معرفی تعدادی از تندترین غذاهای دنیا

به گزارش مجله روگذر، آیا از تجربه مزه و طعم های گوناگون لذت می برید؟ آیا از آن دسته افرادی هستید که علاقه به چشیدن چاشنی و ادویه های مختلف دارید؟ افراد زیادی هستند که از خوردن غذاهای تند و فلفلی لذت می برند و سوزاندن فلفل را بخشی از لذت غذا و خوراک می دانند اما، شاید مزه و طعم واقعی تندترین غذاهای جهان را تجربه نکرده باشند؛ غذاهایی بی نهایت خوشمزه، لذت بخش و طعم دار که به زحمت ریختن عرق از سر و رو می ارزند. با ما در مقاله معروف ترین غذاهای تند جهان همراه شوید تا شما را با تعدادی از تندترین غذاهای جهان آشنا کنیم.

معرفی تعدادی از تندترین غذاهای دنیا

فهرست مطالب

میگو تند، مکزیک (Camarones a la Diabla)سیب زمینی با سس زرد، پرو (Papa a la huancaina)خورشت ایام خاص، اتیوپی (Doro wat)ادویه کاری، انگلستان و بیشتر نقاط دنیا (Phaal)کیک ماهی تند، سنگاپور (Otak-otak)گوشت خوک چیلی، هائیتی (Griot)سوپ نودل، کره جنوبی (Jjambbong)سوپ مرغ قرمز، سراسر دنیا (Chilate de pollo)گوشت ماهی خشک شده، تایلند (Gaeng Tai Pla)دیگ داغ سیچوان، چین (Sichuan hot pot)

میگو تند، مکزیک (Camarones a la Diabla)

گوجیلو خشک شده با آربلچیل های تند که ادویه خاص آن منطقه است، در کنار سس تند به میگو اضافه می گردد و یکی از مزه و طعم های بی نظیر دنیا را می سازد که بسیار سوزان است. البته، در برخی رستورانها از فلفل دلمه ای و سس باربیکیو یا سالسا بهره می برند. رستوران های تکس مکس (Tex Mex) یکی از بهترین مکانها برای لذت بردن از این مورد از معروف ترین غذاهای تند دنیا هستند.

سیب زمینی با سس زرد، پرو (Papa a la huancaina)

سس زرد سوزان از فلفل قرمز تند آمریکای جنوبی (ajiamarillochile) و نوعی پنیر خاص مکزیکی (queso fresco) تهیه می گردد و با سیب زمینی تبدیل به غذایی شده که آن را هیچگاه فراموش نخواهید کرد. اینطور که اهالی پرو می گویند این غذا برای کارگران راه آهن پخته می شد. برای پخت Papa a la huancaina در برخی مواقع از یاکای (yuca) سرخ شده به همراه تخم مرغ و سس خامه ای تند هم استفاده می کنند. غذاهای دارای چیلی در پرو طرفداران بیشماری دارند و این مورد از تندترین غذاهای دنیا بیشتر در منطقه هاونکاو (Huancayo) طبخ می گردد.

خورشت ایام خاص، اتیوپی (Doro wat)

چیلی قرمز خشک شده همراه با فلفل قرمز و نوعی ادویه خاص این منطقه به نام نایتر کیبه (niter kibbeh) به همراه کره تصفیه شده با مقداری اتیوپین (Ethiopian) مخلوط می گردد تا این خورشت به آرامی جوش بخورد. تکه های مرغ در حال جوش زدن با پیازهای خرد شده و گیاهان محلی تفت داده شده و سیر، تبدیل به Doro wat شده که در کنار غذای ملی اتیوپی یعنی اینجرا (injera) یکی از مزه و طعمهای بی نظیر را می سازد. این مورد از تندترین غذاهای دنیا معمولا در زمان های خاص و تعطیلات سرو می گردد.

ادویه کاری، انگلستان و بیشتر نقاط دنیا (Phaal)

برای چالش تحمل میل کردن یکی از تندترین غذاهای دنیا آماده شوید. ادویه کاری اوایل فقط در هند کاربرد داشت اما، برای اولین بار در رستورانهای بنگلادشی (Bangladeshi) بیرمنگام نیز بکار رفت. این ادویه که برای غذایی به نام وینادلو (vindaloo) کاربرد دارد، معجونی است از سیر، فلفل سبز، پودر فلفل قرمز و پاپریکا. موقع سرو این مورد از تندترین غذاهای دنیا سس گوجه فرنگی را هم تند می کنند.

کیک ماهی تند، سنگاپور (Otak-otak)

مهاجران چینی ساکن اندونزی و سنگاپور این غذا را وارد این منطقه کرده و برای پخت آن از ماهی های سفید مانند خال مخالی استفاده می کنند. این ماهی را که با شیر نارگیل ترکیب شده، در شکل مستطیل برش داده و لای برگهای موز می پیچند و کباب می کنند. برای تند کردن و دادن طعم و مزه سوزان، به آن خمیری اضافه کرده که شامل زردچوبه، فلفل قرمز، موسیر، سیر، لیموترش و زنجبیل است.

گوشت خوک چیلی، هائیتی (Griot)

فلفل چیلی اسکاتلندی همراه با لیموترش و آب پرتقال به گوشت خوک خوابیده در اسید اضافه می گردد و در کنار ترشی خاص هائیتی، پیکلیز (pikliz) مزه و طعم خاصی می گیرد و این مورد از تندترین غذاهای دنیا را بدل به غذای مراسمهای رسمی این سرزمین می کند.

سوپ نودل، کره جنوبی (Jjambbong)

این غذای سوزان و فلفلی حاصل مهاجرت چینی ها به اینچئون بوده و در آن ماهی مرکب، نودل، گوشت خوک، کدو سبز، صدف و کلم را با پودر فلفل قرمز کره ای و گچوگوارا طعم دار می کنند. کره جنوبی دارای ادویه های قرمز بسیار تندی است که در بسیاری از غذاها و در Jjambbong استفاده می گردد.

سوپ مرغ قرمز، سراسر دنیا (Chilate de pollo)

فلفل خشک شده گوآجیلو (guajillo) با نوعی فلفل قرمز کوچک تند به نام چیلز د آربل (chiles de arbol) با گیاهی معطر و تند که رایحه ای شبیه شیرین بیان دارد به نام اپازت (epazote)، اجزای تشکیل دهنده سوپ مرغی هستند که مزه و طعم بی نظیر و فراموش نشدنی دارد. ادویه های قرمز رنگ و طعم دودی پاتیلا این سوپ سوزان را در ذهن شما ثبت می کنند. البته، اضافه کردن گوجه فرنگی کمی از سوزانندگی این سوپ کم می کند.

گوشت ماهی خشک شده، تایلند (Gaeng Tai Pla)

زردچوبه، فلفل خشک شده، گالانگال، خمیر میگو، سیر و دیگر ادویه های تند این ناحیه با گوشت ماهی خشک شده و سبزیجات محلی مخلوط شده و مزه و طعمی فوق العاده را برای شما به ارمغان می آورند. البته، لوبیا، بادمجان و جوانه های بامبو به این مورد از تندترین غذاهای دنیا اضافه می شوند تا کمی از تندی آن کم گردد. اگر می خواهید Gaeng Tai Pla را بدون افزودنی و با تندی وحشتناکش میل کنید، باید سری به شهر شمالی سی تامارات (Si Thammarat) تایلند بزنید.

دیگ داغ سیچوان، چین (Sichuan hot pot)

دیگ داغ سیچوان در حقیقت یک غذا نیست؛ بلکه یک قابلمه تند از ادویه ای سوزان است که بطور مشترک در رستورانها سرو می گردد. تندی سوزان این ادویه مزه و طعمی وحشتناک دارد که فقط باید عاشق آن باشید تا بتوانید میلش کنید. برای آماده کردن این مورد از معروف ترین غذاهای تند دنیا از سیچوان خشک شده، فلفل چیلی، فلفل پخته شده و سیر بخارپز استفاده شده که در کاسه ای جوشان آماده می گردد. این ادویه را با برشهای نازک گوشت گاو، توفو خام، کلم چینی (bok choy) و جوانه لوبیا سر می کنند.

منبع: همگردی
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1223

به "معرفی تعدادی از تندترین غذاهای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از تندترین غذاهای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید