طرز تهیه 7 خوردنی خوشمزه با توت فرنگی که نباید از دست بدهید

به گزارش مجله روگذر، توت فرنگی اولین میوه ای است که در بهار به بازار می آید و در بین مردم بسیار محبوب است. ظاهر توت فرنگی شبیه به قلب و به رنگ قرمز است و با توجه به نژادش اندازه های متفاوتی دارد. این میوه منبع مواد معدنی ضروری برای بدن است و مصرف آن از پیش آمدن عارضه های مختلفی مثل سکته قلبی جلوگیری می نماید. همچنین به دلیل وجود ویتامین ها و مواد معدنی مختلف در توت فرنگی می تواند نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد. برای استفاده از خواص سلامتی این میوه می توانید آن را به صورت خام مصرف کنید یا آشپزی با توت فرنگی را امتحان کنید.

طرز تهیه 7 خوردنی خوشمزه با توت فرنگی که نباید از دست بدهید

از توت فرنگی می توانید در تهیه ی سالاد بهره ببرید یا در کنار پنکیک و به عنوان صبحانه مصرف کنید، در کنار لیوان شربت قرارش دهید یا یک تارت خوشمزه بپزید . حتی می توانید آن ها را در فریزر قرار دهید و برای خنک شدن نوشیدنی ها، به جای قالب یخ، از توت فرنگی یخ زده بهره ببرید . امروز در خبرنگاران مگ می خواهیم روش تهیه 7 خوراکی خوش طعم که با توت فرنگی تهیه می شوند را آموزش دهیم.

1. مربای توت فرنگی

برای تهیه مربا با توت فرنگی باید نیم کیلوگرم توت فرنگی را با دو سوم فنجان شکر در یک تابه ریخته و با هم مخلوط کنید . یک سیب عظیم را پوست کنده و روی توت فرنگی ها رنده کنید . مخلوط را روی حرارت متوسط قرار دهید تا شکر در آب میوه ها حل گردد . سپس اجازه دهید تا مخلوط میوه ها بین 10 تا 15 دقیقه بپزند تا مربا غلیظ گردد . در این مرحله 1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را به ترکیب اضافه نموده و هم بزنید . مربا را در شیشه بریزید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد .

2. بستنی توت فرنگی

نیم کیلو توت فرنگی را بشویید و از کاسبرگ جدا کنید، سپس به قطعات نیم سانتی متری خرد کنید . نیمی از توت فرنگی ها را در مخلوط کن ریخته و به پوره تبدیل کنید .

در یک قابلمه 2 فنجان خامه، 1 فنجان شکر و 1 فنجان شیر را بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید . همان طور که قابلمه در حال گرم شدن است مواد را هم بزنید تا با هم ترکیب شوند . وقتی شکر کاملا حل شد مخلوط را در یک کاسه ی عظیم بریزید و پوره ی توت فرنگی را به آن اضافه کنید . روی کاسه را بپوشانید و در یخچال بگذارید تا حسابی خنک گردد .

وقتی مواد کاملا خنک شدند توت فرنگی های به جامانده را که خرد نموده اید به آن اضافه کنید . مواد را در دستگاه بستنی ساز بریزید و طبق روش استفاده ای که در دفترچه ی راهنمای دستگاه نوشته شده است عمل کنید تا بستنی آماده گردد . اگر دوست دارید قطعات توت فرنگی در بستنی سالم بمانند می توانید آن ها را در آخرین مراحل تهیه ی بستنی به مواد اضافه کنید . بستنی را در ظرف در دار بریزید و حدود 2 ساعت در فریزر قرار دهید تا آماده ی مصرف گردد .

3. نوشیدنی توت فرنگی

4 فنجان آب را با 1 فنجان شکر مخلوط کنید و آن قدر هم بزنید تا شکر حل گردد . 6 فنجان توت فرنگی خرد شده را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید و پوره کنید . مخلوط آب و شکر و پوره ی توت فرنگی را با 1 فنجان آب لیموی تازه مخلوط کنید . ترکیب به دست آمده را در یخچال قرار دهید تا خنک و آماده ی مصرف گردد .

4. سالاد توت فرنگی

این سالاد بهاری در 10 دقیقه آماده می گردد ! برای تهیه ی آن باید توت فرنگی، گوجه، کمی ریحان و آووکادو را خرد نموده و با هم مخلوط کنید . به مخلوط کمی مغزهای بوداده اضافه نموده و مقداری هم پنیر موزارلای تازه روی سالاد بریزید . سپس کمی سرکه ی بالزامیک به سالاد اضافه نموده و هم بزنید . سالاد شما آماده است .

5. کوکی توت فرنگی

با این روش می توانید در عرض 15 دقیقه یک ظرف عظیم کوکی خوش طعم توت فرنگی بپزید . در یک کاسه ی عظیم تخم مرغ، آب، روغن و وانیل را با هم مخلوط کنید . آرد و بکینگ پودر را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید .

حالا توت فرنگی های خرد شده را به مواد اضافه و مخلوط کنید . با یاری یک قاشق خمیر را به صورت گلوله گلوله و با فاصله در سینی فر بگذارید و به مدت 15 دقیقه در فر 350 درجه ی سانتی گراد قرار دهید .

6. سس توت فرنگی

سس توت فرنگی را می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید و روی پنکیک، بستنی یا کیک های مختلف بریزید . برای تهیه ی این سس به نشاسته ی ذرت، آب لیموی تازه، کمی شکر و توت فرنگی تازه احتیاج دارید . نشاسته ی ذرت را در کمی آب حل کنید، به شکلی که مخلوطی یک دست داشته باشید . مخلوط را همراه با توت فرنگی، شکر و آب لیموی تازه در یک قابلمه ریخته، روی حرارت قرار دهید و با یاری یک قاشق چوبی توت فرنگی ها را کمی له کنید . اجازه دهید تمام مواد حدود 5 دقیقه با هم بپزند و غلیظ شوند . قابلمه را از روی شعله برداشته و پس از خنک شدن مواد، آن را در یک ظرف در دار ریخته و در یخچال قرار دهید .

7. دسر توت فرنگی

برای تهیه دسر توت فرنگی باید توت فرنگی های رسیده، سفت و درشت را بشویید و اجازه دهید کاملا خشک شوند. کمی چیپس شکلات را در یک کاسه ریخته و روی آب در حال جوش قرار دهید تا به مرور آب شوند. هر چند دقیقه یک بار شکلات ها را هم بزنید. توت فرنگی ها را در شکلات آب شده بزنید، به شکلی که فقط قسمت کاسبرگ و اطراف آن بدون شکلات بماند. توت فرنگی های شکلاتی را روی کاغذ روغنی چیده و در یخچال قرار دهید تا خود را بگیرد.

سخن آخر

استفاده از میوه ها در تهیه دسر و غذاهای مختلف به ما یاری می نماید که علاوه بر استفاده از مزایای سلامتی آن ها، میزان فیبر بیشتری به بدنمان برسانید. آشپزی با توت فرنگی یکی از لذت های فصل بهار است. همان طور که در این مطلب اشاره شد خوراکی های خوشمزه مختلفی را می توانید با توت فرنگی تهیه کنید. یکی از خوشمزه ترین روش های آشپزی با توت فرنگی تهیه دسرهای خوش طعم و رنگارنگ است. اگر شما هم آشپزی با توت فرنگی را تجربه نموده اید و خوراکی های خوشمزه ای آماده نموده اید، روش تهیه آن را برای ما در قسمت کامنت ها بنویسید.

منابع: masterclass ، loveandlemons ، sallysbakingaddiction ، anitalianinmykitchen ، delish

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1686

به "طرز تهیه 7 خوردنی خوشمزه با توت فرنگی که نباید از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 7 خوردنی خوشمزه با توت فرنگی که نباید از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید