ماجراهایی دلهره آور از ترسناک ترین جاذبه های دنیا

به گزارش مجله روگذر، جاذبه های ترسناک جهان

برای همه آدما در سراسر جهان داستان های باورنکردنی و عجیب همواره جالب بوده و به نظر من خواهد بود. همواره شنیدن صداهایی از ارواح گذشتگان یا حتی غیب شدن موجوداتی از روی زمین یا تسخیر روح افراد در یک جزیره جز داستان هایی محسوب می شوند که برای مخاطبین بسیار جالب و هیجان انگیز هستند. چه به داستان های ماورالطبیعه اعتقاد داشته باشید و چه نداشته باشید، یک سری مناطق متروکه وجود دارند که داستان های ترسناکی در مورد آنها گفته می شود. برخی از این داستان ها در مورد ارواحی است که سال ها سرگردان هستند و حتی شکنجه شده اند. ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره جاذبه های ترسناک جهان صحبت کنیم.

ماجراهایی دلهره آور از ترسناک ترین جاذبه های دنیا

جزیره عروسک ها | The Island of the Dolls

ترس های مشترکی همواره در بین تمام انسان ها در سراسر دنیا وجود داشته است که شامل ترس از دلقک ها، عنکبوت ها و حتی عروسک هایی با داستان های وحشتناک بوده است. شما تصور کنید که عروسکی با چشمانی بی روح، تلوتلو خوران با تمایلاتی برای کشتن انسان ها در یک قبیله یا جزیره وجود داشته باشد. قطعا این موضوع می تواند بسیار ترسناک باشد. اینکه این عروسک ها در گوشه ای از خانه یا در اتاق زیر شیروانی یا حتی آویزان از درختان به فکر کشتن شما هستند؛ به هیچ وجه در چنین شرایطی نمی توانید ادای قهرمان ها را در بیاورید و ادعا کنید که نمی ترسید! با این اوصاف باید بدانید که جزیره در مکزیک وجود دارد به نام Xochimilco

که در آن عروسک های پلاستیکی به درختان آویزان هستند و فضای ترسناکی را برایتان به وجود می آورند. نکته ای که درباره این جزیره وجود دارد این است که قرار نیست این عروسک ها دنبال شما راه بیافتند. مطابق با افسانه های موجود مرد جوانی به نام جولیان سانتانا باررا به این جزیره نقل مکان می نماید. وی بعد از مدتی، بدن دختری را در یک کانال نزدیک محل زندگی خود پیدا می نماید که در کنار او عروسک شناوری وجود داشته است. جولیان عروسک را به یاد آن دختر از نزدیک ترین درخت آویزان می کند. او ادعا کرده بعد از آویزان کردن عروسک از درخت، صدای قدم ها و زمزمه ها و حتی گاهی فریادهای دختری را می شنیده است. جولیان با آویزان کردن عروسک های بیشتری تلاش می کرده که آن دختر را آرام کند اما پیروز نمی گردد. از همین رو می گویند که صداهای آن دختر تا زمانی که جولیان در جنگل جان باخت ادامه داشته است. این موضوع سبب شده است که مردم بگویند جولیان با روح دختر ارتباط برقرار کرده و در حال حاضر این جزیره یکی از جاذبه های گردشگری مکزیک محسوب می گردد.

بیمارستان هیلز واولی | Waverly Hills Sanatorium

مرگ سفید! در ایالت جنوبی جفرسون در کنتاکی، بیمارستانی به نام هیلز واولی واقع شده است که در ابتدا یک ساختمان دو طبقه بوده است. در این شهر بیماری مرگ سفید یا همان سل شیوع بسیاری پیدا کرده بوده و در آن شهر میزان مرگ و میر به شدت افزایش پیدا کرده بود. از همین رو آن ها تصمیم گرفتند که بیمارستان هیلز واولی که مخصوص این بیماران بود را گسترش دهند و از دو طبقه آن را پنج طبقه تبدیل کنند.

علت شهرت سل به نام مرگ سفید این بود که زمانی که فرد به این بیماری مبتلا می شد، رنگ پوست او رو به سفیدی می رفت.

تقریبا 63 هزار بیمار تا قبل از اینکه این بیمارستان تعطیل گردد در آن مردند و بعد از کشف درمان بیماری سل این بیمارستان تبدیل به یک تیمارستان شد. کسانی که از این بیمارستان بازدید کرده اند تعریف می کنند که صداهای عجیب و غریبی از راهروهای آن شنیده اند. اما ترسناک ترین اتفاق درباره این بیمارستان مربوط به زنی است که به بیماری سل مبتلا بوده و باردار هم نیز بوده و خودش را سیم لامپ اتاقش در اتاق 502 دار زده بوده است.

آسایشگاه Trans-Allegheny Lunatic

در سال 1864 آسایشگاهی در وسترن ساخته شد که بعدها به بیمارستان ایالتی وستون تبدیل گشت. این بیمارستان برای پاسخگویی به 250 بیمار آماده شده است و بعد از گذشت مدت زمانی برای پذیرش بیماران الکلی، معتادان و بیماران روانی تبدیل شد و تعداد بیماران این بیمارستان به 2600 نفر رسید. تمامی کسانی که در این بیمارستان بودند همواره در حال عذاب بودند، شاید فکر کنید که عذاب این افراد تنها به دلیل موارد بهداشتی و کمبود وسایل امکانات لازم بوده است اما اینطور نبوده و کارکنان این بیمارستان از روح سربازانی که در جنگ داخلی در این آسایشگاه بوده اند نیز در حال عذاب بودند. این آسایشگاه در حال حاضر یکی از جاذبه های ترسناک دنیا در ایالت وستون می باشد؛ این آسایشگاه یکی از جاذبه های ترسناک دنیا به شمار می آید.

عمارت سلطان | The Sultans Palace

در کشور فرانسه شایعاتی در مورد عمارتی به نام سلطان که در شهر نیواورلئان واقع است نیز وجود دارد. این عمارت در سال 1836 توسط مردی که اصالتا ترک بوده ساخته شده و گویا وی ادعا می کرده که سلطان هم نیز بوده است. پس از مدتی که این فرد در این عمارت اقامت داشته همسایه ها به وی مشکوک شدند و علاوه بر اینکه وی چند زن و تعدادی زیادی فرزند داشته مهمانی های عجیبی در عمارت نیز برگزار می شد و همین موضوع بر شک همسایه ها بیش از پیش می اضافه کرد. در این مهمانی ها گویا به طرز وحشتناکی مواد مخدر مصرف می شده و به ادعای بسیاری از همسایه ها سلطان همسران و فرزندانش را شبانه شکنجه می داده است.

اما قیمت ترسناک داستان این جا است که یک روز صبح یکی از همسایه ها متوجه رد خونی در کنار در ورودی این عمارت شد و این موضوع را به پلیس هم نیز اطلاع داد. زمانی که پلیس وارد خانه شد با دست و پای بریده شده و غرق در خون نیز روبرو شد و ادامه جستجوی های خودش به بدن زیر خاک دفن شده سلطان رسید که تنها دست وی از خاک بیرون مانده بود. مردم این محله ادعا دارند که هنوز صدای فریاد سلطان و برخی دیگر از اعضای خانه در سراسر این عمارت شنیده می گردد، این عمارت در حال حاضر یکی از جاذبه های ترسناک دنیا محسوب می گردد

قلعه بنگار | Bhangarh Fort

یکی دیگر از جاذبه های ترسناک دنیا قلعه ای است به نام بنگار که مانند تمامی شهرهای باستانی روزگاری رنق بسیاری داشته و در بخش بلند این شهر واقع شده بوده است. این قلعه قدمتش به 400 سال پیش باز می گردد و توسط پادشاه سایا مادو سینگ در راجستان هند نیز بنا شده بوده است. مطابق با افسانه های محلی این قلعه نفرین شده است و ارواحی سرگردان در آن زندگی می کنند. بازدید از این مکان از غروب خورشید تا طلوع خورشید ممنوع است زیرا در این زمان، ارواح برای گشت زنی به قلعه می آیند.

بنابر داستان های موجود می گویند که شاهزاده ای بسیار زیبا و رعنا در این شهر زندگی می کرده که عاشقان فراوانی هم داشته است. یکی از عاشقان وی فردی جادوگر بوده که بعد از رد درخواست اط طرف این شاهزاده خانم شهر را نفرین کرده است و در لحظه آخر اعلام کرده که به این زودی این شهر را نابود خواهد کرد.

چند روز بعد از نفرین این جادوگر شهری با 10 هزار ساکن توسط ارتشی مهاجم سقوط کرد و تمامی افراد این شهر تکه تکه شدند، از آن روز به بعد هر تلاشی برای ورود به قلعه ناکام می ماند.

برج لندن | The Tower of London

ساخت برج لندن توسط ویلیام فاتح بیش از 900 سال می گذرد و یکی از مشهورترین ساختمان های متروکه بریتانیا است که علت شهرت آن هم دلیل اعدام ها، قتل ها و شکنجه هایی که در هزاران سال در پشت این دیوارها صورت می گرفته و نیز بوده است. در میان این ارواح، توماس بکت، اسقف اعظم کانتربری هم هست که به گفته مردم محلی چندبار در نزدیکی دیوار داخلی قلعه دیده شده است. یکی از معروف ترین ارواح پادشاهانی که در این برج ساکن بوده، روح ملکه آن بولین است. در سال 1535 اعدام و سر از بدنش جدا شد، بنابر گفته روح بی سر این فرد در این برج سرگردان بوده است؛ این برج در حال حاضر یکی از جاذبه های ترسناک دنیا محسوب می گردد.

زندان ایالت شرقی | Eastern State Penitentiary

زندان ها همواره به عنوان مکان هایی ترسناک و وهم آلود در سراسر دنیا شناخته می شوند. زندان ایالت شرقی هم یکی از جاذبه های ترسناک دنیا محسوب می گردد که در آن رفتارهای بسیار نامناسبی با زندانیان انجام می شده است. در این زندان مجرمان را به اتاق هایی با بدون پنجره می فرستادند تا از تمامی تماس های انسانی آن ها را جدا کنند. این نوع مجازات به گفته روانشناسان یکی از وحشتناک ترین شکنجه های بشر است. ساختمان زندانی در بخش شرقی فیلادلفیا واقع شده است که شاید تنها دلیل ساخت آن شکنجه و سلول انفرادی بوده است؛ به گفته بسیاری از بازدیدکنندگان این زندان هنوز هم صداهایی از این زندان به گوش می رسد.

پناهگاه خالی از سکنه | Borgvattnet

جاذبه های ترسناک دنیا هر کدام بنابر داستان هایی که اغلب بر اساس توهمات افراد درباره آن ها به وجود می آیند و در سراسر دنیا دارای شهرت می شوند. شاید برایتان کمی عجیب باشد که گاهی در داستان های ترسناک پیرزن ها نقش اصلی سناریو را بازی می کنند. در شمال سوئد در خانه ای متروکه در شهر Jämtland وجود دارد که که حتی ساکن هم در آن دیده نمی گردد. این مکان مذهبی در سال 1876 ساخته شده است. این ساختمان مربوط به کاهنان بوده و آن ها در این جا به مدت تقریبا پنجاه سال عبادت و استراحت می کردند. مطابق با ادعای موجود اواخر شب سایه پیرزنی در لباس خاکستری در این خانه ظاهر می گردد که در گوشه ای از اتاق به انتظار می نشیند. مطابق با دیگر گزارش های موجود تعداد این پیرزن ها گاهی به سه نفر هم می رسد و گزارش هایی شامل فریاد زنی پیر و سایه تکان خوردن صندلی باعث شده که این ساختمان قدیمی متروکه باقی بماند. عده ای معتقدند که این پیرزن در واقع مادر بچه هایی است که احتمالا در حیاط این خانه دفن شده اند یا روح خدمتکارانی که در این خانه مذهبی آزار و اذیت شده اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1025

به "ماجراهایی دلهره آور از ترسناک ترین جاذبه های دنیا" امتیاز دهید

4 کاربر به "ماجراهایی دلهره آور از ترسناک ترین جاذبه های دنیا" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجراهایی دلهره آور از ترسناک ترین جاذبه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید