ساخت توربوجت مه افکن توسط صنعتگران اصفهانی برای مقابله با کرونا

به گزارش مجله روگذر، خبرنگاران/اصفهان یک دستگاه توربوجت مه افکن فراوری شده توسط صنعتگران اصفهانی روی یکی از خودروهای آتشنشانی شهرداری اصفهان نصب شد.

ساخت توربوجت مه افکن توسط صنعتگران اصفهانی برای مقابله با کرونا

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به خرید یک دستگاه توربو جت مه افکن که توسط صنعتگران داخلی طراحی و فراوری شده است، اظهار کرد: این دستگاه روی یکی از خودروهای آتش نشانی نصب شده است، دستگاه توربوجت مه افکن علاوه بر اینکه در عملیاتی مانند تخلیه دود و دمندگی استفاده می گردد، در چنین مواقعی مانند شیوع ویروس کرونا می تواند برای مه پاش و ضدعفونی کردن و گندزدایی استفاده گردد.

محسن گلابی با بیان اینکه با این دستگاه علاوه بر مصرف بهینه مواد ضدعفونی، سطح پوشش نیز افزایش پیدا می نماید، توضیح داد: این اولین دستگاهی است که نصب شده و مراحل آزمایشی آن در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، وی با بیان اینکه در صورت مثبت بودن عملکرد دستگاه در مرحله آزمایشی بلافاصله تعداد بیشتری از این دستگاه خریداری می گردد، اضافه نمود: این دستگاه به صورت اتوماتیک کار مه پاشی را انجام و باعث می گردد از نیروی انسانی کمتری استفاده گردد، همچنین حجم ذخیره مواد بیشتری را می توان با استفاده از این دستگاه برای پاشش در اختیار داشت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، هزینه خرید این دستگاه را صد میلیون تومان ذکر کرد و اضافه نمود: این دستگاه توسط صنعتگران اصفهانی و با نظارت متخصصان سازمان فراوری شد.

به گفته گلابی، این دستگاه به صورت خودکشش بوده و باعث می گردد استفاده از شیلنگ در آن مطرح نباشد، همچنین پس از این دوره نیز می توان از کاربری های دیگر این دستگاه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه کار ضدعفونی معابر و اماکن شهر تعطیل نشده و توسط اکیپ های مختلف آتش نشان هر شب کار انجام می گردد، گفت: در روزها و شب هایی که از پزشکان و پرستاران به عنوان خط شکنان بهداشت و سلامت نام برده می گردد، نیروهای آتش نشان نیز مانند دیگر روزها و شب های سال به عنوان خط شکنان ایمنی مردم به انجام وظایف خود مشغول هستند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: نیروهای آتشنشان در کنار سایر وظایف خود تا پاسی از شب کار گندزدایی و ضدعفونی شهر را انجام می دهند، سلامتی و امنیت جسمی نیروهای آتش نشان نیز مهم است و آحاد جامعه همواره قدردان فداکاری آتش نشانان هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 967

به "ساخت توربوجت مه افکن توسط صنعتگران اصفهانی برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت توربوجت مه افکن توسط صنعتگران اصفهانی برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید