روند مطلوب پروژه های سرمایه گذاری شهر یزد

به گزارش مجله روگذر، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: در چهار ماهه اخیر روند رسیدگی به پروژه های سرمایه گذاری در شهرداری یزد سرعت و شتاب بهتر و دقیق تری به خود گرفته است.

روند مطلوب پروژه های سرمایه گذاری شهر یزد

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: بسیاری از پروژه ها در طول سالیان گذشته متوقف شده بود و هیچگونه عملیات اجرایی در مورد بند های مفاد قراردادی که در سال های گذشته همانند سال 88 که حدود 13 سال از آن گذشته، انجام نشده بود. بخشی از کند بودن روند پروژه ها نبود هماهنگی بین نهاد های داخل مجموعه شهرداری است.

او اضافه نمود: با برگزاری چند جلسه که شهرداری با سرمایه گذاران برگزار کرد ابهامات موجود برطرف شد و در حال حاضر این پروژه ها در حال انجام است.

به گفته او پروژه مسکونی میدان امام علی (ع) از سال 1388 منعقد شده بود، ولی در طول 13 سال گذشته هیچ اقدام قابل توجهی از طرف شهرداری و سرمایه گذار صورت نگرفت، اما اکنون زمین تحویل سرمایه گذار شده است و سرمایه گذار نیز در پی انجام کار است.

او می گوید: پروژه تجاری و گردشگری ارگ از سال 1394 عملیات به کندی پیش میرفت، اما با چند جلسه ای که برگزار گردید این پروژه نیز در تاریخ 4 تیر پروانه آن صادر و به سرمایه گذار تحویل داده شد و سرمایه گذار متعهد به ادامه کار شد.

نیکونژاد گفت: پروژه سرمایه گذاری پارکینگ وسایل نقلیه سنگین نیز که مربوط به سال 97 است تنها 10 درصد پیشرفت داشت، اما اکنون با پیگیری شهردار، حدود 70 درصد کار اجرا شده است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: این سرعت و شتابی که در مورد پروژه های سرمایه گذاری ایجاد شده ادامه و تداوم یابد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی گفت: ارزش اقتصادی تنها جمع 5 پروژه از پروژه های سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد است که 5 برابر بودجه شهرداری محسوب می گردد. اگر تنها 25 درصد این ارزش اضافه نموده عاید شهرداری گردد می توان برای رونق پروژه های عمرانی، سیما و منظر و فعالیت های فرهنگی اجتماعی ورزشی شهر استفاده کرد.

به گفته او با برطرف ابهامات فی مابین انتظار است سرمایه گذاران مرتبط با پروژه های مذکور هم اهتمام جدی به عمل آورده و در مورد آغاز بکار یا تداوم عملیات ساختمانی پروژه ها تا مرحله نهایی و تکمیل پروژه ها کوشش کنند ضمن اینکه تاخیر در اجرای پروژه ها بیش از این شایسته و پذیرفته نیست و هر دوطرف باید نسبت به پذیرش تعهدات خود و عمل به آن ها سرعت عمل به خرج دهند و کار را تا مرحله رسیدن به انتها قرارداد دنبال کنند.

خبرنگاران یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2192

به "روند مطلوب پروژه های سرمایه گذاری شهر یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند مطلوب پروژه های سرمایه گذاری شهر یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید