با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

به گزارش مجله روگذر، غذایی که مردم را سالم نگه می دارد آن نیست که می خورند، بلکه آن غذایی است که خوب هضم می نمایند شاید راز سالم ماندن و طول عمر ژاپنی ها در همین یک جمله خلاصه شده باشد. شما غذاهای معروف و ارگانیک ژاپنی را می شناسید؟ دوست دارید با آداب و رسوم غذا خوردن در ژاپن آشنا شوید؟ اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به غذاهای ژاپنی علاقه دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشد تا با 10 غذای محبوب در ژاپن و مواد اولیه آن ها بیشتر آشنا شوید.

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

برای سفر به تور قیمت مناسب ژاپن با بهترین ها مشورت کنید، از سرزمین آفتاب تابان دیدن کنید با فرهنگ سامورایی آشنا شوید و از خوردن سوشی لذت ببرید.

غذاهای ژاپن بسیار جذاب و مقوی هستند.

ژاپنی ها به داشتن آداب و رسوم عجیب و غریب در جهان مشهورند این آداب و رسوم غذا خوردن را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است. تهیه غذا و نحوه صرف آن صندلی مهم و ارزشمندی در کشور ژاپن دارد. بیشتر مواد استفاده شده در غذاهای ژاپنی کاملاً ارگانیک هستند و نحوه طبخ آن ها به صورتی است که ویتامین ها و طعم طبیعی خود را حفظ می نمایند. به همین دلیل است که بیشتر افراد در ژاپن از نظر بدنی کاملاً سالم هستند و عمری طولانی دارند.

غذا خوردن در ژاپن از لحظه آغاز تا انتها آداب و ترتیبی خاص دارد که رعایت نکردن هرکدام بی احترامی به میزبان محسوب می گردد. چنانچه شما هم برای دیدن جاذبه های ژاپن، شرکت در فستیوال های ژاپن و یا به هر دلیل دیگر می خواهید به این کشور سفر کنید، بهتر است قبل از سفر، با بعضی از غذاها و آداب و رسوم غذا خوردن در ژاپن آشنا شوید.

بعضی از بایدها و نبایدهای صرف غذا در ژاپن

  • ظرف غذای خود را خیلی پر نکنید.
  • طرز استفاده از چاپستیک را یاد بگیرید.
  • قبل آغاز غذا از جمله ایتاداکی ماس بهره ببرید. این جمله برای اجازه از میزبان برای آغاز غذا است.
  • غذای خود را تا آخر میل کنید. ژاپنی ها گذاشتن غذا در ظرف را بی احترامی می دانند.
  • هنگام خوردن سوپ یا نودل می توانید آن را هورت بکشید، این کار نشانه این است که شما از خوردن غذا لذت می برید.
  • اگر غذا را با دوستانتان میل می کنید، بهتر است صبر کنید تا غذای همه سرو گردد و سپس آغاز به میل کردن آن کنید.
  • پس از صرف غذا برای تشکر از میزبان از جمله گوچی سو ساما دشتیتا تتمو اویشی کاتا دس بهره ببرید.

هورت کشیدن سوپ و نودل در ژاپن،نشان دهنده خوشمزه بودن غذا است.

محبوب ترین غذاهای ژاپن

1-سوشی Sushi

سوشی معروف ترین غذای ژاپن که نه تنها در ژاپن بلکه در تمام جهان شهرت دارد. هواداران سوشی دو دسته هستند، کسانی که عاشق آن می شوند یا بالعکس. چنانچه شما جز دسته اول هستید، به شما پیشنهاد می کنیم در سفر به ژاپن این غذای محبوب را امتحان کنید.

سوشی ها انواع مختلف دارند از معروف ترین سوشی ها می توان ماکی سوشی (برنج و جلبک دریایی)، نیگری سوشی (برنج با ماهی و یا حلزون)، چیراشی سوشی (برنج با میگو) و ایناری سوشی (برنج با توفو) و ایناری سوشی را نام برد.

ماده اصلی سوشی برنج است. برای آماده سازی سوشی مواد آن مانند برنج، ماهی، میگو و یا غذاهای دریایی دیگر را به صورت خام در داخل برگ جلبک ریخته و سپس برگ جلبک را مثل دلمه پیچیده و یا قطعه قطعه نموده و سرو می کنیم.

سوشی ژاپنی

2-نودل اودن Udon Noodles

نودل ها موادی هستند که در تهیه غذاهای ژاپنی نقش ویژه ای دارند. نودل اون از غذاهای معروف ژاپن است و از اسمش می توان فهمید که نودل ماده اصلی تشکی دهنده آن است.

نودل این غذای بسیار محبوب از آرد گندم درست می گردد سپس در سس سویا و سس مخصوص ماهی خوابانده شده و در نهایت گوشت، غذاهای دریایی سرخ شده و سبزیجات به آن اضافه می گردد. نودل اون بسیار خوش طعم بوده و با چاپستیک های ژاپنی سرو می گردد.

نودل اودن

3-سوکیاکی sukiyaki

سوکیاکی از غذاهای هیجان انگیزی است که همان لحظه روی میز پخته شده و به صورت کاملاً گرم و تازه سرو می گردد.

در این غذا گوشت به صورت برش های نازک به سبزیجات تازه و ادویه های مخصوص به صورت کاملاً حرفه ای در آب پخته می شوند. سوشیاکی به دلیل طرز پخت ویژه خود دارای هواداران زیادی در بین مردم ژاپن و همچنین گردشگران است.

سوکیاکی

4-میسو Miso

میسو یک سوپ بسیار بسیار خوش طعم در ژاپن است که به عنوان پیش غذا در کنار بیشتر غذاهای ژاپنی قرار گرفته است. این سوپ فوق العاده با لوبیای مخصوص پخته و قطعه قطعه شده به همراه لوبیا سبز و سایر سبزیجات تازه تهیه می گردد.

طعم شیرین سوپ میسو باعث شده بیشتر افراد از میل کردن آن در کنار غذا لذت ببرند.

سوپ میسو

5-یاکیتوری Yakitori

یاکیتوری از غذاهایی است که به دلیل مواد اولیه و طرز تهیه اش با مذاق ما ایرانی ها سازگاری دارد. در این غذا گوشت مرغ آغشته شده به سس سویا و سرکه مخصوص آغشته شده با چوب های کوچک چینی بر روی زغال گریل می شوند.

یاکیتوری انواع مختلف دارد مانند کباب سینه مرغ، پوست مرغ و کباب پیاز و مرغ. هرکدام این مرغ های گریل شده بسیار خوش بو، لذیذ و اشتهاآور هستند.

کباب یاکیتوری

6-اوکونومیاکی Okonomiyaki

اوکونومیاکی پنکیک مخصوص ژاپن است. اوکونومیاکی غذای محلی ژاپن است که در هرکدام از شهرهای ژاپن با مواد محلی آن شهر تهیه می گردد. اما مواد اصلی تشکیل دهنده آن کلم، سیب زمینی، گوشت و ماهی به همراه ترشی زنجیل است. این غذا بسیار خوش طعم بوده و در بیشتر رستوران های ژاپن سرو می گردد. در سفر به ژاپن تست این پنکیک متفاوت را از قلم نیاندازید.

پنکیک اوکونومیاکی

7-گیودون Gyudon

گیودون یک غذای بسیار خوش طعم ژاپنی است. این غذا به اندازه ای محبوب است که در بعضی از رستوران های ژاپن به صورت انحصاری ارائه می گردد. گیودون از گوشت گوساله و پیاز به همراه ادویه ها و سس های مخصوص تهیه شده و در نهایت با برنج دم شده سرو می گردد. گیودون علاوه بر طعم عالی و فوق العاده ظاهری فریبنده و اشتهاآور دارد.

گیودون

8-تاکو رایس Tako Rice

تاکو رایس یک غذای خوش طعم ژاپنی است. ترکیب برنج، کاهو، گوشت و پنیر ممکن است کمی عجیب به نظر برسد؛ اما پس از تست آن متوجه طعم متفاوت و نظیر خواهید شد. در تاکو رایس ابتدا برنج و گوشت را پخته و سپس با کاهو و پنیر ترکیب می نمایند. این غذا مخصوص اوکیاناوا است اما به دلیل محبوب بودن در سایر نقاط ژاپن هم ارائه می گردد.

تاکو رایس

9-تاکویاکی Takoyaki

اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید، حتماً تاکویاکی را امتحان کنید. تاکویاکی یک غذای مخصوص دریایی است که با اختاپوس تهیه می گردد. در این غذا اختاپوس را کامل له نموده و در تابه مخصوص سرخ می نمایند. سپس به صورت اسنک های گرد در ظرف چیده و با سس مخصوص تزیین می نمایند. تاکویاکی غذایی متفاوت و خوش طعم است.

کوفته تاکویاکی

10-نودل سوبا Soba Noodles

اگر می خواهید طعم غذای اصیل ژاپنی بچشید، نودل سوبا را تست کنید. سوبا گندم سیاه ژاپنی است که در ترکیب بسیاری از غذاهای ژاپنی استفاده می گردد. در نودل سوبا، مایعی از سس سویا با مواد مخصوص آماده شده، سپس میگو یا ماهی به همراه سبزیجات دیگر به آن اضافه می گردد. نکته جالب درباره نودل سوبا این است که این غذای لذیذ در زمستان به صورت گرم و در تابستان خنک سرو می گردد.

نودل سوبا

درصورت داشتن سوال در مورد تور ژاپن، با کارشناسان تور در آژانس هواپیمایی خبرنگاران تماس بگیرید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 790

به "با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید