2 طرز تهیه پاناکوتا توت فرنگی شیک و ساده به روش کافی شاپ

به گزارش مجله روگذر، پاناکوتا توت فرنگی یکی از است. این دسر ایتالیایی برخلاف نام و رسم دهان پرکنی که دارد به آسانی درست می گردد. با ما در این مقاله از در همراه باشید تا طرز تهیه پاناکوتا توت فرنگی به 2 روش سفید و ساده با ژلاتین و بعلاوه با زرده تخم مرغ را به شما آموزش بدهیم.

2 طرز تهیه پاناکوتا توت فرنگی شیک و ساده به روش کافی شاپ

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا توت فرنگی ساده

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
خامه ساده صبحانه200 گرم
شیرنصف لیوان فرانسوی دسته دار
شکر1 و نیم لیوان فرانسوی دسته دار
پودر ژلاتین1 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه سس توت فرنگی

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
توت فرنگی200 گرم
شکر2 قاشق غذاخوری
آب لیموترش تازه یا آبلیموچند قطره

مدت زمان لازم برای آماده سازی مایه پاناکوتا: 30 دقیقه

مدت زمان لازم برای استراحت مایه پاناکوتا در یخچال: 3 ساعت

مدت زمان لازم برای تهیه سس پاناکوتا توت فرنگی: 15 دقیقه

مقدار کالری موجود در هر 100 گرم پاناکوتا توت فرنگی: حدود 161 کیلوکالری

مراحل طرز تهیه پاناکوتا توت فرنگی سفید و ساده

مراحل طرز تهیه پاناکوتا توت فرنگی ساده و سفید با تاپینگ سس توت فرنگی را دنبال کنید.

مرحله اول: ژلاتین را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه پاناکوتا ساده با توت فرنگی، ابتدا باید پودر ژلاتین و شیر خنک را در قابلمه مناسبی بریزید. سپس، این ترکیب را هم بزنید و مراقب باشید گلوله نگردد. بعد، آن را روی شعله ملایم قرار دهید و هم زدن را تا جایی ادامه دهید که ژلاتین کاملا در شیر حل گردد.

برای خرید پودر ژلاتین و شیر می توانید به صورت و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله دوم: خامه را آماده کنید

در این بخش از طرز تهیه پاناکوتا توت فرنگی، نوبت به آماده کردن خامه می رسد. برای این منظور، ضروری است خامه صبحانه را داخل ظرفی بریزید که گرما و حرارت بخار آب را تحمل کند. سپس، داخل قابلمه مناسبی که ابعاد دهانه آن با ظرف قبلی تناسب دارد مقدار کمی آب بریزید.

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا بجوشد. نهایتا، ظرف حاوی خامه را طوری روی دهانه قابلمه قرار دهید که سطح خارجی آن با آب جوش در تماس نباشد.

برای خرید خامه صبحانه می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله سوم: خامه و شکر را مخلوط کنید

تا این جا، ظرف حاوی خامه را روی قابلمه در حال جوش (با شعله ملایم) قرار دادید. حالا، باید دست به کار شوید و خامه را هم بزنید تا کاملا لطیف گردد. سپس، شکر را به آن اضافه کنید و همچنان هم بزنید تا ترکیب یکدستی ایجاد گردد. توجه داشته باشید، حرارت باید به مقدار ای کم باشد که خامه به هیچ عنوان نجوشد.

برای خرید شکر می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله چهارم: ژلاتین و خامه را با هم ترکیب کنید

وقتی از ترکیب شدن خامه و شکر مطمئن شدید و درست قبل از حباب زدن آن باید مخلوط ژلاتین و شیر را هم به کم کم به آن اضافه کنید. این مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. یادتان باشد، به محض تماشا اولین حباب ها در اطراف ظرف خامه باید آن را از روی بخار آب بردارید.

مرحله پنجم: مایه پاناکوتا را از صافی رد کنید

در این قسمت از طرز تهیه پاناکوتا ساده با توت فرنگی نوبت به صاف کردن موادی می رسد که با ترکیب کردن خامه، شکر، ژلاتین و شیر درست کردید. این ترکیب، همان مایه پاناکوتاست که باید از صافی رد گردد. به این ترتیب، می توانید همه مواد گلوله شده را بگیرید و از صاف و یکدست بودن بافت مایه پاناکوتا مطمئن شوید. مدتی صبر کنید تا این ترکیب به دمای اتاق برسد و خنک گردد.

مرحله ششم: مواد صاف شده را در قالب بریزید

حالا، قالب مناسبی را انتخاب نموده و کف آن را چرب کنید. سپس، مایه پاناکوتا که کمی از دما افتاده را داخل قالب بریزید. برترین قالب برای پاناکوتا قالب سیلیکونی است. اما اگر قالب سیلیکونی ندارید از قالب فلزی یا پلاستیکی بهره ببرید. پس از اطمینان از خنک شدن کامل مایه، روی قالب را با ورق سلفون بپوشانید و آن را برای مدت 3 ساعت یا بیشتر داخل یخچال قرار دهید.

مرحله هفتم: سس توت فرنگی را آماده کنید

حالا که مایه پاناکوتا را در یخچال گذاشته اید، چند ساعت فرصت دارید تا سس توت فرنگی را هم آماده کنید. برای این منظور، ابتدا باید، خرد کنید و در قابلمه مناسبی بریزید. سپس، مقداری شکر هم به آن اضافه نموده و مواد را هم بزنید.

مرحله هشتم: ترکیب توت فرنگی و شکر را حرارت دهید

در این مرحله از طرز تهیه پاناکوتا توت فرنگی نوبت به حرارت دادن و پختن سس توت فرنگی می رسد. برای این منظور، باید قابلمه حاوی توت فرنگی و شکر را روی حرارت ملایم قرار دهید و مایه را هم بزنید. صبر کنید تا همه دانه های شکر حل گردد و این ترکیب آغاز به جوشیدن کند.

وقتی سس توت فرنگی به مرحله جوش رسید، سطح روی سس کف می نماید. با استفاده از کفگیر یا یک قاشق معمولی، کف ایجاد شده را بگیرید و مایه را هم بزنید. ممکن است لازم باشد چند بار این کار را تکرار کنید. حالا، حدود 15 دقیقه منتظر بمانید تا سس توت فرنگی کاملا بپزد و غلظت پیدا کند.

مرحله نهم: آب لیمو را اضافه کنید

پس از انجام مراحل قبلی، چند قطره آب لیموترش تازه را هم به سس توت فرنگی اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. سپس، ترکیب توت فرنگی، شکر و آبلیمو را از روی شعله بردارید و با استفاده از مخلوط کن، گوشت کوب برقی یا حتی با گوشت کوب دستی پوره کنید.

مرحله دهم: پوره توت فرنگی را صاف کنید

اکنون، پوره ایجاد شده را با دقت از صافی رد کنید تا تفاله هایش گرفته گردد و سس صاف و یکدستی به جا بماند.

مرحله یازدهم: مایه پاناکوتا را از یخچال خارج کنید

پس از گذشت چند ساعت، دیگر وقت آن است که پاناکوتا را از یخچال خارج کنید و از قالب دربیاورید. برای این منظور، ضروری است با یاری یک ابزار تیز و ظریف مانند چاقو لبه های پاناکوتا را از ظرف جدا کنید. سپس، قالب را برگردانید تا محتویات آن به صورت یک پارچه بیرون بیاید.

مرحله آخر: پاناکوتا توت فرنگی را تزیین و سرو کنید

برای سرو، کافی است این دسر را در ظرف مناسبی قرار دهید و روی آن را با مقدار مناسبی از سس توت فرنگی بپوشانید. از سوی دیگر، می توانید ابتدا سس توت فرنگی را داخل بشقاب یا ظرف مخصوص سرو بریزید و پس از آن، پاناکوتا را روی آن بگذارید. بسته به سلیقه، اطراف ظرف و روی دسر را با برش های توت فرنگی تازه، چند برگ نعنا، پودر پسته یا تزیین کنید.

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا توت فرنگی با تخم مرغ و نشاسته

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
خامه صبحانه200 گرم
شیر3 لیوان فرانسوی دسته دار
شکر9 قاشق غذاخوری
وانیلنصف قاشق چای خوری
شکلات سفید80 گرم
زرده تخم مرغ1 عدد
آرد سفید قنادی1 قاشق غذاخوری
پودر نشاسته ذرت یا نشاسته گندم2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پاناکوتا توت فرنگی با تخم مرغ و نشاسته

روش درست کردن پاناکوتا توت فرنگی تخم مرغی به آن چه که در بالا گفتیم شباهت زیادی دارد. تنها تفاوت در این است که به جای ژلاتین در مایه پاناکوتا باید زرده تخم مرغ، وانیل، آرد سفید و پودر نشاسته ذرت یا نشاسته گندم را به شیر اضافه کنید. این ترکیب را به خوبی هم بزنید و سپس، آن را روی شعله ملایم قرار دهید. هم زدن و حرارت دادن آن را تا جایی ادامه دهید که مواد به غلظت برسند.

سپس، شکلات سفید را به ذوب نموده و همراه با خامه به مایه پاناکوتا اضافه کنید. در نهایت، باقی مراحل را درست مانند دستور بالا ادامه دهید.

در صورت تمایل تخم مرغ، وانیل، آرد سفید، شکلات و نشاسته را به روش های اینترنتی و حضوری از فروشگاه های تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم در طرز تهیه پاناکوتا توت فرنگی

  • در صورت تمایل، برای درست کردن پاناکوتا توت فرنگی به جای پودر ژلاتین می توانید از پودر ژله آماده بهره ببرید.
  • برای درست کردن پاناکوتا توت فرنگی با ژله آماده، ابتدا باید پودر ژله میوه ای را همراه با یک لیوان آب جوش داخل ظرف مناسبی بریزید. سپس، این ترکیب را هم بزنید تا مواد یکدستی ایجاد گردد. پس از آن، می توانید شیر را به ترکیب پودر ژله آماده و آب جوش اضافه کنید.
  • در هنگام ترکیب کردن پودر ژلاتین با شیر، به جای قرار دادن آن بر روی شعله می توانید از روش بن ماری بهره ببرید.
  • پس از اضافه کردن شکر به توت فرنگی خرد شده، بهتر است یکی دو ساعت منتظر بمانید تا این ترکیب مثل طرز تهیه مربای توت فرنگی کمی آب بیندازد.
  • در صورت تمایل، به جای سس توت فرنگی می توانید از مارمالاد توت فرنگی به عنوان تاپینگ پاناکوتا بهره ببرید.

فوت و فن های خوشمزه شدن پاناکوتا توت فرنگی

چرا پاناکوتا توت فرنگی سفت نمیشه؟

اگر مقدار ژلاتین کم باشد پاناکوتا شل می گردد و اگر مقدار ژلاتین بیشتر از حد مجاز باشد باعث سفت شدن پاناکوتا توت فرنگی می گردد.

چرا پاناکوتا دون دون می گردد؟

مواد ژلاتین را باید آرام آرام به بقیه مواد پاناکوتا اضافه کنید تا هم دما شوند و بعد همه مواد را با هم ترکیب کنید.

چرا لایه های شیر و خامه پاناکوتا بعد از چند ساعت در یخچال، از هم جدا می شوند؟

اگر ژلاتین در شیر به خوبی حل نگردد ممکن است لایه های شیر و خامه بعد از چند ساعت در یخچال از هم جدا شوند. بعلاوه مراقب باشید که مایه پاناکوتا کمی از دما بیفتد و بعد در قالب بریزید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 22 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1403 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2352

به "2 طرز تهیه پاناکوتا توت فرنگی شیک و ساده به روش کافی شاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه پاناکوتا توت فرنگی شیک و ساده به روش کافی شاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید