معما حل شد؛ استقلال و نساجی در لیگ قهرمانان

به گزارش مجله روگذر، با تغییرات کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا، این بازی ها از این پس مانند لیگ قهرمانان اروپا از اواخر تابستان تا بهار سال بعدش برگزار خواهد شد و دیگر خبری از برگزاری این مسابقات بین دو فصل باشگاهی نیست.

معما حل شد؛ استقلال و نساجی در لیگ قهرمانان

در گذشته بازی ها در بهمن آغاز می شد و در آبان سال بعد به سرانجام می رسید و در نتیجه تیم های ایرانی و غرب آسیا مجبور بودند با دو تیم متفاوت در بازی ها شرکت نمایند، اما بالاخره فشار های کشور های غرب آسیا از جمله قطر و عربستان به ثمر نشست و این بازی ها با شکل بهتر و مطابق با فصل باشگاهی ایران و کشور های منطقه برگزار می گردد.

در نتیجه این تغییرات، لیگ قهرمانان سال 2023 برگزار نشد و لیگ قهرمانان 2022 که پارسال آغاز شده بود به سرانجام نرسیده تا با یک سال تعویق در زمان برگزاری این بازی ها، فصل نو مسابقات از شهریور ماه آغاز می گردد.

این تغییر و تحولات منجر به این شد که استقلال و نساجی به عنوان قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی سال گذشته هنوز از سهمیه خود استفاده ننمایند و در نهایت نمایندگان ایران در فصل نو لیگ قهرمانان با تجمیع قهرمانان دو فصل انتخاب خواهند شد.

پیش از این قهرمان لیگ برتر و جام حذفی به صورت مستقیم و تیم های دوم و سوم جدول به وسیله پلی آف به لیگ قهرمانان می رفتند، اما در فصل آینده قرار شده فقط تیم هایی که جام آورده باشند، به لیگ قهرمانان بروند و تیم های دوم و سوم جدول سهمیه ای نمی گیرند.

سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ، در گفت وگویی تلویزیونی بدبینانه ترین حالت تقسیم سهمیه های ایران در لیگ قهرمانان آسیا را حالت (2+2) معرفی نموده که براین اساس، سهمیه به این تیم ها تعلق خواهد گرفت:

سهمیه های مستقیم

قهرمان لیگ برتر 01-1400 (استقلال)

قهرمان لیگ برتر 02-1401 (در جریان است)

سهمیه های پلی آف

قهرمان جام حذفی 01-1400 (نساجی)

قهرمان جام حذفی 02-1401 (در جریان است)

مهدی درباره سهمیه های ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفته است: کشور های مختلف مدل های مختلف دارند و یک دوره شرایط خاصی دارد و در ادوار بعدی به مدل روتین باز خواهد گشت. کار کارشناسی خوبی انجام دادیم و به هیأت رئیسه تقدیم کردیم تا تصمیم گیری گردد. به این ترتیب قهرمانان فصل گذشته و قهرمانان فصل آینده با ترکیبی تعیین رتبه یک تا چهار را خواهند داشت. اگر این موضوع به تصویب برسد مسئله ای نخواهیم داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 23 بهمن 1401 بروزرسانی: 23 بهمن 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2255

به "معما حل شد؛ استقلال و نساجی در لیگ قهرمانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معما حل شد؛ استقلال و نساجی در لیگ قهرمانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید