علایم شاخص و عوارض مهلک بیماری کرونا دلتا را بشناسید(آخرین به روز رسانی:شهریور1400)

به گزارش مجله روگذر، معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به طیف گسترده علائم کرونای دلتا، گفت: در این بین سه علامت شاخص برای شناسایی این بیماری وجود دارد.

علایم شاخص و عوارض مهلک بیماری کرونا دلتا را بشناسید(آخرین به روز رسانی:شهریور1400)

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام بیمه دات کام، دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به لزوم شناسایی سریع کرونای دلتا و اقدام برای قرنطینه و درمان آن گفت: به همین دلیل هرگونه علامت مشابه سرماخوردگی باید کرونا فرض شده و فرد در قرنطینه بماند.

وی با اشاره به طیف گسترده علائم کرونای دلتا گفت: این نوع از کرونا با علائم مشابه سرماخوردگی از جمله سرفه، عطسه، آبریزش بینی، بدن درد و ... می تواند خود را نشان دهد.

کرونای دلتا چیست؟

این روزها ویروس کووید 19 در شکل تازه خود با نام دلتا به گردش در آمده است. در حال حاضر بسیاری از کشورها از جمله ایران قربانی دست کرونای دلتاست. نگرانی اصلی در حال حاضر Delta است، نوعی ویروس بسیار مسری SARS-CoV-2، که اولین بار در هند در ماه دسامبر 2021 شناسایی شد.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) دلتا را از سرماخوردگی معمولی و آنفلوآنزا و بعلاوه ویروس هایی که باعث آبله، MERS SARS و ابولا می شوند، واگیردارتر توصیف نموده است.

کرونای گونه دلتا از کجا آمده است؟

کووید نوع دلتا برای اولین بار در دسامبر 2020 در هند شناسایی شد. این ویروس منجر به شیوع گسترده ای در این کشور شد. پس از آن به سرعت توسعه یافت. طبق گزارش ردیاب CDC، اکنون در 104 کشور از جمله ایران گزارش شده است.

شرایط کرونای دلتا در ایران چگونه است؟

براساس گزارش های موجود سراسر کشور در معرض کرونای دلتا قرار گرفته و تعداد بیمارهای سرپایی و بستری ها افزایش یافته است. این ویروس در وهله اول از بخش های جنوبی و جنوب شرقی وارد کشور شد و در حال حاضر شهرهای جنوبی شرایط سخت تری را تجربه می نمایند.

همانطور که می دانید برترین راه پیشگیری واکسیناسیون است. اگر تمام دنیا سریع تر واکسینه شوند، ویروس فرصت کمتری برای تغییر دارد.

علائم کرونای دلتا

علائم سرماخوردگی از جمله سردرد، آبریزش بینی و گلو درد، در حال حاضر در فهرست اصلی علایم کرونا دلتا هستند. در حالی که علائم سنتی COVID-19- از دست دادن بویایی، تنگی نفس، تب و سرفه مداوم از آن موقع به بعد کاهش یافته است.

آبریزش بینی: یکی از علایم اصلی کرونا دلتا

افراد جوان تر کمتر از افراد مسن به بیماری شدید ناشی از عفونت کرونا مبتلا می شوند!

تشابه علائم دلتا با سرماخوردگی

طبق نظر متخصصان ریه، می توان در شباهت علایم دلتا با سرماخوردگی به موارد زیر اشاره نمود:

  • گلو درد
  • تب
  • آبریزش بینی
  • کوفتگی بدن
  • علائم گوارشی و…

اگر علایم مذکور را داشتید، فرض را بر کرونا بگذارید؛ مگر خلاف این امر ثابت گردد.چنانچه تهوع زیاد یا سردرد شدید داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید.

افراد واکسینه نشده در معرض خطر ویروس دلتا هستند.

افرادی که به طور کامل در برابر کووید -19 واکسینه نشده اند، بیشتر در معرض خطر هستند.

شرایط بچه ها و نوجوانان هم نگران نماینده است. به نظر می رسد افراد واکسینه شده برای مدت کوتاهی عفونی هستند: انواع قبلی معمولاً ویروس کمتری در بدن افراد واکسینه شده نسبت به افراد واکسینه نشده ایجاد می نمایند.

واکسیناسیون کرونا دلتا

عوارض کرونای دلتا

کرونای نوع دلتا باعث عفونت های بیشتری می گردد. این ویروس سریع تر از انواع اولیه SARS-CoV-2 توسعه می یابد. در حقیقت نوع دلتا نسبت به گونه های قبلی مسری تر است. حتی امکان دارد این ویروس بیش از دو برابر عفونت ایجاد کند.

بعضی داده ها نشان می دهد نوع دلتا باعث بیماری شدیدتری نسبت به گونه های قبلی در افراد واکسینه نشده می گردد. بیماران مبتلا به نوع دلتا بیشتر از بیماران آلوده به آلفا یا سویه های اصلی ویروس در بیمارستان بستری می شوند.

واکسن های COVID محافظت قوی دربرابر کرونای دلتا

کارشناسان اعلام نموده اند که واکسن های کرونا سطح بالایی از محافظت در برابر بیماری های شدید دلتا و سایر انواع موجود ایجاد می نمایند.

پیشگیری از ابتلای به ویروس کرونا دلتا

افرادی که هنوز واکسینه نشده اند، باید به ماسک خود ادامه دهند. به علاوه، آن ها باید در اسرع وقت برای واکسیناسیون برنامه ریزی نمایند.

همه افرادی که در جوامع پرسرعت زندگی یا کار می نمایند، باید از ماسک در فضاهای عمومی داخلی هم استفاده نمایند. بعلاوه توصیه می گردد افراد واکسینه شده دارای کودک خردسال یا مسن، از ماسک در فضاهای عمومی داخلی استفاده نمایند.

افرادی که کاملاً واکسینه شده اند باید در مکان های سرپوشیده عمومی، از ماسک استفاده نمایند.زیرا افراد واکسینه شده اگر به COVID-19 (نوع دلتا) مبتلا شوند،می توانند به میزان یک فرد واکسینه نشده حامل ویروس باشند.

راه های پیشگیری از کرونای دلتا

اگر مریض هستید، در خانه بمانید. حتی اگر واکسینه شده اید به یاد داشته باشید که بعد از بیرون رفتن، دست های خود را بشویید و سعی کنید فاصله فیزیکی خود را حفظ کنید.

اگر در جمعی هستید که احساس ناراحتی می کنید، به ویژه وقتی نمی دانید افراد واکسینه شده اند یا نه، محتاطانه است که از ماسک برای محافظت از خود بهره ببرید. انجام این کار در صورت ابتلا و ناقل بودن ناخودآگاه شما از اطرافیان محافظت می نماید.

با داشتن بیمه کرونا و بیمه تکمیلی درمان نگران هزینه های درمان نباشید!

هزینه درمان کرونا با پوشش بیمه تکمیلی

کارشناسان بیمه دات کام با آرزوی سلامتی برای تمامی انسان ها در سراسر دنیا به ویژه هم وطنان عزیزمان خدماتی را جهت کم کردن هزینه های درمان افراد را در نظر گرفته اند. افراد می توانند در این شرایط به فکر بیمه خود باشند. افراد با خرید آنلاین بیمه تکمیلی یا بیمه کرونا می توانند از پس هزینه های درمان و بستری بربیایند. تمامی افراد می توانند با دوراندیشی خود این بیمه را خریداری نموده و از پرداخت هزینه های هنگفت درمان کرونای دلتا جلوگیری نمایند.برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان بیمه دات کام با شماره 0214372 تماس حاصل فرمایید.

به نقل از مجله بیمه دات کام (https://bimeh.com/mag)

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1833

به "علایم شاخص و عوارض مهلک بیماری کرونا دلتا را بشناسید(آخرین به روز رسانی:شهریور1400)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علایم شاخص و عوارض مهلک بیماری کرونا دلتا را بشناسید(آخرین به روز رسانی:شهریور1400)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید