قربانی: از هم اکنون به فکر پیش گیری از شیوع توأمان کرونا و آنفولانزا در پاییز باشیم

به گزارش مجله روگذر، نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه همراهی کرونا با سرما خوردگی و یا آنفلوآنزا می تواند در پاییز خطرناک باشد، گفت: باید از هم اکنون به فکر واکسن آنفلوآنزا برای پاییز باشیم.

قربانی: از هم اکنون به فکر پیش گیری از شیوع توأمان کرونا و آنفولانزا در پاییز باشیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدحسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره آخرین شرایط شیوع کرونا در کشور و اقدامات مقابله ای گفت: فرایند بحران کرونا در کل دنیا با فرایند نزولی روبرو است ضمن اینکه کشورمان هم از این قضیه مستثنی نیست.

وی افزود: کرونا در کشورمان در حال کاهش است، ولی چند بحث در این قضیه وجود دارد که یا بسکمک از مردم به این ویروس مبتلا شده و ایمنی همگانی ایجاد شده است و یا اینکه در رفتار ویروس کرونا تغییر رفتاری را مشاهده می کنیم.

** مراکز پرخطر در آینده نزدیک بازگشایی می شود

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شرح داد: آنچه در حیطه وظیفه دولت برای مقابله با کرونا بود به خوبی انجام شده و یک بسته حداقلی معیشتی برای برخی خانوار هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشورمان آسیب های اقتصادی دیده بودند در نظر گرفته شده است.

قربانی گفت: تعطیلی مراکز اقتصادی و تجاری، مذهبی و پرتجمع و مسدودسازی و کنترل ورودی برخی شهر ها و استان ها و مدیریت این قضیه و همچنین بازگشایی تدریجی تمامی این قضایا توانست در زمینه مقابله با بحران کرونا به ما کمک های فراوانی کند.

وی گفت: فعالیت در بسکمک از مراکز کم خطر هم اکنون آغاز شده و امیدواریم در آینده نزدیک بازگشایی مراکز پرخطر نیز محقق شود.

** همه دنیا پذیرفته که باید در ماه های آینده با کرونا زندگی کرد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: رعایت عامه مردم برای پرهیز از ابتلا به شیوع کرونا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و خوشحالم از اینکه این فرهنگ بین مردم و طبقات مختلف و فعالین اقتصادی جا افتاده تا ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و ماسک زدن و شست وشوی مرتب دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توانسته ایم برخی آداب و رسوم قدیمی مانند دست دادن و مسامحه با یکدیگر را کنار گذاشته و از ابتلا به کرونا جلوگیری کنیم.

قربانی گفت: از اینکه مردم توانستند برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا خروج بی فایده از منزل و میهمانی های غیرضروری را ترک کنند از آن ها سپاسگزاریم چرا که مردم نشان دادند سلامتی برای شان از هر چیزی مهم تر است و دستورالعمل های ستاد ملی کرونا از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفته و اجرای آن را پذیرفتند.

وی افزود:، چون ویروس کرونا نوپدید بوده و کاملاً ناشناخته است نحوه برخورد و مقابله با آن هم روشن نیست لذا باید برای پیشگیری از ابتلای به آن اقدامات مستمری انجام شود این در حالی است که همه دنیا هم پذیرفته که این ویروس برای روز ها و ماه های آینده هم در کنارمان واقع شده است تا بتوانیم با پیشرفت علم واکسن کرونا را بسازیم.

**رفتار های فردای ویروس کرونا معین نیست

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه تا کنون هیچ درمان معینی برای مقابله با کرونا پیدا نشده و واکسن و داروی خاصی هم در این زمینه وجود ندارد گفت: رفتار های آینده این ویروس هم معین نیست لذا می طلبد که مردم در زمینه رعایت ابتلا به این ویروس تلاش های خود را بیشتر کنند.

قربانی گفت:، چون این ویروس نوپدید است رفتار های فردای آن هم معلوم نیست این در حالی است که ویروس های اپیدمی شده گذشته کاملاً معین است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: شرط رعایت اصول بهداشتی دستورالعمل تأکیدی همه کارشناسان بهداشتی و درمانی دنیاست و، چون این ویروس در حال زندگی با ما است باید پروتکل های بهداشتی کاملا رعایت شود.

** به فکر واکسن آنفولانزا در پاییز باشیم

وی گفت: ویروس کووید 19 از جنس ویروس آنفلوآنزا نیست و از جنس ویروس سرماخوردگی است؛ باید مردم و کارشناسان بین آنفلوآنزا و سرماخوردگی تفکیک قائل شوند؛ ما، چون شیوع ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی را در فصل پاییز و زمستان داریم و تا حدودی هم منجر به کاهش سیستم ایمنی بدن مان می شود و وجود ویروس کرونا هم در ماه های آینده در کشورمان است لذا قرارگیری ویروس کرونا با سرما خوردگی در کنار هم و یا قرارگیری ویروس کرونا با آنفلوآنزا در کنار هم می تواند زنگ خطر بزرگی را برای ما به وجود آورد.

قربانی گفت: باید از هم اکنون به فکر واکسن آنفلوآنزا در فصل پاییز باشیم چرا که تلفیق ویروس آنفلوآنزا با ویروس کرونا می تواند منجر به مرگ بیشتر شود.

** همه گیری آنفولانزا و قرارگیری آن در تمامی سطوح مثل کروناست

وی گفت: هشدار وزیر بهداشت و معاونین این وزارتخانه درباره احتمال شیوع مجدد ویروس کرونا به همراه ویروس آنفلوآنزا در فصل پاییز باید با دقت بیشتری دنبال شود چرا که این خطر هم برای نظام بهداشت و درمانی کشورمان است که باید آمادگی فعلی را برای فصل پاییز همچنان حفظ کرده و هم هشداری برای عامه مردم است که اصول بهداشتی را رعایت کرده و پروتکل های بهداشتی را اجرایی کنند.

قربانی گفت: ویروس آنفلوآنزا در همه محیط ها پخش می شود ضمن اینکه ویروس کرونا همه چنین شباهتی را دارد لذا مردم باید در نشست و برخاست ها و در تمامی سطوح این حساسیت را داشته باشند که پروتکل های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1060

به "قربانی: از هم اکنون به فکر پیش گیری از شیوع توأمان کرونا و آنفولانزا در پاییز باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قربانی: از هم اکنون به فکر پیش گیری از شیوع توأمان کرونا و آنفولانزا در پاییز باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید