ضرورت تشکیل مجمع توسعه شهرستان ها برای شکوفایی ظرفیت های منطقه ها آذربایجان شرقی

به گزارش مجله روگذر، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به توسعه چشمگیر زیرساخت های منطقه ها مرزی در دوران پس از انقلاب، گفت: برای استفاده بهینه از این زیرساخت ها و شکوفایی ظرفیت های منطقه ها مختلف، مجمع پیشرفت و توسعه با حضور نخبگان، سرمایه گذاران و مسئولان هر شهرستان تشکیل گردد.

ضرورت تشکیل مجمع توسعه شهرستان ها برای شکوفایی ظرفیت های منطقه ها آذربایجان شرقی

عابدین خرّم در جلسه آنالیز مسائل و مسائل شهرستان های کلیبر، خداآفرین و هوراند که در سرانجام سفر دو روزه به این منطقه تشکیل شد، با اشاره به گزارش های فرمانداران و مسئولان محلی، گفت: مهاجرت معکوس به این منطقه ها خبر خوشی است که باید تدابیر لازم برای تثبیت جمعیت و اشتغال زایی اتخاذ گردد.

وی با اشاره به ظرفیت های کم نظیر این منطقه برای توسعه، گفت: گردشگری، کشاورزی و مرزی بودن سه فرصت مهمی است که باید در جهت محرومیت زدایی این منطقه ها از آنها بهره ببریم و عنوان محروم را از این شهرستان ها حذف کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه ادارات مستقل یا نمایندگی ثابت تمام دستگاه های استانی تا یک سال در شهرستان های خداآفرین و هوراند مستقر شوند، اضافه کرد: مدیران دولتی هم باید در محل ماموریت خود مستقر باشند و مدیری که هفته ای چند روز یا روزی چند ساعت در محل خدمت باشد قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، خرّم اظهار کرد: روستای جانانلو و شهرک اسکان که حاصل انتقال هفت روستای مستغرق در مخزن سد خداآفرین است، ظرفیت تبدیل به شهر را دارند که اقدامات قانونی در این خصوص باید طی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2122

به "ضرورت تشکیل مجمع توسعه شهرستان ها برای شکوفایی ظرفیت های منطقه ها آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تشکیل مجمع توسعه شهرستان ها برای شکوفایی ظرفیت های منطقه ها آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید