تور آفریقای جنوبی ارزان: غذاهای آفریقای جنوبی که نباید از دست داد!

به گزارش مجله روگذر، بدون شک آفریقای جنوبی با داشتن طبیعت و حیات وحش منحصر به فرد خود، سرزمین شگفتی هاست اما در سفر به این کشور نباید از تجربه غذاهای آفریقای جنوبی نیز غافل شوید.

تور آفریقای جنوبی ارزان: غذاهای آفریقای جنوبی که نباید از دست داد!

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

غذاهای آفریقای جنوبی نیز مانند طبیعت و فرهنگ بومی این کشور عجیب اما ناشناخته است و بسیاری از گردشگرانی که در تور آفریقای جنوبی شرکت می نمایند، با غذاهای معروف آفریقای جنوبی آشنایی ندارند.

اما در این مقاله از وبلاگ ققنوس تصمیم داریم تا شما را با برترین و معروف ترین غذاهای آفریقای جنوبی آشنا سازیم.

غذاهای آفریقای جنوبی از ریشه های سنتی و اهالی بومی این کشور ریشه می گیرد اما می توان نشانه های از تاثیر فرهنگ های انگلیسی، هلندی، فرانسوی، هندی و حتی مالایی نیز در آنها مشاهده کرد. در صورتیکه گذرتان به شهرهای آفریقای جنوبی افتاد، پیشنهاد می کنیم بدون امتحان کردن حداقل چند مورد از این غذاهای آفریقای جنوبی، این کشور را ترک نکنید.

Biltong و Droewors

Boerewors

خورشت کاری Cape Malay

پودینگ Malva

Chakalaka & Pap

Braai یا Shisa nyama

Bunny Chow

Biltong و Droewors

پیش از اینکه یخچال و فریزر اختراع و به آفریقای جنوبی برده گردد، اهالی بومی و قبایل آفریقایی از روش های مختلفی برای خشک کردن و نگهداری گوشت استفاده می کردند. امروزه نیز از این روش ها استفاده می گردد و دو غذای Biltong و Droewors که با این روش تهیه می شوند، از غذاهای معروف آفریقای جنوبی به شمار می فرایند.

Biltong به برش های نازک گوشت خشک شده و Droewors به سوسیس های سنتی خشک شده گفته می گردد که در ترکیبی از سرکه، نمک، شکر، فلفل و دیگر ادویه ها خوابانده می گردد و سپس آن را آویزان می نمایند. این غذای عجیب آفریقای جنوبی امروزه نیز هواداران بسیاری دارد و با گوشت گوساله و حتی حیوانات وحشی مانند گراز، شترمرغ و غزال نیز تهیه می گردد.

Boerewors

اهالی آفریقای جنوبی به غذاهای گوشتی علاقه بسیاری دارند و احتمالاً این ویژگی به خاطر وجود سنت شکار حیوانات در میان قبایل آفریقایی است. به همین علت Boerewors یک غذای سنتی آفریقای جنوبی دیگر است که با گوشت تهیه می گردد.

این غذا در واقع یک سوسیس سنتی است که با ترکیب گوشت ها و ادویه های مختلف تهیه می گردد. جالب است بدانید که نام این غذا از دو کلمه آفریقایی و هلندی به معنی سوسیس کشاورزان گرفته شده است.

Biltong به برش های نازک گوشت خشک شده و Droewors به سوسیس های سنتی خشک شده گفته می گردد که در ترکیبی از سرکه، نمک، شکر، فلفل و دیگر ادویه ها خوابانده می گردد و سپس آن را آویزان می نمایند

خورشت کاری Cape Malay

در قرن هفدهم میلادی زمانی که استعمارگران هلندی و فرانسوی پا به آفریقای جنوبی و شهر کیپ تاون گذاشتند، برد های خود را نیز از اندونزی، هند و مالزی همراه خود به آفریقای جنوبی آوردند و آنها نیز ادویه ها و سبک آشپزی خود را وارد آفریقا کردند.

ترکیب این موارد با فرهنگ غذایی بومی آفریقای جنوبی باعث پدید آمدن انواع مختلفی از خوراک و خورشت های کاری متفاوت شد که امروزه هنوز نیز هواداران بسیاری دارند و از غذاهای معروف آفریقای جنوبی محسوب می شوند.

در حال حاضر در شهرهای آفریقای جنوبی می توانید انواع خورشت های کاری را به عنوان اصلی ترین غذاهای آفریقای جنوبی امتحان کنید.

بعلاوه در بعضی از شهرهای آفریقای جنوبی کلاس های آشپزی مختلفی وجود دارد که می توانید ضمن آشنایی با طرز تهیه غذای آفریقایی از جمله خورشت های کاری، غذای مورد علاقه خود را نیز درست کنید.

پودینگ Malva

همانطور که پیشتر گفتیم، غذاهای آفریقای جنوبی تاثیر بسیاری از فرهنگ غذایی و آشپزی کشورهایی مانند هلند دارند. پودینگ Malva نیز یکی از این غذاهای معروف آفریقای جنوبی است که از کشور هلند وارد شده و امروزه به بخش جدایی ناپذیر شکمگردی در تور آفریقای جنوبی بدل گشته است.

این پودینگ از یک کیک اسفنجی شیرین و نرم با مربای زرآلو تشکیل می گردد که همراه با سس کرم داغ سرو می گردد و یک انتخاب بینظیر برای عصرانه به شمار میرود.

Chakalaka & Pap

Chakalaka & pap یک پای ثابت وعده های غذایی در رستوران های آفریقای جنوبی است. Chakalaka یک بشقاب غذای گیاهی است که از ترکیب پیاز، گوجه، فلفل، هویج، نخود فرنگی، لوبیا و دیگر سبزیجات پخته شده تهیه می گردد. Pap نیز نوع خاصی از پوره ذرت است که معمولاً همراه با Chakalaka سرو می گردد.

اهالی آفریقای جنوبی علاقه بسیار به این ترکیب دارند و Chakalaka & Pap از پرطرفدارترین غذاهای آفریقای جنوبی به شمار می رود.

Braai یا Shisa nyama

اما اگر قصد دارید یک تجربه اصیل و واقعی از غذاهای آفریقای جنوبی داشته باشید، باید حتما کباب های آفریقای جنوبی که با نام های Braai یا Shisa nyama شناخته می شوند را امتحان کنید. این غذای آفریقا در شهر ژوهانسبورگ پدید آمده است. قصاب های این شهر در آخر هفته ها منقلی را در جلوی مغازه خود قرار می داده اند تا این غذای سنتی آفریقای جنوبی را به صورت مستقیم بفروشند.

امروزه نیز اهالی آفریقای جنوبی در آخر هفته ها دور یکدیگر جمع می شوند و خوردن کباب های آفریقای جنوبی به بخش مهمی از فرهنگ آنها تبدیل شده است.

Bunny Chow

یکی دیگر از غذاهای آفریقای جنوبی که از شهر دوربان در سراسر این کشور پخش شده است، Bunny chow نام دارد. این غذا در واقع یک غذای خیابانی است که در سرتاسر دنیا نیز هواداران بسیاری پیدا نموده و حتی در رستوران های شهرهای اروپایی مانند لندن نیز سرو می گردد.

طرز تهیه غذای آفریقایی Bunny chow بسیار ساده است. برای طبخ آن یک قرص نان گرد را خالی نموده و درون آن را با خوراک گوشتی که با کاری و دیگر ادویه جات پخته شده است پر می نمایند.

غذاهای آفریقای جنوبی مانند فرهنگ و طبیعت این کشور استثنایی و ناشناخته است. لذت کشف طعم های بینظیر غذاهای معروف آفریقای جنوبی، تجربه ای فراموش نشدنی در تور آفریقای جنوبی خواهد بود.

منبع: ققنوس
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1931

به "تور آفریقای جنوبی ارزان: غذاهای آفریقای جنوبی که نباید از دست داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی ارزان: غذاهای آفریقای جنوبی که نباید از دست داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید