از فواید بلند مدت زردچوبه

به گزارش مجله روگذر، مطالعات نشان داده اند که زردچوبه به حفظ سلامت کبد یاری می نماید، به ویژه زمانی که فرد در معرض سموم قرار می گیرد. به عنوان مثال، زردچوبه فراوری صفرا را افزایش می دهد که از سلامت گوارش و سم زدایی پشتیبانی می نماید.

از فواید بلند مدت زردچوبه

عصر ایران : زردچوبه یکی از ادویه های پر مصرف در دنیا است. زردچوبه نه تنها به واسطه عطر، طعم و رنگ خود در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه به واسطه فواید سلامت بالقوه خود از گذشته های دور مورد توجه مردم بوده است. طی سالیان اخیر نیز پژوهش های مختلفی درباره فواید زردچوبه برای سلامت انسان اجرا شده است.

از فواید زردچوبه برای سلامت بلندمدت انسان

کورکومین، ماده فعال موجود در زردچوبه که عامل رنگ زرد روشن این محصول نیز است، مسئول بسیاری از فواید سلامت زردچوبه عنوان شده است. نتایج یک پژوهش در دانشگاه یوسی ال ای در آمریکا نشان داد افرادی که طی بازه زمانی 18 ماهه این مطالعه، روزانه 90 میلی گرم کورکومین دریافت می کردند، بهبود چشمگیر در حافظه و توجه خود را شاهد بوده اند. همچنین، شرکت نمایندگان بهبود در شرایط خلق و خوی را گزارش کردند.

پژوهشگران بر این باروند که این فواید مهم ممکن است با خواص ضد التهاب قوی زردچوبه مرتبط باشند، اما برای درک بهتر به پژوهش های بیشتری در این زمینه احتیاج است.

مطالعات پیشین فواید زردچوبه برای سلامت شناختی و همچنین موارد دیگر مانند توانایی مبارزه با سرطان، تقویت سیستم ایمنی، و محافظت از عملکرد درست اندامی را نشان داده اند. در ادامه با بعضی از فواید برجسته استفاده از زردچوبه بیشتر آشنا می شویم.

تقویت عملکرد سیستم ایمنی

بعضی پژوهش ها نشان داده اند که کورکومین موجود در زردچوبه از فعالیت پروتئینی به نام CAMP پشتیبانی می نماید که این پروتئین به حفظ عملکرد درست و سالم سیستم ایمنی یاری می نماید.

این ممکن است کلید پیشگیری از علائم آلرژی شما نیز باشد زیرا زردچوبه به عنوان یک تعدیل نماینده فعالیت سیستم ایمنی عمل می نماید. اساسا، این شرایط به پیشگیری از ترشح هیستامین یاری می نماید که می تواند به معنای رنج کشیدن کمتر از آلرژی باشد.

محافظت از کبد

مطالعات نشان داده اند که زردچوبه به حفظ سلامت کبد یاری می نماید، به ویژه زمانی که فرد در معرض سموم قرار می گیرد. به عنوان مثال، زردچوبه فراوری صفرا را افزایش می دهد که از سلامت گوارش و سمزدایی پشتیبانی می نماید.

همچنین، زردچوبه بر فراوری گلوکز و التهاب تاثیرگذار است و از عملکرد درست پانکراس پشتیبانی می نماید.

مبارزه با زوال عقل

بسیاری از اپیدمیولوژیست ها مدتهاست تصور می نمایند که استفاده از زردچوبه در هند به جمعیت پیر این کشور در حفظ سلامت شناختی خود یاری نموده است. مطالعات جدید به این مساله اشاره داشته و نشان داده اند که زردچوبه می تواند به طور فعال سلامت شناختی و نورولوژیکی را تقویت کند.

مبارزه با سرطان

مطالعت متعدد نشان داده اند که زردچوبه از توانایی بالایی برای مبارزه با سرطان در بدن برخوردار است. به عنوان مثال، کورکومین موجود در زردچوبه ممکن است به پیشگیری از سرطان های پستان و پروستات یاری کند زیرا هر دو مورد با التهابی پیوند خورده اند که کورکومین می تواند آن را کاهش دهد.

تامین آنتی اکسیدان هایی قوی

قدرت آنتی اکسیدانی زردچوبه می تواند در برابر فعالیت رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو از بدن محافظت کند و فواید ضد پیری ارائه کند. زردچوبه به عنوان یکی از قدرتمندترین آنتی اکسیدان های طبیعی پشتیبان میتوکندری، ساختارهای سلولی فراوری نماینده انرژی، شناخته می گردد.

تسکین سوء هاضمه

به گفته موسسه ملی سلامت آمریکا، مصرف زردچوبه ممکن است به تسکین ناراحتی های گاه و بیگاه معده یاری کند.

در حقیقت، یک آزمایش بالینی در سال 2014 نشان داد که افراد مبتلا به مسائل مزمن دستگاه گوارش، مانند سوء هاضمه و سندرم روده تحریک پذیر، با دریافت کورکومین دو بار در روز و برای شش ماه، بهبود سریع تر سوء هاضمه را تجربه کردند.

از بین بردن سموم

از آنجایی که زردچوبه به تقویت سلامت کبد، گوارش، و سیستم ایمنی یاری می نماید می تواند به فرآیند نابودی سمومی که سلامت انسان را در معرض خطر قرار می دهند و پیشگیری از انباشت آنها در بدن یاری کند.

زردچوبه التهاب کبد را کاهش می دهد، در شرایطی که به افزایش فراوری صفرا یاری می نماید. همچنین، این محصول به باززایی سلول های کبد و دفع سموم یاری می نماید.

محافظت از غذا حین گریل کردن

بعضی پژوهش ها نشان داده اند که افزودن زردچوبه به غذا پیش از گریل کردن آن می تواند تشکیل ترکیبات سمی را به میزان 40 درصد کاهش دهد، از این رو، می توانید آن را به عنوان ادویه ای عالی برای باربیکو در نظر بگیرید.

با توجه به فواید سلامت مختلف زردچوبه، جای شگفتی نیست که این خوراکی زرد رنگ یک افزودنی عالی به برنامه سلامت و غذایی روزانه شما برای تحقق هدف سلامت و بهزیستی بلندمدت باشد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 616

به "از فواید بلند مدت زردچوبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از فواید بلند مدت زردچوبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید