بخش خصوصی در توسعه علم و فناوری نقش موثری دارد

به گزارش مجله روگذر، به گزارش خبرنگاران، کبیر هاشم، وزیر توسعه بنگاه های عمومی سریلانکا در دوازدهمین مجمع جهانی اقتصاد اسلامی(WIEF) که با حضور بعضی از وزرای کشورهای اسلامی در جاکارتا، پایتخت اندونزی برگزار گردید، گفت: سرمایه گذاری روی تحقیق و توسعه دولتی در کشورهای در حال پیشرفته به مقدار بسیار کم وجود دارد.

بخش خصوصی در توسعه علم و فناوری نقش موثری دارد

وی اضافه کرد: کشورهایی که در آسیا و آفریقا از نرخ رشد کمی برخوردار هستند، از سرمایه گذاری اندکی در تحقیق و توسعه توسط دولت ها بهره برده اند؛ فقر نوآوری و فقر توسعه فناوری، باعث عقب ماندگی بعضی از کشورها بوده است.

وزیر توسعه بنگاه های عمومی سریلانکا با اشاره به اینکه بخش خصوصی در زمینه علوم نوین و تحقیق و توسعه می تواند بهتر عمل کند، بیان داشت: زیرا معمولا بخش خصوصی، نوآوری و فناوری های جدید را به منظور ارتقاء سطح رقابت پذیری خود در کسب و کار به خدمت می گیرد.

عایشه ابوبکر، وزیر صنعت، تجارت و سرمایه گذاری نیجریه در ادامه گفت: تحقیق و توسعه، زمینه ای بسیار حیاتی برای توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی است؛ زیرا تحقیق و توسعه، سرمایه و منابع قابل ملاحظه ای را می طلبد.

وی ادامه داد: دولت ها به خصوص کشورهای اسلامی در حال توسعه می بایست نقش توانمندسازی خود را ایفا نمایند تا بخش خصوصی بتواند در این حوزه سرمایه گذاری نموده و کسب منافع نمایند.

وزیر صنعت، تجارت و سرمایه گذاری نیجریه به لزوم سرمایه گذاری قابل توجهی در زمینه زیرساخت ها اشاره نمود و گفت: باید در مدت زمان کوتاهی به سطحی از رقابت پذیری در سطح جهانی برسیم که مستلزم سرمایه گذاری زیادی است تا ضمن تدبیر در مورد مسائل اشتغال، جوایز، بورسیه ها و برنامه های علمی بین المللی طراحی و اجرا گردد.

به گزارش خبرنگاران، دوازدهمین نشست مجمع جهانی اقتصاد اسلامی با حضور نمایندگان دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) به مدت سه روز از 2الی 4 آگوست 2016 در جاکارتا، پایتخت اندونزی برگزار گردید.

در نشستی که در حاشیه این مجمع با حضور تعدادی از وزرای کشورهای اسلامی با موضوع نقش بخش خصوصی در همکاریهای منطقه ای برگزار گردید، شرکت نمایندگان به آنالیز نقش بخش خصوصی در توسعه علم و فناوری و سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه پرداختند و وزرای سریلانکا و نیجریه در مورد تامین اقتصادی جایزه مصطفی(ص) از محل وقف گفتگو کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 390

به "بخش خصوصی در توسعه علم و فناوری نقش موثری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش خصوصی در توسعه علم و فناوری نقش موثری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید