خبرنگاران 73 کشور در فهرست ممنوعیت ورود به ژاپن قرار می گیرند

به گزارش مجله روگذر، پکن- خبرنگاران- ژاپن در نظر دارد با افزایش همه گیری ویروس کرونا، برای خارجی های 49 کشور و منطقه دیگر ممنوعیت ورود اعمال کند به این صورت تعداد کل کشورهایی که در فهرست ممنوعیت ورود به این کشور قرار می گیرند به 73 کشور افزایش می یابد.

خبرنگاران 73 کشور در فهرست ممنوعیت ورود به ژاپن قرار می گیرند

به گزارش خبرنگاران، موتگی توشی میتسو وزیر خارجه ژاپن روز چهارشنبه گفت: این مناطق شامل ایالات متحده، کانادا و تمام چین و کره جنوبی و همچنین بریتانیا و یونان اغلب اروپا را در بر می گیرد.

این فهرست به روز شده تمام 73 کشور و قلمرو از جمله آفریقا، آمریکا جنوبی و بخش هایی از خاورمیانه را در بر خواهد گرفت پیش از این کشورهای دیگری مانند ایران در این فهرست قرار گرفته بودند.

خارجیانی که ظرف 14 روز از ورودشان به ژاپن در هر یک از این مناطق بوده اند اجازه ورود به ژاپن نخواهند داشت.

موتگی همچنین گفت که وزارت خارجه هشدار سفر برای این 49 کشور و منطقه را به سطح 3 افزایش داده است و از شهروندان ژاپنی می خواهد که از مسافرت به آن ها خودداری نمایند.

این هشدار برای تمام کشورها و مناطق بغیر از آن هایی است که در رده 3 قرار داشته و به رده 2 ارتقا داده شده اند به شهروندان ژاپنی نسبت به سفرهای غیرضروری به چنین مکان هایی هشدار داده می گردد.

ویروس کرونا تا کنون در ژاپن دو هزار و 229 تن را مبتلا نموده و 66 تن را هم به کام رگ فرستاده است همچنین در این کشور تا کنون 424 تن درمان شده اند.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر دنیا، به 858 هزار و 669 نفر رسیده که 42 هزار و 151 تن فوت شده و 178 هزار و 99 نفر هم بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 976

به "خبرنگاران 73 کشور در فهرست ممنوعیت ورود به ژاپن قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 73 کشور در فهرست ممنوعیت ورود به ژاپن قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید