دانشجویان با بعضی چالش های حل نشده قبلی وارد دانشگاه می شوند

به گزارش مجله روگذر، مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم بی انگیزگی و از بین رفتن امید، نشاط و پویایی را از ضعف های موجود در دانشگاه ها دانست و گفت: ما محصولی را از خانواده و آموزش و پرورش تحویل می گیریم که در 19 سالگی و پس از کوشش بسیار وارد آموزش عالی شده، این در حالی است که بعضی چالش های قبلی حل نشده خود را نیز به دانشگاه آورده است.

دانشجویان با بعضی چالش های حل نشده قبلی وارد دانشگاه می شوند

به گزارش ایسنا، دکتر نعیمی در سی و پنجمن گردهمایی مشترک مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه های سراسر کشور با بیان اینکه استادان ذخایر نخبگانی بالفعل و دانشجویان ذخایر نخبگانی بالقوه برای آینده کشور هستند، تاکید نمود: مراکز مشاوره و سبک زندگی و بهداشت و درمان دانشگاه ها متولی سلامت جسمانی و روانی ذخایر نخبگان هستند و وظیفه اصلی ما این است که با برنامه ریزی، سیاست گذاری و جهت دهی مناسب و با حمایت از این مراکز، با برگزاری برنامه های مختلف، سلامت جسمانی و روانی مجموعه دانشگاه ها اعم از استادان، کارکنان و دانشجویان به عنوان نسل آینده ساز را تامین کنیم.

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم با اشاره به ضعف های موجود در دانشگاه ها از جمله بی انگیزگی و از بین رفتن امید، نشاط و پویایی، گفت: ما محصولی را از خانواده و آموزش و پرورش تحویل می گیریم که در 19 سالگی و پس از کوشش بسیار وارد آموزش عالی شده، این در حالی است که بعضی چالش های قبلی حل نشده خود را نیز به دانشگاه آورده است و لازم است بتوانیم برنامه های روشنی برای دانشجویان داشته باشیم تا امید و انگیزه و سلامتش را در ابعاد مختلف تامین کنیم.

دکتر نعیمی ادامه داد: بخش هایی که در دانشگاه ها در حوزه سلامت قرار می گیرند، مرتبط با مراکز مشاوره و سبک زندگی و مراکز بهداشت و درمان است و با آیین نامه ابلاغی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که در 19 فروردین امسال ابلاغ و در آن به حوزه پیشگیری، توانمندسازی و ارتقای مهارت ها تاکید شده است، گرد هم آمده ایم تا با هم اندیشی و هم افزایی آنالیز کنیم که از این ظرفیت به وجود آمده چگونه استفاده کنیم.

وی بعلاوه گفت: هنوز دانشگاه ها در ساختار شکلی ساختمان های مراکز چه در حوزه سلامت روان و چه در حوزه سلامت جسمانی دارای مشکل هستند و بسیاری از دانشگاه ها از ساختار تشکیلاتی مناسب برای پاسخگویی برخوردار نیستند و یا نیروی انسانی کافی و توانمند ندارند. باید با ظرفیت موجود اقداماتی که می توانیم را انجام داده و کوشش کنیم ضعف های موجود را تا حد امکان رفع کنیم.

نعیمی در سرانجام اضافه نمود: ما گرد هم آمده ایم تا با یاری و همیاری یکدیگر بتوانیم سلامتی را برای همه دانشجویان و دانشگاهیان فراهم کنیم و در این مسیر تمام وقت و انرژی خود را به کار خواهیم گرفت و می دانیم که با همکاری یکدیگر می توانیم به اهداف و نتایج مورد نظر دست یابیم.

به گزارش روابط عمومی مرکز مشاوره دانشگاه تهران، در سرانجام این گردهمایی، مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران در میان دانشگاه های با ظرفیت 18 هزار دانشجو به بالا به عنوان مرکز مشاوره و سبک زندگی برتر کشوری سال 1401 انتخاب شد و با دریافت لوح تقدیر و تندیس از سوی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تقدیر نهاده شد.

منبع: فرارو
انتشار: 15 شهریور 1402 بروزرسانی: 15 شهریور 1402 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2334

به "دانشجویان با بعضی چالش های حل نشده قبلی وارد دانشگاه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان با بعضی چالش های حل نشده قبلی وارد دانشگاه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید