سلطانی فر: سلامت یک جامعه در گرو نشاط همگانی است

به گزارش مجله روگذر، به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش در طرح رونمایی از شهرهای فعال ایران گفت: آرزوی من در دوره خدمتم در وزارت ورزش این است به مرحله ای برسیم که بتوانیم از همه امکانات ورزشی کشور استفاده کنیم. امروز در کشور بیش از 61 هزار مکان ورزشی وجود دارد که متعلق به دولت است.

سلطانی فر: سلامت یک جامعه در گرو نشاط همگانی است

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: چندین هزار مکان ورزشی توسط شهرداری های مختلف از سی سال گذشته ایجاد شده است. درحالی که ابتدای فعالیت دولت زیر 40 درصد بوده و در هفت سال گذشته شاهد فرایند رو به رشد آن بودیم.

سلطانی فر اضافه کرد: نکته مهم، رسیدن به آمار سرانه ورزشی است. در جلسات مختلف، آماری منتشر می شد که متعلق به وزارت ورزش بود اما امروز حدود 45 هزار نهاد مربوط به بخش خصوصی، شهرداری و ... است. در طول فعالیت دولت بخش خصوصی افزایش داشته است که این نشان می دهد بستر خوبی فراهم شده است.

وی توضیح داد: سلامت یک جامعه در گرو نشاط همگانی است که با ورزش همگانی منجر به آرامش جسم و روح می گردد. کاهش میزان درمان در گرو ورزش همگانی است. باید شرایطی فراهم گردد تا مردم به میان کار بیایند تا آنها را شناسایی و برای ورزش قهرمانی و افتخار آفرینی استفاده کنیم. موفقیت در فرایند حرکت عمومی در گرو داشتن مردم سالم است. این یعنی گسترش ورزش همگانی و تحرک ملی.

سلطانی فر اظهارکرد: جامعه ای جزو جوامع توسعه یافته است که دارای مردم پرتحرکی باشد و به ورزش اهمیت بدهند. کشورهایی هستند که تعداد دوچرخه هایش از تعداد مردم بیشتر است و مردم از دوچرخه برای جابجایی استفاده می نمایند. یکی از نکات مهم، تقسیم کار ملی است. باید تعیین گردد در هر شهر و جامعه به گونه ای توزیع امکانات داشته باشیم تا همه مردم با صرف وقت کمتر از اماکن ورزشی استفاده نمایند. این یکی از اهداف ما است که در شورای ورزش همگانی برنامه را پیش ببریم و از فضای دستگاه های دیگر استفاده کنیم.

وزیر ورزش ادامه داد: باورمان این است نقش خودمان را در توسعه کشور ببینیم. برای داشتن مردم پرتحرک، سالم، با نشاط و پرشور حتما می توانیم حرکت توسعه ای کشور را افزایش دهیم. از حرکات شهرداری ها تشکر می کنم. آثار این برنامه ها را هر روز بیشتر حس می کنیم. یکی از تقاضاهای حاشیه شهرها برای ما این است با ایجاد فضای ورزشی، ناهنجاری های اجتماعی را کاهش دهیم. این بسیار هم تاثیرگذاراست. با ساخت این فضاها باعث کاهش فضای بزهکاری شده ایم. طرح ملی شهرهای فعال ایران، شروع مبارکی است. باور دارم همه دوستان در شهرداری و... همگام هستند تا این طرح به هدف دست یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1250

به "سلطانی فر: سلامت یک جامعه در گرو نشاط همگانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطانی فر: سلامت یک جامعه در گرو نشاط همگانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید