوطه سابق راه آهن واقع شده است قطارهای قدیمی جمع آوری شده اند تا فضای ترکیبی از محیط صنعتی و جنگل ایجاد گردد. سوغات آلمان

محیط زیست امروزه برلین

فقر نسبی در برلین یک مزیت دارد. اتومبیل های بسیار کمتری نسبت به شهرهای دیگر در جاده ها رفت وآمد می نمایند که بخشی از آن هم به علت سیستم فوق العاده حمل ونقل عمومی است . علاوه بر این استفاده از یک سیستم بازپرداخت تشویقی که در آن به ازای تحویل هر بطری پلاستیکی 0.25 دلار دریافت می کنید در عملکرد چرخه بازیافت تأثیر بسزایی داشته است. برلین ممکن است یکی از شهرهای سرسبز جان باشد اما هنوز تا رسیدن به موقعیتی که با محیط زیست سازگار باشد فاصله دارد.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1813

به "آیا برلین سبزترین شهر دنیا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا برلین سبزترین شهر دنیا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید