استراماچونی را فراموش کنید، ترکیب مجیدی راهگشا شد

به گزارش مجله روگذر، پیشکسوت استقلال علت موفقیت استقلال در بازی برابر الریان را ترکیب مجیدی دانست و گفت: باید استراماچونی را به فراموشی سپرد.

استراماچونی را فراموش کنید، ترکیب مجیدی راهگشا شد

ایمان عالمی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت وگو با خبرنگاران، درباره پیروزی 5 بر صفر استقلال مقابل الریان قطر و صعود این تیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا گفت: با وجود مسائل زیادی که در چند وقت اخیر گریبان گیر استقلال بوده است، عملکرد بازیکنان این تیم مقابل الریان فوق العاده بود. آنها یک بازی زیبا و با استراتژی جدید از خود نشان دادند. با وجود اینکه الریان قطر یک تیم خوب با بازیکنان گران قیمت است اما استقلال در این بازی به معنای کامل کلمه یک تیم بود. آنها در حملات و ضد حملات پرسرعت و فکر شده عمل می کردند و در دفاع بدون اشتباه ظاهر شدند.

او در ادامه افزود: پیروزی استقلال بحث غیرت ایرانی است. بازیکنان استقلال با تمام وجود خود بازی کردند. آنها در بازی اول مقابل الکویت کمی بهم ریخته بودند اما در بازی مقابل الریان یک تیم بودند و با انسجام و هماهنگ ظاهر شدند.

عالمی علت پیروزیت استقلال در بازی الریان را استراتژی مجیدی سرمربی این تیم و غیرت بازیکنان دانست و گفت: با وجود اینکه برخی معتقد بودند مجیدی در صورت ادامه راه استراماچونی و استفاده از ترکیب سرمربی سابق استقلال به پیروزیت خواهد رسید اما مجیدی با استفاده از ترکیب خاص خود در رقابت های آسیایی پیروز به کسب این دو پیروزی شد و این پیروزیت ارزشمند برای این سرمربی نشانگر آن است که باید استراماچونی سرمربی سابق استقلال را به فراموشی سپرد. آنها هنگام حمله از ترکیب پنج سه دو و زمان دفاع از ترکیب سه پنج دو استفاده می کردند. علاوه بر نحوه چینش، مجیدی تعویض های خوبی هم انجام داد و شاهد مثال آن ورود به موقع ارسلان مطهری به زمین در دقیقه 75 بازی بود که منجر به گل های چهارم و پنجم استقلال شد.

این پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که علت عملکرد ضعیف الریان برابر استقلال را چه می دانید؟ گفت: نمی توان منکر آن شد که استقلال مقابل این تیم قطری بهترین عملکرد سال اخیر خود را نشان داد اما علت دیگری که برای شکست الریان می توان ذکر کرد، سابقه بازی این دو تیم با هم است. استقلال بارها پیروز به پیروزی مقابل این تیم قطری شده است و همین باعث استرس بازیکنان الریان در ابتدای بازی شد و این در حالی است که استقلال بازی را به خوبی شروع کرد و در دقیقه 9 پیروز شد دروازه رقیب را باز کند. استقلال همچنین در ضربات ایستگاهی بسیار خوب عمل کرد. اگر هم از تمام این موارد بگذریم، الریان انتظار همچین درخششی از بازی کنان استقلال مخصوصا دیاباته و قائدی را نداشت. این دو بازیکن که خط حمله استقلال را تشکیل می دهند، فوق العاده بازی کردند و پیروز شدند سه گل وارد دروازه رقیب کنند.

عالمی در سرانجام به دلیل صعود تیم فوتبال استقلال به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به فرهاد مجیدی، بازیکنان و کادر فنی استقلال تبریک گفت و استقلال را تیمی خواند که قادر به صعود از مرحله گروهی این رقابت ها است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 855

به "استراماچونی را فراموش کنید، ترکیب مجیدی راهگشا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراماچونی را فراموش کنید، ترکیب مجیدی راهگشا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید