خیز قزاقستان برای تبدیل شدن به قطب فراوری مواد غذایی در دنیا

به گزارش مجله روگذر، نخست وزیر قزاقستان گفت: این کشور از ظرفیت های واقعی برای تبدیل شدن به یکی از قطب های فراوری مواد غذایی در دنیا برخوردار است.

خیز قزاقستان برای تبدیل شدن به قطب فراوری مواد غذایی در دنیا

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، نشست هیات دولت قزاقستان به ریاست نخست وزیر این کشور با موضوع استفاده از تمام ظرفیت ها برای افزایش فراوریات کشاورزی برگزار شد.

در این نشست اعلام شد که بر اساس پیش بینی ها سال جاری در 22.5 میلیون هکتار زمین محصولات کشاورزی کشت خواهد شد.

بر اساس این گزارش و طبق برنامه برای غلات و حبوبات 15.2 میلیون هکتار، دانه های روغنی 3 میلیون هکتار، سبزیجات و خربزه و سیب زمینی 471.7 هزار هکتار، علوفه 3.7 میلیون هکتار، محصولات زراعی صنعتی 132.5 میلیون هکتار زمین در نظر گرفته شده است.

کشت محصولات زراعی در تمامی مناطق قزاقستان در حال انجام است. در حال حاضر غلات و حبوبات در 9.6 میلیون هکتار (65 درصد از اراضی بیش بینی شده) ، دانه های روغنی در 2.3 میلیون هکتار (76 درصد) ، سبزیجات و خربزه و سیب زمینی در 400 هزار هکتار (85 درصد) ، چغندرقند در 20.5 هزار هکتار (93 درصد) و پنبه در 118 هزار هکتار (100 درصد) کشت شده است.

در مناطق جنوبی و همچنین استان های آکتوبه و آتیرائو کارهای کشت در حال اتمام است.

عسگر مامین در این نشست مجازی گفت: بر اساس ارزیابی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد قزاقستان در برابر آمریکا، استرالیا، برزیل و آرژانتین کشوری با بیشترین پتانسیل در بخش کشاروزی محسوب می گردد.

وی گفت: قزاقستان از ظرفیت های واقعی برای تبدیل شدن به یکی از قطب های فراوری مواد غذایی در دنیا برخوردار است.

مامین در چارچوب برنامه افزایش فزاینده فراوری محصولات کشاورزی دستوراتی را برای فراوری مواد خام در دسترس و با کیفیت و همچنین افزایش بهره وری و تسریع انتقال فراوری محصولات با ارزش افزوده بالا صادر کرد.

وی به عنوان مثال از امکان پذیر بودن این هدف به منطقه ترکستان این کشور اشاره نمود که در آنجا چشم اندازی جامعی برای افزایش 3 برابری فراوری محصولات کشاورزی طی چهار سال وجود دارد.

طی این نشست تاکید شد که در چارچوب پشتیبانی دولتی به گسترش اراضی آبیاری شده بنگاه های عظیم و متوسط کشاروزی با استفاده از فناوری های نوین آبیاری و همچنین افزایش حجم محصولات توجه ویژه داده می گردد.

نخست وزیر قزاقستان وزارت کشاورزی و استانداری های این کشور را برای تهیه و تدوین کنسپسیون جامع برنامه توسعه کشاورزی با در نظر دریافت ویژگی بخش کشاروزی بر اساس مناطق مختلف این کشور موظف کرد.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1095

به "خیز قزاقستان برای تبدیل شدن به قطب فراوری مواد غذایی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز قزاقستان برای تبدیل شدن به قطب فراوری مواد غذایی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید