خبرنگاران الجزیره: غنی با مقامات طالبان در دوحه دیداری نخواهد داشت

به گزارش مجله روگذر، تهران- خبرنگاران- شبکه الجزیره روز دوشنبه با تایید ورود اشرف غنی به قطر گزارش داد که وی در این سفر دیداری با مقامات طالبان نخواهد داشت.

خبرنگاران الجزیره: غنی با مقامات طالبان در دوحه دیداری نخواهد داشت

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران از شبکه الجزیره، اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان برای ملاقات دو جانبه با رهبران قطر وارد دوحه شده است اما علیرغم ادامه گفت و گوهای صلح در دوحه وی با مقامات طالبان ملاقات نخواهد نمود.

کارشناسان سیاسی و دیپلمات ها در کابل بر این باورند که سفر غنی با هدف جلب حمایت قطر از توافق طالبان برای آتش بس انجام شده است.

یکی از مشاوران رییس جمهوری افغانستان در شرح این سفر گفت: جلسات متعددی برای بحث در خصوص کوشش برای تعمیق روابط افغانستان و قطر و همکاری متقابل در زمینه های مختلف در نظر گرفته شده است.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان صبح روز دوشنبه در توئیتی نوشت که رییس جمهور غنی در رأس یک هیأت بلندپایه با هدف ملاقات و سفر رسمی راهی کویت شد و پس از شرکت در مراسم درگذشت امیر کویت، به قطر رفته و با مقامات آن کشور در باره روابط دوجانبه بحث و گفتگو خواهد نمود.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز در اطلاعیه ای اعلام نموده است که غنی پس از مراسم ترحیم، برای یک سفر رسمی دو روزه رهسپار دوحه پایتخت قطر خواهد شد و با شیخ تمیم حمد بن ال ثانی امیر قطر، شیخ خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی صدراعظم و شمار دیگری از مقامات آن کشور ملاقات و در خصوص گسترش مناسبات و همکاری ها میان دو کشور در عرصه های مختلف، با آنان بحث و گفتگو خواهد نمود.

این خبر در حالی منتشر شده است که بر اساس گزارش هایی نعیم وردک سخنگوی طالبان اعلام نموده در رابطه با آتش بس به توافق رسیده اِیم، تنها چیزی که باقی مانده اِمضاء دوطرف می باشد. پس از آتش بس، مذاکرات بین افغانستانی شروع می گردد.

نشست اولیه برای شروع گفت وگوهای بین افغانستانی روز شنبه 22 شهریور با حضور وزیر خارجه آمریکا، مقام های قطری و نمایندگان حدود 30 کشور و سازمان های جهانی به صورت حضوری و یا آنلاین شروع شده و در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1231

به "خبرنگاران الجزیره: غنی با مقامات طالبان در دوحه دیداری نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران الجزیره: غنی با مقامات طالبان در دوحه دیداری نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید