اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای احداث لاستیک سازی الیگودرز

به گزارش مجله روگذر، استاندار لرستان گفت: یک هزار میلیارد تومان برای طرح احداث کارخانه 50 هزار تنی لاستیک سازی الیگودرز اختصاص یافت.

اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای احداث لاستیک سازی الیگودرز

فرهاد زیویار گفت: این طرح با هدف فراوری 50 هزار تن لاستیک های باری و اتوبوسی با ظرفیت اشتغال مستقیم و غیر مستقیم چهار هزار نفر در دستور کار واقع شده است.

وی اضافه نمود: این کارخانه با پیش بینی سرمایه گذاری پنج هزار و 500 میلیارد تومان در شهرک صنعتی الیگودرز در حال ساخت می باشد که علاوه بر تصویب 120 میلیون یورو معادل حدود یک هزار میلیارد تومان، تصمیمات مناسبی برای تسریع در روند اجرای آن اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: بعلاوه 425 میلیارد تومان منابع مورد احتیاج اجرای مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان در بخش کشاورزی است که انتظار می رود این مبلغ مصوب به وسیله بانک تجارت تامین و پرداخت گردد.

استاندار لرستان اضافه نمود: با توجه به تاثیر معین تکلیف واحد های تملک شده به وسیله بانک در ایجاد ارزش اضافه نموده، فراوری و اشتغال پایدار، بانک تجارت باید تمهیدات لازم را جهت معین تکلیف این واحد ها به عمل آورد.

یکی از پروژه های مهم شهرستان الیگودرز کارخانه لاستیک شاخص است که اسفند 97 کلنگ احداث آن در شهرک صنعتی الیگودرز بر زمین زده شد و قرار بود پس از بهره برداری برای 840 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کند و گفته می گردد تا چهار هزار فرصت شغلی غیر مستقیم نیز در پی دارد.

اما این طرح به دلایلی پس از مدتی متوقف شد که از جمله موانع و مسائل آن می توان به عدم تامین منابع مالی طرح به وسیله سهامداران و تامین بودجه سالیانه پروژه و آورده نقدی سهامداران، تحریم های مالی و بانکی در خصوص تامین ماشین آلات خارجی و عقدقرارداد با سازندگان اروپایی اشاره نمود.

خبرنگاران لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آبان 1401 بروزرسانی: 3 آبان 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2203

به "اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای احداث لاستیک سازی الیگودرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای احداث لاستیک سازی الیگودرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید