منطقه گونی جزو استان البرز نیست، عملیات آب رسانی انجام می گردد

به گزارش مجله روگذر، به گزارش خبرنگاران، محمد کردی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان، در خصوص نقطه ای در مرز استان البرز به نام گونی و اخباری که در چند روز اخیر پیرامون آن در رسانه ها مطرح گردیده است، اظهار کرد: همان طور که می دانید متولی تقسیمات کشوری وزارت کشور است و طبق تعاریف موجود، روستا جایی است که حداقل 20 خانوار یا حدود صد نفر جمعیت داشته باشد.

منطقه گونی جزو استان البرز نیست، عملیات آب رسانی انجام می گردد

وی افزود: در خصوص منطقه گونی دو مبحث مطرح است، نخست اینکه بر اساس تعریف های موجود اگر جمعیت ساکن در یک منطقه از 100 نفر پایین تر باشد شورا و دهیاری نخواهد داشت و از سویی دیگر منطقه گونی تنها یک منطقه قشلاقی ایل شاهسوند است.

فرماندار شهرستان اشتهارد بابیان اینکه طبق تقسیمات کشوری روستای گونی جزو دهستان اخترآباد بخش صفادشت شهرستان ملارد در استان تهران است، مطرح نمود: این منطقه با استان تهران صد کیلومتر فاصله دارد و به استان البرز نزدیک تر است اما جزو حوزه استحفاظی این استان نیست.

کردی بابیان اینکه جمعیت ساکان در منطقه گونی به دلیل خشک سالی آن محدوده جغرافیایی در فصول بهار و تابستان به جاده چالوس یا الموت قزوین کوچ می نمایند، ادامه داد: پیشه این عشایر کشاورزی و نگهداری دام ها است به همین دلیل در فصول سرد سال برای رسیدگی به چرای دام ها مجدد به منطقه گونی بازمی گردند.

وی به سرشماری های سال 95 اشاره نمود و گفت: طبق آمار ارائه گردیده در آن موقع، منطقه گونی به عنوان منطقه ای برای سکنی و دارای جمعیت تعریف نگردیده است اما کشاورزان این منطقه در حوزه دامی احتیاج به توجه ویژه دارند.

فرماندار شهرستان اشتهارد بابیان اینکه اقدامات لازم برای آب رسانی به گونی انجام خواهد شد، شرح داد: باوجوداینکه این منطقه جزو حوزه استحفاظی استان البرز نیست قبول نموده ایم که این اقدام را برای ساکنان آنجا انجام دهیم.

کردی گفت: در منطقه گونی تنها حدود 6 تا 7 خانه تحت عنوان خانه های چوپانی وجود دارد و سازمان امور عشایری دستورالعمل هایی برای رسیدگی به ساکنان چنین مناطقی دارد که مشتمل بر تأمین روشنایی موقت در آنجا است.

وی ادامه داد: جهادگران حوزه خودکفایی سپاه فردیس به دنبال یاری رسانی به مردم منطقه گونی و برطرف محرومیت زدایی آنجا هستند که البته ضمن مثبت ارزیابی کردن این فعالیت ها باید توجه داشته باشیم که انجام هماهنگی های لازم با بخشداری صفادشت استان تهران در این خصوص ضروری است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 43

به "منطقه گونی جزو استان البرز نیست، عملیات آب رسانی انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه گونی جزو استان البرز نیست، عملیات آب رسانی انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید