معترضان کرونایی بلژیک خواستار استعفای دولت شدند

به گزارش مجله روگذر، معترضان به محدودیت های کرونایی در بلژیک از دولت این کشور خواستند تا استعفای خود را ارائه دهد.

معترضان کرونایی بلژیک خواستار استعفای دولت شدند

خبرنگاران - هزاران نفر از معترضان به محدودیت های کرونایی امروز (یک شنبه) برای سومین بار در امسال میلادی (2022) به خیابان های بلژیک آمدند و خواستار استعفای دولت شدند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس بلژیک از تجمع بیش از هزار و 600 نفر در این کشور برای اعتراض علیه محدودیت های کرونایی اطلاع داد.

یک دانشجوی 23 ساله که در جمع معترضان حضور داشت به این خبرگزاری گفت: من اینجا هستم، زیرا نمی خواهم تحت کنترل دولت باشم. اگر نمی خواهم واکسینه شوم، حق من است که واکسن نزنم.

خبرگزاری ریانووستی نیز در این باره با بیان آن که این معترضان خواستار کناره گیری دولت هستند، نوشت: این بار سازمان دهنده این اقدام یک جنبش عمومی به نام بلژیک متحد برای آزادی است.

گفته می گردد در طول اعتراض امروز سازمان دهندگان مشغول جمع آوری امضا برای ارائه درخواست به مجلس نمایندگان بلژیک (مجلس) برای شروع فرایند انحلال دولت ائتلافی فعلی به نخست وزیری الکساندر دو کرو هستند.

از جمله خواسته های معترضان لغو گواهی کرونا است که بدون آن حضور در رستوران ها، سینماها، سالن های ورزشی مجاز نیست.

علاوه بر این، معترضان با واکسیناسیون اجباری مخالفند که قرار است در بلژیک برای پرسنل پزشکی معرفی گردد.

یک هفته پیش بیش از 50 هزار نفر در اقدامی مشابه در بروکسل شرکت کردند. این یک تجمع مسالمت آمیز بود که به درگیری بین معترضان و پلیس تبدیل شد، تعدادی از افراد و افسران پلیس به بیمارستان ها منتقل شدند.

در این درگیری 11 نفر دستگیر شدند، بعلاوه بلژیک روز آدینه بعضی از محدودیت های ویروس کرونا را کاهش داد و مکانیسم جدیدی را برای ارزیابی شرایط اپیدمیولوژیک در این کشور معرفی کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2025

به "معترضان کرونایی بلژیک خواستار استعفای دولت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان کرونایی بلژیک خواستار استعفای دولت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید