قربانی قوانین من درآوردی فوتبال: این بار پژمان

به گزارش مجله روگذر، قانون من درآوردی 30 ساله ها در استقلال بهانه ای بود تا مداقع با تجربه ای همچون منتظری از یک فصل دیگر حضور در استقلال محروم شود. منتظری به کار این تیم می آمد.

قربانی قوانین من درآوردی فوتبال: این بار پژمان

قانون 27 ساله را قدیمی ها خوب به یاد دارند که چه جواهرات را از تیم ملی فوتبال ایران گرفت. قانونی که اجازه نمی داد بازیکنان بالای 27 سال در تیم ملی فوتبال ایران بازی کنند. این قانون ناصرحجازی را در اوج پختگی و مهارت از تیم ملی دور نگه داشت و باعث شد شماره یک افسانه ای فوتبال ایران در شرایطی که لااقل 5 سال دیگر می توانست در قفس توری تیم ملی بدرخشد، با فوتبال ملی وداع کند. این قانون حالا به شکلی دیگر در استقلال به اجراء درآمده و مسئولان در خفا به این نتیجه رسیده اند که به دلایلی از تمدید قرارداد با بازیکنانی که بالای 30 سال دارند، ممانعت شود. البته اجرای این قانون در برخی موارد نقدی را متوجه باشگاه استقلال نمی کند. برای مثال باید به نام خسرو حیدری اشاره داشت که در سال های اخیر بی جهت از استقلال دستمزدهای میلیاردی می گرفت و هیچ کارایی هم در این تیم نداشت.

بدون شک در روبروه با این بازیکن که به دلیل برخی حمایت ها در سال ها اخیر با استقلال قرار داد می بست باشگاه استقلال دچار اشتباه نشده است اما درباره مهدی رحمتی و پژمان منتظری هرگز نمی توان تصمیم باشگاه استقلال را تایید کرد. رحمتی گرچه به لحاظ مسائل غیرفوتبالی گاها(خواسته یا ناخواسته) برای استقلال حاشیه هایی را ایجاد می کرد و این اواخر حرف و حدیث های بسیاری پشت سرش بود اما از بعد فنی بدون شک می توانست همچنان در قفس توری استقلال بدرخشد. همان طور که دیدیم بهزاد غلامپور، مربی دروازه بان های استقلال نیز پس از نشست معارقه استراماچونی صراحتا اعلام کرد اگر قدری زودتر مربی دروازه بان های استقلال شده بود، اجازه نمی داد این دروازه بان استقلال را ترک کند.

ماجرای حذف پژمان منتظری را نیز باید در زمره تصمیم های نادرست درباشگاه استقلال دانست. منتظری گرچه به سن بازنشستگی نزدیک می شود اما به حدی آماده بود که لااقل یک فصل دیگر بتواند در استقلال بازی کند. اینکه منتظری، رحمتی یا امثالهم در استقلال با مسائل حاشیه ای روبرو می شوند نشات گرفته از مدیریت نادرست در این باشگاه است و گرنه چنانچه تصمیم گیران در این باشگاه فضا را طوری ترسیم می کردند که جایگاه ها حفظ شود و اجازه نمی دادند بازیکنان بیش از اندازه درگیر فضای مجازی شوند، بدون شک این بازیکنان نیز درگیر برخی حاشیه ها نمی شدند و منتظری و رحمتی می توانستند یکی، دو فصل دیگر در استقلال بازی کنند.

حال اگر جدایی رحمتی را به دلیل شدت برخی حواشی اجتناب ناپذیر بدانیم، اما درباره منتظری هرگز نمی توانیم از چنین استدلالی بهره بگیریم و باید اذعان کنیم که باشگاه استقلال درباره این مدافع آرام دچار اشتباهی بزرگ شده است و شماره 33 می توانست یک فصل دیگر در ترکیب استقلال به میدان برود.

منتظری با پیراهن فولاد خداحافظی می کند

پژمان منتظری بعد از به توافق نرسیدن با مدیران استقلال از این باشگاه جدا شد و همزمان از تیم ملی هم خداحافظی کرد. منتظری که حالا 36 ساله شده، به گفته خودش تلاش می کند یکی، دو سال آینده را در باشگاهی جدید و آرام به میدان برود و سپس برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند. او نام باشگاه مقصد را نگفته اما فولاد تیم خواهان مدافع با تجربه و بی حاشیه استقلال است.

پژمان منتظری فوتبال خود را در فولاد آغاز کرد و در این تیم بود که چهره شد، به عنوان قهرمانی لیگ برتر رسید و سپس پیراهن استقلال را پوشید. منتظری محصول آکادمی باشگاه فولاد است و به همین دلیل و با توجه به اصالت خوزستانی علاقه مند است تا فوتبال خود را در این تیم به خاتمه برساند. جواد نکونام چند روز قبل این جملات را درباره خریدهای جدید خود به زبان آورد: با دو، سه ملی پوش مذاکره کرده ایم تا آن ها را جذب کنیم.

به نظر می رسد یکی از این ملی پوش ها پژمان منتظری است که سال ها کنار جواد نکونام در تیم ملی بازی کرده و حالا هم قرار است به فولاد برود و با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی کند. بنابراین اگر دیدید منتظری طی روزهای آینده با فولاد قرارداد دو ساله ای امضا کرد، چندان تعجب نکنید.

10-1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 313

به "قربانی قوانین من درآوردی فوتبال: این بار پژمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قربانی قوانین من درآوردی فوتبال: این بار پژمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید