دیدن کنید؛ تاکویاکی، یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی ژاپن

به گزارش مجله روگذر، تاکویاکی یکی از غذاهای خیابانی و میان وعده های محبوب ژاپنی است که برای تهیه آن تکه های بدن هشت پا را در گلوله های خمیری قرار می دهند و سپس خمیرها را در قالب های مخصوص می پزند.

دیدن کنید؛ تاکویاکی، یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی ژاپن

غذاهای دریایی خواص زیادی دارد و در سراسر جهان هم کم و بیش هوادار دارد. بعضی از این غذاها همراه با مواد دیگر و به شکلی متفاوت تهیه می گردد که باعث می گردد طعم و مزه خاصی پیدا نمایند. تایکویاکی، که یک غذای ژاپنی است، یکی از این غذاها بوده که برای تهیه آن از هشت پا استفاده می گردد.

برای تهیه گلوله های خمیری تاکویاکی از آرد گندم استفاده می گردد و سپس این گلوله های خمیری را که حاوی تکه های بدن هشت پا (معمولا برای تهیه این غذا از بچه هشت پا استفاده می گردد) است، در ماهی تابه های مخصوص که قالب های نیم دایره دارد، پخته می گردد.

تایکویاکی به دو روش پخته می گردد؛ در تهیه نوع اول که به آن تاماگویاکی یا آکاشی گفته می گردد، در گلوله های خمیری که از آرد گندم و تخم مرغ تهیه می گردد، تنها از هشت پا استفاده می گردد و سپس خمیرها در سوپ داشی (سوپ داشی نوعی سوپ تهیه شده از یک نوع جلبک دریایی خوراکی است که با رب سویا مخلوط می گردد) فرو برده می گردد. در تهیه نوع دوم این غذا، علاوه بر هشت پا، پیازچه و ترشی زنجبیل قرمز هم در میان گلوله های خمیری قرار می دهند و آن ها را با سس های مخصوص خوشمزه تر می نمایند. برای خوردن تاکویاکی باید از چاپستیک یا همان چوپ های غذاخوری چینی و ژاپنی چینی بهره ببرید.

در ادامه شما را به تماشای یکی از غذاهای خیابانی محبوب ژاپن با سابقه 50 سال دعوت می کنیم. این غذا بیشتر در خیابان های منطقه کانسای یافت می گردد.

منبع: کجارو / www3.nhk.or.jp
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2075

به "دیدن کنید؛ تاکویاکی، یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدن کنید؛ تاکویاکی، یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید