تزریق 14 میلیارد یورو به اقتصاد ایتالیا بواسطه صنعت گردشگری !

به گزارش مجله روگذر، رشد صنعت گردشگری ایتالیا

یکی از مراکز تحقیقاتی ایتالیا طی آنالیز های اخیر خود، گزارشی مبنی بر تعداد گردشگران خارجی که در فصل تابستان به این کشور سفر می نمایند منتشر کرد که طی آن اعلام نمود با ورود 24 میلیون گردشگر، حدود 14 میلیارد یورو به اقتصاد این کشور یاری خواهد نمود و موجب رشد چشمگیری را در صنعت گردشگری ایتالیا خواهد شد. این مرکز اعلام نمود بیست و جهار میلیون و پانصد گردشگر خارجی در طی تابستان سال جاری به ایتالیا سفر می نمایند که در مقایسه با سال گذشته حدود یک میلیون و پانصد گردشگر رشد داشته است که البته هزینه این گردشگران با رشد 10 درصدی نسبت به سال 2017 به چهارده میلیون یورو می رسد. این بار با مجله خبرنگاران همراه باشید تا به آنالیز چگونگی تحول صنعت گردشگری ایتالیا بپردازیم

تزریق 14 میلیارد یورو به اقتصاد ایتالیا بواسطه صنعت گردشگری !

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

در ادامه این مرکز نیز اعلام نمود سهم شهرهای هنری مثل رم، فلورانس، ونیز، ناپل، میلان، ورونا، جنوا، تورین، راونا و پیزا یازده و نیم میلیون گردشگر است. در واقع مقصد اغلب گردشگران خارجی، شهرهای هنری و فرهنگی بوده و افزایش درآمد ناشی از ورود این گردشگران در تمام استان ها و خصوصا در جنوب و مرکز ایتالیا محسوس بوده است.

مقایسه رشد این صنعت در سال های اخیر

بانک مرکزی ایتالیا همچنین اخیرا اعلام نمود که در سال 2017 درآمد ناشی از سفر گردشگران خارجی از نظر تعداد گردشگران و چه از نظر هزینه ها نسبت به سال 2016 افزایش پیدا کرد که این موضوع باعث شد مازاد درآمد ناشی از پرداختی های گردشگران به اندازه 9 دهم درصد تولیدات ناخالص ملی افزایش داشت. در واقع درآمد حاصل از هزینه گردشگران خارجی طی سال در ایتالیا در سال 2017 میلادی به حدود 40 میلیارد یورو رسید که معادل 2.3 درصد تولیدات ناخالص ملی این کشور است.

علاوه بر این در سال 2017 هزینه های مسافران خارجی در ایتالیا 7.7 درصد نسبت به سال 2016 ازایش داشت. سهم عمده این گردشگران را اروپایی ها با مجموع بیش از 40 درصد از درآمد جهانگردی ایتالیا را تشکیل می دهند که آلمان به همراه آمریکا و فرانسه بزرگترین وارد نماینده خدمات گردشگری از ایتالیاست. مخارج گردشگران آلمانی در ایتالیا 15 درصد نسبت به سال 2016 افزایش یافت بدین ترتیب کشور آلمان در سال گذشته بیشترین شمار گردشگران خارجی در ایتالیا را به خود اختصاص داد. 70 درصد گردشگران خارجی که به ایتالیا سفر می نماید، اروپایی ها هستند. گردشگری روندی رو به رشد دارد اما مدت زمان سفر گردشگران از 4.1 روز به 3.6 روز کاهش یافته است و تنها یک دهم گردشگران با یک سفر سازمانی به ایتالیا سفر می نماید. کارشناسان گردشگری عقیده دارند که صنعت گردشگری دائما در حال تحول و دگرگونی است و علتش این است که باید با احتیاج های گردشگران تطبیق داشته باشد.

غذا خوردن در رستوران ها و اغذیه فروشی ها حدود یک سوم از هزینه های گردشگران در ایتالیا را به خود اختصاص داده است، در واقع این کشور رهبر جهانی گردشگری غذایی محسوب می گردد و60 هزار شرکت کشاورزی بیولوژیکی و 22 هزار مزرعه گردشی و شرکت های مختلف گردشگری دیگر در ایتالیا فعالیت می نمایند و گردشگران در سفر به این کشور بیشترین هزینه ها برای خرید مواد خوراکی صرف می نمایند و جالب اینجاست که این هزینه ها حتی از هزینه هتل نیز بیشتر است.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 729

به "تزریق 14 میلیارد یورو به اقتصاد ایتالیا بواسطه صنعت گردشگری !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق 14 میلیارد یورو به اقتصاد ایتالیا بواسطه صنعت گردشگری !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید