تور آلمان ارزان: شولتس کابینه خود را معرفی کرد، استقبال کشور های دنیا از روی کار آمدن دولت تازه آلمان

به گزارش مجله روگذر، چندین کشور دنیا از روی کار آمدن دولت تازه آلمان استقبال نموده و برای داشتن روابط بهتر ابراز امیدواری کردند.

تور آلمان ارزان: شولتس کابینه خود را معرفی کرد، استقبال کشور های دنیا از روی کار آمدن دولت تازه آلمان

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، اولاف شولتس صدراعظم نو آلمان لیسیتی از اعضای کابینه خود را به مجلس این کشور ارائه داد. در این فهرست نام آنالنا بائربوک وزیر پیشنهادی برای وزارت خارجه آلمان به چشم می خورد که از مخالفان پروژه گازرسانی روسیه به اروپاست. کریستین لامبرشت وزیر دادگستری دولت سابق نیز در دولت نو به عنوان وزیر دفاع حضور دارد.

اورزولا فن درلاین رئیس کمیسیون اروپا و شارل میشل، رئیس شورای اروپا به اولاف شولتس (سوسیال-دموکرات) صدراعظم نو آلمان تبریک گفتند و از همکاری با وی برای داشتن اروپایی قدرتمند ابراز خرسندی کردند.

اورزولا فن درلاین که از اعضای حزب دموکرات مسیحی وابسته به آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان است در توئیتی به زبان آلمانی (زبان مادری خود) نوشت: اولاف شولتس عزیز انتخاب و انتصاب تو را به عنوان صدر اعظم فدرال آلمان تبریک می گوئیم. من آغازی خوب را برای تو آرزو می کنم و از ادامه همکاری های مشترک با اعتماد کامل و برای اروپایی قدرتمند خرسندم.

شارل میشل نیز در توئیتی نوشت: اولاف شولتس عزیز، با آرزوی برترین ها برای تو. وی بعلاوه از همکاری با هم برای داشتن اروپایی قدرتمند و با حاکمیت مستقل ابراز خرسندی کرد. میشل بعلاوه از آنگلا مرکل به خاطر چندین سال همکاری در کمال اعتماد تشکر کرد.

دیوید ساسولی، رئیس مجلس اروپا نیز در توئیتی به زبان آلمانی، برای شولتس و دولتش موفقیت های روزافزون و بعلاوه به پایان رسیدن کوشش هایی که در انتظار آلمان و اروپاست آرزو کرد.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز خواستار سطح نوی از روابط با آلمان در دوره صدراعظمی اولاف شولتس شد.

مکرون در توئیتی که به آلمانی هم ترجمه شده بود، نوشت: مرسی آنگلای عزیز، که هرگز درس های تاریخ را فراموش نکردی، برای ما و با ما و برای پیشرفت اروپا، این همکاری کردی. مکرون بعلاوه انتخاب اولاف شولتس را تبریک گفته و وعده داد آلمان و فرانسه به روابط نزدیک خود ادامه دهند.

از سویی دیگر دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهور روسیه اعلام نمود مسکو امیدوار است در دولت نوآلمان، شولتس برای حل اختلافا با روسیه گفت وگو کند.

فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور آلمان ورود شولتس به عرصه قدرت که هم زمان با افزایش همه گیری کرونا در این کشور است را متذکر شده و اعلام نمود شولتس برای مبارزه با کرونا باید سخت کوشش کند.

امروز (چهارشنبه 17 آذرماه) آخرین روز کاری آنگلا مرکل به عنوان صدر اعظم آلمان بود. او بعد از 16 سال از صدراعظمی آلمان خداحافظی نموده و اولاف شلتس جانشین او شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1977

به "تور آلمان ارزان: شولتس کابینه خود را معرفی کرد، استقبال کشور های دنیا از روی کار آمدن دولت تازه آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: شولتس کابینه خود را معرفی کرد، استقبال کشور های دنیا از روی کار آمدن دولت تازه آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید