اگر هنری را دوست ندارید، هنرمندش را ناامید نکنید!

به گزارش مجله روگذر، احیاکننده عروسک های بومی خطاب به بازدیدکنندگان نمایشگاه صنایع دستی گفت: وقتی یک تولیدکننده عاشقانه درباره محصولش شرح می دهد، با صبوری گوش کنید و اگر هنرش را دوست ندارید، ناامیدش نکنید و انگیزه هایش را نخشکانید.

اگر هنری را دوست ندارید، هنرمندش را ناامید نکنید!

به گزارش خبرنگاران، افسانه احسانی ـ احیانماینده عروسک های بومی ـ معتقد است: بازدیدنمایندگانی که به نمایشگاه صنایع دستی می روند، بهتر است برخی نکات را رعایت و به مواردی توجه نمایند.

اودر توصیه هایی به بازدیدنمایندگان این رویداد خاطرنشان کرد: قبل از خرید هر صنایع دستی درباره هویت آن بپرسید که در کدام منطقه فراوری گردیده است؟ سازنده یا سازندگانش چه کسانی هستند؟ آیا محصول تنها برای تجارت فراوری گردیده یا کسب و کاری با هدف حفظ ارزش های فرهنگی و طبیعی منطقه است؟ آیا نقوشی که روی صنایع دستی به کار رفته، ایرانی است یا از نمادهای غیربومی الگوبرداری گردیده است؟

احسانی ادامه داد: بهتر است از ارائه انواع پیشنهادات غیرکارشناسی به صنعتگران هنرمند بپرهیزیم. مثلا به فراورینمایندگان که چند هزار سال این هنر اصیل را حفظ نموده اند، ایده های تغییر کاربری و تغییر سبک ندهیم. از چانه زنی تا حد امکان بپرهیزیم تا قیمت ها واقعی بمانند و محصولات بسیار گران که بی دلیل قیمت بالایی دارند را خریداری نکنیم.

این کارشناس با بیان اینکه اگر به نظرتان یک محصول ارزان است، احساساتی نشوید و فروشنده را به افزایش قیمت ترغیب نکنیم، گفت: یادمان باشد پایداری صنایع دستی بسیار مهم است. اگر انواع گلیم، جاجیم، منگوله و ... با کاموا و مواد غیرطبیعی درست گردیده اند در خرید خود تأمل کنیم. محصول را لمس و ترجیحا از آنهایی که مواد و الیاف طبیعی و هماهنگ با منطقه دارند، خرید کنیم.

احسانی اضافه نمود: ترجیحا از خرید محصولاتی که مرتبط با هویت استان مورد نظر نیستند، خودداری کنیم؛ به عنوان مثال کیف چرمی از هرمزگان، سبد نخلی از آذربایجان، ترمه و سرمه از خراسان و پته از زنجان نخریم تا هر محصول در اقلیم خودش فراوری و تقویت گردد.

او همچنین برای خرید از چادرهای عشایری مستقر در فضای باز نمایشگاه صنایع دستی توصیه کرد: وقتی آش و خوراکی های محلی می خرید درباره صنایع دستی همان منطقه سوال بپرسید. یادمان باشد در یک رستوران محلی نیستیم و به نمایشگاه صنایع دستی آمده ایم.

احیاگر عروسک های بومی همچنین اضافه نمود: وقتی فراورینماینده عاشقانه درباره محصولش شرح می دهد با صبوری گوش کنید و اگر هنرش را دوست ندارید، نا امیدش نکنید و انگیزه هایش را نخشکانید.

سی امین نمایشگاه صنایع دستی تا نهم شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از ساعت 8 تا 18 برپاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 134

به "اگر هنری را دوست ندارید، هنرمندش را ناامید نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر هنری را دوست ندارید، هنرمندش را ناامید نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید