دلایل خشک شدن فلافل خانگی؛ روش های رفع کردن آن

به گزارش مجله روگذر، فلافل یک فست فود محبوب در خاورمیانه بوده که مخلوطی از نخود، گیاهان تازه و ادویه جات است. البته این غذا در جنوب ایران یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه است. بعضی بر این باورند که اولین بار در مصر این غذا به عنوان یک جایگزین گیاهی برای غذاهای گوشتی ابداع شد. فلافل هم اکنون به عنوان یک غذای مناسب برای گیاه خواران در سراسر خاورمیانه شناخته می گردد. فلافل دستور نسبتا ساده ای دارد و تنها نکته در مورد آن، سفت یا شل شدن مواد اولیه است. در این مقاله در مجله اینترنتی خبرنگاران سعی شده است تا دلایل سفت و خشک شدن فلافل آنالیز و چندین راه حل برای جلوگیری از آن ارائه گردد.

دلایل خشک شدن فلافل خانگی؛ روش های رفع کردن آن
  • متناسب نبودن مواد اولیه یکی از علل خشک شدن فلافل است. اگر قبل از سرخ کردن و در هنگام ورز دادن مواد احساس کردید که مایه خشک شده، به آن میزان کمی آب سرد اضافه کنید.
  • خوب چرخ نکردن مواد اولیه یکی دیگر از دلیل های سفت شدن فلافل است. به این نکته توجه کنید که مواد اولیه باید یکدست باشد.
  • برای جلوگیری از وا رفتن و شکسته شدن قرص فلافل در هنگام سرخ کردن بعضی پیشنهاد می نمایند که میزانی آرد یا تخم مرغ به آن اضافه کنید. اگر میزان این مواد به نسبت زیاد گردد، فلافل خشک و سفت می گردد. اگر می خواهید این ترفند را به کار ببرید، به میزان بسیار کم از این مواد بهره ببرید. به این نکته توجه کنید که سیب زمینی به فلافل انسجام لازم را می دهد اما آن را خشک نمی کند. با این حال، سیب زمینی را نیز به میزان زیاد استفاده نکنید؛ زیرا طعم فلافل را تغییر می دهد.
  • اگر میزان روغن کم باشد و قرص فلافل داخل آن شناور نگردد، زمان زیادی لازم دارد تا سرخ گردد و در نتیجه به احتمال زیاد سفت خواهد شد. برای جلوگیری از این مورد، علاوه بر استفاده از ماهیتابه مناسب و روغن کافی می توانید میزانی بیکینگ پودر به مواد اولیه اضافه کنید تا زمان طبخ کوتاه تر شده و در نتیجه فلافل سفت نگردد.

دلایل وا رفتن فلافل و و روش های جلوگیری از آن را در این صفحه می توانید بخوانید.

منبع: اُکالا
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1956

به "دلایل خشک شدن فلافل خانگی؛ روش های رفع کردن آن" امتیاز دهید

2 کاربر به "دلایل خشک شدن فلافل خانگی؛ روش های رفع کردن آن" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل خشک شدن فلافل خانگی؛ روش های رفع کردن آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید