لوکیشن فیلم: ارباب حلقه ها

به گزارش مجله روگذر، قسمت چهاردهم مجموعه لوکیشن فیلم را به مجموعه سینمای ارباب حلقه ها اختصاص داده ایم. با خبرنگاران در ادامه مطلب همراه باشید.

لوکیشن فیلم: ارباب حلقه ها

معرفی فیلم

فیلم سینمایی ارباب حلقه ها (Lord of the ring) به کارگردانی پیتر جکسون تهیه شد و در استودیوی نیولاین سینما به عنوان پرفروش ترین فیلم در زمان اکران خود محبوبیت جهانی یافت. داستان آن نیز از روی رمانی به سبک خیال پردازی حماسی به قلم جی. آر. آر. تالکین نویسنده و زبان شناس انگلیسی است. این مجموعه داستان ادامه اثر پیشین تالکین با نام هابیت است که در همین ژانر نوشته شده بود.

این کتاب طی 12 سال از سال 1937 تا 1949 که بیشتر آن در زمان جنگ جهانی دوم بود، نوشته شده است. کتاب ارباب حلقه ها یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین کتاب های ادبیات در قرن 21 به شمار می رود. فیلم نیز ابتدا در سه قسمت با نام های یاران حلقه، دو برج، بازگشت پادشاه مابین سال های 2001 تا 2003 تهیه و کارگردانی شد. قسمت سوم آن نیز در سال 2003 بیشترین جوایز اسکار را آن خود کرد.

داستان فیلم

داستان آن در سرزمینی خیالی به نام سرزمین میانی در جریان است که در زبان الفی به نام آردا شناخته می گردد. از شخصیت های معروف داستان می توان به آراگورن و سائورون اشاره نمود. آراگورن پسر آراتورن که از نژاد نومه نور است، وارث پادشاهی فراموش شده الندیل و ایزیلدور در سرزمین میانه است. آراگورن پس از نابود شدن سائرون به عنوان پادشاه اله سار تاج گذاری کرد و صلح برقرار کرد. ارباب تاریکی یا سائرون شخصیت منفی اصلی اثر و کسی است که حلقه یکتا را برای کنترل نوزده حلقه دیگر قدرت ساخته است و از همین رو ارباب حلقه ها خوانده می گردد. سائورون خود یکی از خدمت گزاران ارباب تاریکی قبلی - مورگوت (ملکور) - بوده که از شخصیت های مهم کتاب دیگر تالکین (سیلماریلیون) است. این کتاب سرآغازی بر تاریخ و چگونگی ساخت سرزمین میانی محسوب می گردد.

لوکیشن های فیلم

موقعیت 25 لوکیشن فیلم روی نقشه نیوزلند

هابیت ها

بله، اینجا یک محل واقعی است که شما می توانید به آنجا سفر کنید و از نزدیک با زندگی این هابیت ها آشنا شوید.

محل سکونت: Matamata ، وایکاتو ، شمال نیوزلند

تنگه Kawarau

تنگه کاوارائو که در فیلم به رودخانه آندوین شناخته می شد.

ادوراس

این مکان که در کانتربری وجود دارد برای فیلمبرداری (بک گراند) برای ادوراس، مرکز روهان، استفاده شد.

قله Putangirua

جاده ای که آراگونر، لگولاس و گیملی با ارتش ارواح روبرو شدند

ارتفاعات Deer Park

از این پارک ملی برای فیلمبرداری صحنه های بسیاری از روهان استفاده شده است.

باتلاق کپلر

جاده جنگلی ویکتوریا

دریاچه ماورای شمالی

Twelve Mile Delta

لوکیشن نبرد: سام و گولوم در حال تماشای نبرد بین Faramirs rangers و Oliphaunts

خوانندگان محترم خبرنگاران، اگر شما نیز از هواداران مجموعه ارباب حلقه ها هستید، لطفا نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک گذارید. در ضمن می توانید تمام مطالب بخش لوکیشن فیلم را در صفحه اختصاصی آن مشاهده کنید.

منبع: کجارو / backpackerguide.nz
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1986

به "لوکیشن فیلم: ارباب حلقه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکیشن فیلم: ارباب حلقه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید