برطرف موانع ثبت جهانی هگمتانه با جدیت دنبال می گردد

به گزارش مجله روگذر، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، برطرف موانع ثبت جهانی هگمتانه با جدیت دنبال می گردد.

برطرف موانع ثبت جهانی هگمتانه با جدیت دنبال می گردد

علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان در جلسه شورای راهبردی ثبت جهانی هگمتانه گفت: اقدامات و تکالیف دستگاه ها و شهرداری از قبیل ساماندهی سردر مغازه ها، بازسازی کاروانسراها، تملک اراضی، حذف آسفالت از عرصه هگمتانه، ساماندهی خیابان ها و کوچه های مسیر و برداشتن آسفالت و کف سازی و آماده سازی آن معین تکلیف شد.

وی یکی از محورهای اصلی توسعه استان همدان را سرمایه گذاری در حوزه جهانگردی دانست و گفت: بر همین اساس و با ثبت جهانی هگمتانه شاهد تحولات بزرگ در رونق این صنعت و توسعه مالی و اشتغالزایی در سطح استان خواهیم بود.

استاندار همدان گفت: حذف طبقات اضافی ساختمان حوزه هنری در روزهای اخیر از اقدامات شاخص صورت گرفته در راستای برطرف موانع ثبت جهانی هگمتانه است.

قاسمی فرزاد گفت: فضاهای پیرامونی، معابر، مغازه ها و منظر هگمتانه باید منطبق با ضوابط یونسکو و استاندارهای جهانی جهانگردی و نیز از نظم و انضباط خاصی برخوردار باشد که با پیگیری های مجدانه انجام می گردد.

وی ادامه داد: ایجاد فضای مثبت رسانه ای با بهره گیری از ظرفیت رسانه های جمعی و فضای مجازی در پیشبرد امور و برنامه ها ضرورت دارد.

استاندار همدان گفت: مدیریت فضای مثبت اطلاع رسانی در زمینه حساسیت این موضوع به جامعه محلی و فضای رسانه ای سهم قابل توجهی در به ثمر رسیدن پیگیری پرونده هگمتانه و مرکز تاریخی همدان دارد.

قاسمی فرزاد تاکید نمود: جلسات شورای راهبردی در راستای برطرف موانع ثبت جهانی هگمتانه به صورت هفتگی برگزار گردد و اقدامات طبق زمان بندی ها مورد آنالیز و گزارش کار دستگاه ها و شهرداری مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی یادآور شد: فرآیند ثبت جهانی از سال گذشته با حمایت های وزیر میراث فرهنگی و معاونان اجرایی و نیز در سطح استان مدیر کل میراث فرهنگی در حال پیگیری است و مجدانه جلسات هماهنگی برگزار می گردد.

استاندار همدان گفت: مقرر شد قانع کردن سازی صاحبان مشاغل در محدوده منظر تاریخی هگمتانه به وسیله اکیپی متشکل از شهرداری، اتاق اصناف، تشکل های مردمی، فرماندار و معاون عمرانی استانداری، و نمایندگان میراث فرهنگی صورت گیرد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: تهیه برنامه ها، موشن گرافی، فیلم و انیمیشن در راستای آگاهی بخشی به عموم مردم در سطح ملی و فرامنطقه ای در دستور کار صدا و سیما مرکز همدان قرار گیرد.

وی یادآور شد: جهانگردان، مقاصد خود را از سایت جهانی یونسکو انتخاب می نمایند و ثبت جهانی هگمتانه موجب می گردد که همدان به مقصد توریستهای خارجی تبدیل گردد و حتی مکانهای مذهبی نیز مورد بازدید آنها قرار می گیرد.

استاندار همدان ثبت جهانی هگمتانه بهره مندی از پشتوانه های مالی جامعه جهانی را در پی دارد، اضافه نمود: حضور جهانگرد موجب رونق مالی شهر و استان می گردد و موجب رونق بازدید از دیگر جاذبه های تاریخی و جهانگردی مانند غار علیصدر می گردد.

قاسمی فرزاد تاکید نمود: زیرساختهای اجرای فیبر نوری در عرصه هگمتانه به وسیله متخصصان مخابرات فراهم و تعبیه گردد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اقدامات خوبی در این راستا انجام داده است، گفت: جداره سازی پیاده راه بوعلی از میدان امام (ره) تا کوچه ذوالریاستین به همراه تعمیر و بازسازی ساختمان ها و پنجره های قدیمی صورت گرفته و جداره سازی میدان امام (ره) و پیاده راه اکباتان نیز در حال اجرا است.

استاندار همدان گفت: 12 قبه ها در میدان امام (ره) به نام امامان معصوم (ع) متحدالشکل گردد و ساماندهی تاسیسات در جداره های مختلف با همکاری شهرداری انجام گردد.

قاسمی فرزاد گفت: هر موردی که از نظر بصری آسیب زا باشد، باید جمع آوری گردد. عرصه هگمتانه نمای زیبا و آراسته داشته باشد و قانع کردن سازی کسبه در جمع آوری زواید و ساماندهی تابلوها با همکاری اصناف صورت گیرد.

در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای ثبت جهانی هگمتانه به وسیله دستگاه های اجرایی و شهرداری ارائه شد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 خرداد 1402 بروزرسانی: 21 خرداد 1402 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2302

به "برطرف موانع ثبت جهانی هگمتانه با جدیت دنبال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف موانع ثبت جهانی هگمتانه با جدیت دنبال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید