موج تازه شیوع کرونا در اروپا پس از 10 هفته کاهشِ همه گیری

به گزارش مجله روگذر، بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارشی تایید کرد که شیوع ویروس کرونا پس از 10 هفته کاهش متوالی در اروپا، از هفته گذشته بار دیگر افزایش یافته است و علت اصلی این تغییر فرایند، توسعه شیوع گونه دلتا است.

موج تازه شیوع کرونا در اروپا پس از 10 هفته کاهشِ همه گیری

به گزارش خبرنگاران، هانس کلوگ، مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس هفتگی این نهاد گفت: اگر هوشیار و با برنامه نباشیم، شاهد موج نو شیوع ویروس کرونا در اروپا خواهیم بود.

کلوگ بعلاوه خواهان پیگیری جدی تر شرایط تماشاگران رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا در شهرهای برگزار کننده بازی های پیش رو شامل لندن، باکو و سنت پترزبورگ شد و گفت نباید به نظارت در ورزشگاه ها بسنده کرد.

سازمان جهانی بهداشت می گوید: در هفته گذاشته و برای نخستین بار پس از 10 هفته، تعداد مبتلایان به بیماری کووید در 53 کشور اروپایی 10 درصد افزایش یافته است. علاوه بر شیوع گونه مسری تر دلتا، کاهش محدودیت ها، از سرگیری سفر، برگزاری اجتماعات و دورهمی ها بدون توجه به فاصله گذاری اجتماعی، از دیگر عوامل آهنگ افزایش ویروس کرونا به تعداد می رود.

مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت گفت: بنا به پیش بینی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا، گونه دلتا تا ماه اوت، گونه اصلی شیوع بیماری کووید-19 در این منطقه خواهد بود.

این در حالی است که تا ماه اوت و همزمان با تعطیلات تابستانی، محدودیت ها بیش از همه کاهش می یابد و فرایند واکسیناسیون هم هنوز به مرحله ایجاد ایمنی کامل نرسیده است.

گلوک یادآوری کرد که در شروع ماه ژوئیه، 63 درصد شهفرایندان اروپایی هنوز حتی دُز اول واکسن را هم دریافت نکرده اند.

گونه دلتا (هندی) 40 تا 60 درصد بیش از گونه آلفا (انگلیسی) واگیر دارد. پژوهش های آزمایشگاهی و اجتماعی نشانگر آن است که تنها یک دُز واکسن، مقاومت بسیار کمی در برابر این گونه ایجاد می نماید.

به گزارش یورونیوز، دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت می گوید در صورت ادامه شرایط کنونی، موج چهارم ویروس کرونا تا پیش از فصل پاییز اروپا را فرا خواهد گرفت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1752

به "موج تازه شیوع کرونا در اروپا پس از 10 هفته کاهشِ همه گیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج تازه شیوع کرونا در اروپا پس از 10 هفته کاهشِ همه گیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید