عجیب و غریب ترین خودرو هایی که تابحال فراوری شده

به گزارش مجله روگذر، روزنامه جام جم: این روزها بازار طراحان صنعتی خودرو بسیار داغ است و هر روز با طراحی های متفاوتی از شرکت های خودروسازی روبه رو می شویم. اما بعضی از این فراوریات جذابیت های بیشتری دارند و به نوعی بیشتر از دیگران توجه ها را به خود جلب می نمایند. البته گاهی شرکت های خودروسازی برای جذب مخاطبان به فراوری خودروهای عجیب وغریبی نیز دست می زنند و حتی به سایر کشورها نیز صادر می نمایند یا در کارخانه های مستقر شده در کشورهای دیگر تهیه می شوند.

عجیب و غریب ترین خودرو هایی که تابحال فراوری شده

امروزه در خیابان های ایران نیز گاهی با خودروهایی روبه رو می شویم که طراحی های متفاوت و خاصی دارند. به عنوان مثال بیشتر مدل های نیسان مانند نیسان لیف و نیسان جوک که در ایران بسیار محبوب و پرفروش هستند، در این دسته خودروها قرار می گیرند. در ادامه می خواهیم به معرفی بعضی خودروهای عجیب و متفاوت که خیلی از آنها در شرکت های معتبر و معروف جهان مانند فولکس واگن، لامبورگینی و مرسدس بنز فراوری می شوند، بپردازیم و ببینیم بازار خودرو تا چه حد می تواند ذائقه ذهنی ما را در مورد طراحی صنعتی خودرو تغییر دهد.

فولکس واگن سینگ (Volkswagen Thing)

درواقع اسم اولیه این خودرو کوبل واگن (Kubelwagen) بود که ابتدا در دهه 70 میلادی و برای مقاصد نظامی فراوری شد، اما به فاصله کوتاهی پس از آن وارد خیابان ها شد و به سینگ (Thing به معنی شیء) تغییر نام داد! شاید علت این نامگذاری این بود که سازندگان آن نتوانسته بودند اسم مناسب تری برای تجاری کردن این محصول پیشنهاد نمایند. این خودرو که شباهت ظاهری زیادی به فراوریات شرکت جیپ داشت، بویی از ویژگی های خاص یک جیپ واقعی نبرده بود. البته این موضوع نتوانست در بهای این خودرو تاثیر زیادی بگذارد و قیمت آن تقریبا به اندازه یک جیپ واقعی بود!

فولکس واگن ایکس اِل1 (Volkswagen XL1)

با در نظر دریافت شکل ظاهری این خودرو و زمان فراوری آن (سال 1393/ 2014)، انتظار بیشتری از فولکس واگن ایکس ال1 وجود داشت. قدرت موتور این خودروی هیبریدی معادل 47 اسب بخار دیزلی و 27 اسب بخار الکتریکی است. البته به طور کل همه خودروهای هیبریدی قدرت کمتری نسبت به خودروهای بنزینی دارند و این خودرو نیز از این قاعده مستثنا نیست. حداکثر سرعت این خودرو 159 کیلومتر در ساعت است. ابتدا قرار بود فقط 250 دستگاه از این خودرو روانه بازار گردد، اما درنهایت آمار دقیقی از تعداد عرضه شده از این محصول ارائه نشد.

تاترا 630 (Tatra 630)

احتمالا تاترا 630 معمولی ترین خودروی موجود در این فهرست است! به نظر می رسد ابتدا قرار بود این خودرو مدلی کلاسیک در سبک خودروهای دهه 50 میلادی باشد و اولین نمونه از آن نیز سال 1335/ 1956 روانه بازار شد. فراوری این خودرو تا سال 1354/ 1975 در جمهوری چک (چکسلواکی سابق) ادامه یافت، اما مشکل آن عدم به روز رسانی و پیشرفت در طول زمان بود. البته که در آن برهه تاریخ، هیچ یک از کشورهای تابع شوروی سابق رو به جلو حرکت نمی کردند و پیشرفت محسوسی نداشتند. گفتنی است این خودرو در اصل برای استفاده اشخاص مهم و همچنین استفاده در مسابقات طراحی و فراوری شده بود.

رلیانت رابین (Reliant Robin)

رلیانت رابین یکی از خنده دارترین خودروهای فراوری شده در جهان است! اما با این حال بسیار جالب است که این خودرو توانسته از اوایل دهه 70 میلادی تا سال 1381/ 2002 همچنان در خط فراوری باقی بماند. این خودرو به طرز خارق العاده ای قادر است تنها در حدود 14 ثانیه، از صفر به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. احتمالا این قابلیت باعث شده که مدت زمان فراوری تا این حد طولانی گردد. این خودروی بامزه حتی مورد نقد یکی از برنامه های تلویزیونی پربیننده انگلیسی نیز نهاده شده و قدرت آن در پیست مسابقه و پیچ های تند مورد آنالیز نهاده شد.

رین اِسپید اِسکوبا (Rinspeed Squba)

این خودروی تمام الکتریکی، درواقع نسخه ای از لوتوس اِلیزه است که توانایی شناور شدن روی آب را دارد. تصور این موضوع بسیار عجیب است که چرا باید کسی برای خرید خودرویی که در آب 2/3 کیلومتر در ساعت و در خشکی تنها تا 120 کیلومتر در ساعت سرعت دارد، هزینه کند! دیگر نیازی نیست که به احتمال تمام شدن شارژ باتری ها هنگامی که خودرو در حال حرکت زیر آب است اشاره کنیم. به نظر می رسد خرید این خودرو چیزی جز هدر دادن پول نیست و به جای آن می توانید یک الیزه معمولی بخرید و هر از گاهی تنی به آب بزنید!

پیل پی50 (PEEL P50)

این خودروی عجیب که فقط به اندازه یک نفر و یک کیسه کوچک خرید، فضا دارد، در یک حراجی در سال 1395/ 2016 به قیمت عجیب 176هزار دلار فروخته شد. این خودرو ابعاد خارق العاده ای دارد؛ طول این خودروی کوچک فقط 137 سانتی متر و عرض آن حدود 105 سانتی متر است. به نظر می رسد کسی که این خودرو را در حراجی خریداری نموده احتمالا کلکسیون خودرو دارد، وگرنه چرا باید چنین هزینه ای را برای خودرویی که یک چهارم یک خودروی واقعی است پرداخت؟!

مینی مُوک (Mini Moke)

شاید در نگاه اول تصور کنید این خودرو برای مصارف نظامی ساخته شده است، از طرف دیگر با توجه به ظاهر آن که شبیه یک ماشین گلف درست وحسابی است، شاید بتوان حدس زد هرگز به طور کامل برای استفاده نظامی طراحی نشده است! اما هرچه هست، با توجه به این که این خودرو هیچ در، پنجره و سقف محکمی ندارد، برای کاربرد عمومی در آب وهوای نامناسب قابل استفاده نخواهد بود. اما با این حال همچنان بیش از 50 هزار نفر در سراسر جهان این خودروی عجیب را خریده اند!

مرسدس - اِی اِم جی جی63 (Mercedes-AMG G 63 6X6)

هرچند این خودرو عجیب به نظر می رسد، اما بسیار د لنشین است؛ زیرا به ندرت اتفاق می افتد که مرسدس بنز چنین غولی را فراوری کند. به طور حتم این خودرو در دسته بندی خودروهایی با اندازه بسیار بزرگ قرار خواهد گرفت و با قدرت 544 اسب بخار، هرگز خودرویی کند و ناکارآمد نخواهد بود. توانایی این خودرو در عبور از راستاهای کوهستانی و خارج از جاده (off-road) نیز خارق العاده است.

لانچیا اِستراتوس اِچ اِف زیرو (Lancia Stratos HF Zero)

در دهه 70 میلادی جریانی به راه افتاد که باعث شد همه به فکر فراوری خودروهایی با ظاهر سفینه بیفتند و آن را نشانه حرکت به سمت آینده بدانند. شاید آنها فکر می کردند ساخت ماشین پرنده قدم بزرگ بعدی خواهد بود، یا شاید مجذوب فیلم های علمی - تخیلی شده بودند! هرچه بود، هر دو کارخانه ایتالیایی لانچیا و فِراری خودروهای زیادی با ظاهر فضایی فراوری کردند. استراتوس زیرو قدرت چندانی نداشت و موتور V4 (چهار سیلندر خورجینی) آن قدرتی برابر با 115 اسب بخار فراوری کرد، اما هرگز خودروی با اُبهتی به حساب نیامد.

مِسِرِشمیت کی آر200 (Messerschmitt KR200)

در نگاه اول این خودروبیشتر شبیه یک زیردریایی است! حداکثر سرعتش به 90 کیلومتر بر ساعت می رسد و قدرت موتور آن تقریبا 10 اسب بخار است. نکته عجیب این خودروی سه چرخ، وزن 227 کیلوگرمی آن است! اگر بخواهند با صاحب این خودرو شوخی نمایند، چند نفر با هم آن را به سادگی می توانند بلند و جابه جا نمایند. این خودرو به دلیل این که تک چرخ عقب آن محرک است، می تواند به صورت برعکس هم استفاده گردد؛ به عبارت دیگر راننده عقب بنشیند و مسافر در صندلی جلو قرار بگیرد و خودرو در جهت مخالف حرکت کند!

لامبورگینی اِل اِم002 (Lamborghini LM002)

این که لامبورگینی تصمیم بگیرد خودرویی بسیار شبیه هامِر فراوری کند خیلی عجیب است؛ به خصوص با توجه به این که این اتفاق حدود شش سال پیش از تجاری سازی هامر افتاد! درست به همان اندازه که این خودروی کوهستانی با موتور قدرتمندِ 12 سیلندر (V12) خود فوق العاده به نظر می رسد، بسیار هم عجیب وغریب است. معمولا بیشتر مردم ترجیح می دهند برای فضای بیشتر، مانورپذیری بهتر و داشتن خودروی جاده ای بهتر از این نمونه، هزینه کمتری بپردازند. در زمان فراوری، قیمت این خودرو از 120 هزار دلار شروع می شد!

فیات مالتیپلا (Fiat Multipla)

این خودرو که ظاهر بسیار عجیبی دارد مانند ترکیب غیر ماهرانه دو مدل مختلف دیگر خودرو است. به نظر می رسد نقطه قوت این خودروی غیرمتعارف باید میزان فضای ارائه شده در صندوق عقب آن باشد. اگر این ویژگی را کنار بگذاریم با خودرویی کوچک و مضحک روبه رو هستیم! به طور قطع این خودرو هیچ جذابیت خاصی حداقل در ظاهر خود ندارد و در میان خودروهای عجیب، قطعا صندلی بالایی خواهد داشت.

فِراری پینین فارینا 512 اِس مدولو (Ferrari Pininfarina 512 S Modulo)

بین تمامی مدل های خاص و زیبایی که شرکت فراری تاکنون فراوری نموده، این خودروی دهه 70 میلادی به طور حتم چیز دیگری است! این خودرو با ظاهر سفینه ای خود بیش از 20 جایزه برای طراحی متفاوتش برنده شده است. همچنین قدرت موتور 12 سیلندری (V12) این خودرو 550 اسب بخار بوده و حداکثر سرعت آن 354 کیلومتر در ساعت است. اما باز هم با وجود این قدرت شگفت انگیز و طراحی ظاهری منحصربه فرد، تصور این که کسی بخواهد به طور روزمره با این سفینه رانندگی کند خیلی عجیب است!

فیات 600 مالتیپلا (Fiat 600 Multipla)

اگر بخواهیم عادلانه قضاوت کنیم، این خودرو تقریبا قدیمی و خارج از رده است، ولی این موضوع در عجیب وغریب بودن آن تفاوتی ایجاد نمی نماید! این خودروی فراوری شده در سال 1336/ 1957 را به عنوان پیشگام و الگوی اتوبوس های شرکت فولکس واگن می شناسند. شکل ظاهری این خودرو ترکیبی از مینی بوس و ماشین گلف را در ذهن ایجاد می نماید! البته با حداکثر سرعت 95 کیلومتر در ساعت، عملکردش نیز بی شباهت به ماشین گلف نیست.

مرسدس بنز اِف015 لوکس (Mercedes-Benz F015 Luxury In Motion)

وقتی صحبت از عجیب ترین خودروهای مدرن می گردد، حداقل در بعضی زمینه ها مرسدس بنز قطعا صندلی اول را خواهد داشت. در نگاه اول به این خودروی لوکس این سوال پیش می آید که راننده چطور می تواند راستا پیش رویش را با این طراحی ببیند. مرسدس بنز اف015 به دنبال ایجاد تصور ذهنی از آینده وسایل نقلیه بدون راننده است. شرکت مرسدس بنز میخواهد در آینده این خودرو را به عنوان اقامتگاهی سیار که شامل چهار مبل قابل حرکت در فضای خودرو است، توسعه ببخشد.

سیتروئن سی4 کاکتوس (Citroen C4 Cactus)

در مورد این خودرو، ظاهر فدای اضافه کردن ویژگی جدید به خودرو شده است! به نظر می رسد این خودرو به نوعی سیستم ایمنی فوق العاده پیشرفته مجهز شده که در این سیستم، کارخانه سیتروئن با چسباندن مشتی پلاستیک روی درهای خودرو، آن را در برابر ضربه مقاوم نموده است! مطمئنا در این کارخانه، افرادی عجیب با ایده هایی عجیب تر مشغول کار هستند!

سیتروئن 2سی وی (Citroen 2CV)

اولین چیزی که با دیدن سیتروئن 2سی وی به ذهن خطور می نماید، این است که این خودرو برای استفاده در سیرک طراحی شده است! این خودرو در زمان ورودش به بازار، رکورددار کمترین قیمت بود و همین که با قدرت 9 اسب بخار توانایی حرکت دارد (کمی سریع تر از سرعت پیاده روی)، خودش خبر خوبی است! نام مستعار این خودرو نیز چتری روی چرخ ها است. متاسفانه این خودروی رنگارنگ هیچ ویژگی خاص و تحسین برانگیزی ندارد.

ب اِم وِ جینا مدل چشم انداز روشن (BMW Gina Light Visionary Model)

شکل ظاهری این خودرو در نوع خود بی نظیر است. با این که خودرویی بسیار عجیب است، اما شرکت ب ام و همچنان ایده هایی برای بهبود بخشیدن آن دارد. کارشناسان بسیاری بر این عقیده اند که ب ام و جینا عجیب ترین خودروی جهان است، اما قطعا عجیب ترین طرحی نیست که تاکنون به ذهن خلاق طراحان خودرو رسیده است. به نظر می رسد در آینده فراری و ب ام و، هم در زمینه سرعت و هم در زمینه عجیب وغریب بودن، رقابت تنگاتنگی با هم خواهند داشت!

منبع:

Hotcarsمنبع: برترین ها
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 302

به "عجیب و غریب ترین خودرو هایی که تابحال فراوری شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب و غریب ترین خودرو هایی که تابحال فراوری شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید