سرنوشت نسل بحران زده بریتانیا چه خواهد شد؟

به گزارش مجله روگذر، بریتانیا وارد فاز تازه ای از بحران سیاسی و مالی می گردد. جانسون هم کناره گیری کرد و کمتر از 5 هفته دیگر انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد.

سرنوشت نسل بحران زده بریتانیا چه خواهد شد؟

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،بوریس جانسون، بی تردید، جنجالی ترین چهره سیاسی دهه اخیر بریتانیا است. شهردار سابق لندن و چهره ای شوخ و پر سر و صدا که حضور رسانه ای پررنگی در بخش اعظم عمر خود داشته است، به دلیل شباهتهای ظاهری و حتی بعضی بی مبالاتی های رفتاری و گفتاری، ترامپ بریتانیا خوانده می گردد. بوریس بریتانیاییها با سقوط می به قدرت رسید و در نهایت به آرزوی خود رسید.

بسیاری بر اساس مدارک متقن، بر آنند که حمایت بوریس از برگزیت در طی رفراندم که در نتیجه نهایی بسیار مشخص کننده بود، حاصل محاسبات او برای به قدرت رسیدن پس از کمرون بود از آن رو که همه بر آن بودند که برگزیت با اختلاف نسبتا نزدیک شکست خواهد خورد و بوریس می خواسته است با رهبری جنبش ضد اتحادیه در دوران بعد، به رهبری محافظه کاران و در نهایت نخست وزیری برسد و محاسباتش با رأی آوردن برگزیت به هم خورد. به هر ترتیب، بوریس بریتانیاییها که حامی خروج قطعی و بدون توافق شامل با اتحادیه بوده است، بر خلاف انتظارها، به توافقی با اتحادیه اروپا برای تضمین خروج رسید.

در حالیکه گام اول برای تصویب توافق به طور قطعی در مجلس برداشته شد، او توافق را از ترس تغییر آن توسط نمایندگان مجلس، پس گرفت. به سرعت تقاضای دو سه ماه اخیر بوریس برای انتخابات عمومی که سایر احزاب با آن مخالف بودند، دوباره جان گرفت و با تضمین دریافت کارگران و لیبرال دموکراتها و اسکاتلندیها برای تمدید ضرب الجل خروج از اتحادیه و تحقق این تمدید، بوریس جانسن، انتخاباتی را که مدتها برای برگزاری تقلا می کرد به دست آورده است. جانسن عملا اکثریت را در مجلس از دست داده است و با اخراج 21 نماینده از حزبش به واسطه عدم همراهی با او و برنامه هایش، احتیاج دارد تا در قالب انتخابات تازه، به اکثریت برسد و برگزیت را با اتکاء به اکثریت، نهایی کند.

کمتر از 5 هفته تا روز انتخابات بریتانیا باقی است؛ کمپینهای جذاب و پرفراز و نشیبی شروع شده اند و روزهای آینده، به طور خاص، سرنوشت یک نسل بریتانیا را رقم خواهد زد. نسلی که در جوانی با سه برابر شدن هزینه های تحصیلی روبرو شد، به سختی در دوران ریاضت مالی تقلا کرد و حالا در دوران بلوغ ذهنی، ده سال پس از بحران مالی 2008 ، نگران تبعات مالی و اجتماعی برگزیت است.

مشروح این گزارش تحلیلی را اینجا بخوانید.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 569

به "سرنوشت نسل بحران زده بریتانیا چه خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت نسل بحران زده بریتانیا چه خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید