فوتبال دنیا، کولوسکوف: سیستم VAR جایگزین داوران نیست

به گزارش مجله روگذر، فوتبال دنیا - نایب رئیس پیشین فیفا از تصمیم اتحادیه فوتبال اروپا برای استفاده از سیستم یاری داور ویدئویی (VAR) در فصل آینده لیگ قهرمانان و جام ملت های این قاره حمایت کرد.

فوتبال دنیا، کولوسکوف: سیستم VAR جایگزین داوران نیست

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری ریانووستی روسیه، ویچیسواو کولوسکوف که در سال های 1980 تا 1996 میلادی در پست نایب رئیسی فیفا فعالیت داشت در رابطه با تصمیم اخیر کمیته اجرایی یوفا گفت: من از استفاده از سیستم VAR در لیگ قهرمانان و جام ملت های 2020 اروپا حمایت می کنم. حدود 3 سال پیش که بحث های استفاده از این سیستم در فوتبال شروع گردیده بود نظر منفی داشتم. فکر می کردم این مبحث با استفاده از 3 داور بازی و 2 داور خطوط دروازه حل وفصل می شوند که توسط میشل پلاتینی، رئیس پیشین یوفا اختراع گردیده بود. سپس سپ بلاتر(رئیس عزل گردیده فیفا) سیستم چشم شاهین برای تایید گل های نامرئی پیشنهاد داده بود. در چند سال اخیر نیز استفاده از سیستم یاری داور ویدئویی (VAR) مطرح گردیده است.

وی ادامه داد: سیستم VAR جایگزینی برای داوران نیست و به آنها در دریافت تصمیم های درست یاری خواهد نمود. خوشحالم که یوفا می خواهد این سیستم را در رقابت های باشگاهی و ملی اروپا به کار گیرد و اقدام بسیار خوبی است.

اتحادیه فوتبال اروپا در جلسه امروز (پنجشنبه) خود برای معرفی برنده امتیاز میزبانی یورو 2024، آنالیز چند طرح دیگر را هم در دستور کار خود قرار داد که یکی از آنها استفاده از فناوری یاری داور ویدئویی در رقابت های اروپایی فصل آینده بود که به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 104

به "فوتبال دنیا، کولوسکوف: سیستم VAR جایگزین داوران نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال دنیا، کولوسکوف: سیستم VAR جایگزین داوران نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید