دومین مدرسه ملی ابررسانایی وکاربرد ها در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می گردد

به گزارش مجله روگذر، دومین مدرسه ملی ابررسانایی و کاربرد ها در دانشگاه صنعتی اصفهان تیرماه 1401، به میزبانی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می گردد.

دومین مدرسه ملی ابررسانایی وکاربرد ها در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می گردد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، حمیده شاکری پور، دبیر اجرایی دومین مدرسه ملی ابررسانایی و کاربرد ها از برگزاری این رویداد در تیر 1401 و به میزبانی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان اطلاع داد.

شاکری پور گفت: یکی از راه های تقویت و توسعه دانش استراتژیک کوانتومی، برگزاری مدرسه های علمی است.

دبیر اجرایی دومین مدرسه ملی ابررسانایی و کاربرد ها با بیان این که هدف ما، آموزش درست و اصولی مفاهیم ابررسانایی و کاربرد های آن، به زبان آسان است، ادامه داد: این دانش کوانتمی در فناوری های مهمی مانند شتابدهنده سرن، تصویربرداری فوق دقیق پزشکی، قطار های فوق سریع، ژنراتورها، ترانسفورماتورها، موتور های سبک و سریع، منابع ذخیره بزرگ انرژی، زیردریایی ها، رادارها، مخابرات بدون سیم و بسیاری از آزمایشگاه های پیشرفته که با میدان مغناطیسی بالا کار می نمایند، به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در گروه تحقیقاتی فیزیک و کاربرد های ابررسانایی دانشگاه صنعتی اصفهان تحقیقات جدیدی در حال اجراست اضافه کرد: برگزاری این مدارس در کشور در به روز رسانی دانشجویان و توسعه تحقیقات علمی یاری بسزایی می نماید.

استادیار دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: در این مدرسه با گردهم آمدن برجسته ترین اساتید و محققین در زمینه ابررسانایی و بحث و تبادل اندیشه درمورد آخرین دستاورد های تحقیقاتی این حوزه، سعی می گردد دانش متخصصان کشورمان در این زمینه به روز و کاربردی گردد.

شاکری پور، مخاطب اصلی این دوره را دانشجویان تحصیلات تکمیلی، دانشجویان ترم آخر مقطع کارشناسی فیزیک، محققان پسادکتری و استادان دانشگاه دانست و توضیح داد: شرکت نمایندگان در این دوره می توانند از ارائه اساتید به نام همانند فرهاد شهبازی (دانشگاه صنعتی اصفهان)، مهدی صامتی (Imperial College London)، سعید عابدین پور (دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان)، مهدی کارگریان (دانشگاه صنعتی شریف) و ایمان میرزایی (دانشگاه تربیت مدرس) بهره مند شوند.

در مدرسه ملی ابررسانایی محور های علمی حالت های همدوس، شبیه سازی کوانتومی در مدار های ابررسانا، ابرشارگی در سیستم های فرمیونی، ابررسانایی و نظم توپولوژیک وکیوبیت های ابررسانا، آموزش و به بحث و آنالیز علمی گذاشته می گردد.

لازم به ذکر است، این رویداد علمی سه شنبه 14 تیرماه 1401از ساعت 8:30 صبح شروع به کار می نماید و علاقه مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی http://www.psi.ir/f/nsas2022 مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 تیر 1401 بروزرسانی: 3 تیر 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2120

به "دومین مدرسه ملی ابررسانایی وکاربرد ها در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین مدرسه ملی ابررسانایی وکاربرد ها در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید