تماشا کنید؛ پخت خانم توکیو در خیابان های تایلند

به گزارش مجله روگذر، خانم توکیو (khanom Tokyo) یکی از غذاهای خیابانی و میان وعده های محبوب تایلندی است که در واقع نوعی پنکیک نازک و صاف است.

تماشا کنید؛ پخت خانم توکیو در خیابان های تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

پنکیک نوعی کیک صاف و گرد است که در واقع نوعی نان است که در ماهی تابه پخته می گردد و هواداران زیادی هم دارد. اگر به تایلند سفر کردید، حتما خانم توکیو را که نوعی پنکیک خوشمزه است، امتحان کنید. معمولا این پنکیک با کرم کاستارد شیرین (نوعی سس شیرینی از مخلوط شدن آرد ذرت یا گندم، زرده تخم مرغ و شکر با یکدیگر تهیه می گردد) پر می گردد و گاهی اوقات هم با طعم دهنده هایی مانند سوسیس مخصوص یا گوشت سرو می شوند.

این غذای خیابانی هم با مزه شیرین و با هم تند یا شور درست می گردد و بر خلاف نامش که ژاپنی است، تایلندی ها مبدع آن هستند. خمیر خانم توکیو با ترکیب کردن تخم مرغ، آرد گندم، شکر، شیر تازه و جوش شیرین تهیه می گردد. موادی که داخل خمیر گذاشته می گردد و معمولا شیرین هم است، از کرم وانیل (متشکل از شیر، تخم مرغ، وانیل، خامه، آرد نشاسته ذرت و پودر قند) تارو (نوعی گیاه نشاسته دار)، مربای میوه های مختلف، نارگیل تکه تکه شده، پودر کاکائو و چند ماده دیگر تشکیل می گردد. سایر موادی که برای تهیه ماده داخل خمیر استفاده می شوند، شور هستند؛ اما معمولا با مواد نسبتا شیرین دیگر مانند سوسیس های کوچک و تخم بلدرچین ترکیب می شوند.

در ادامه شما را به تماشای ویدیوی طرز تهیه این غذا دعوت می کنیم.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 604

به "تماشا کنید؛ پخت خانم توکیو در خیابان های تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشا کنید؛ پخت خانم توکیو در خیابان های تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید