نفروختن بلیت سفر به کرونایی ها، تذکر پیامکی به قرنطینه شکنان

به گزارش مجله روگذر، وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد که هیچ بیمار کرونایی نمی تواند با وسایل حمل ونقل عمومی سفر برود چون بلیتی به او فروخته نخواهد شد و بر اساس رصدهای اجرا شده موبایلی آن ها عمدتا سفرهای درون شهری داشته اند نه برون شهری.

نفروختن بلیت سفر به کرونایی ها، تذکر پیامکی به قرنطینه شکنان

به گزارش خبرنگاران، در پی طرح اظهارات ایرج حریرچی -معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - مبنی بر اینکه 51 هزار نفر از کسانی که برگه دستشان است و کرونا مثبت هستند قرنطینه شان را به فواصل چندین کیلومتری و حتی مسافرت شکسته اند سراغ بسیاری از مسئولان وزارت راه وشهرسازی در بخش های مختلف حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای رفتیم که همه آن ها بر این نکته تاکید نمودند که سامانه ماسک از سال گذشته در سیستم های بلیت فروشی آن ها فعال شده و اگر مسافری تست کرونایش مثبت شده باشد نمی تواند بلیت تهیه کند و از مسافرت او جلوگیری به عمل خواهد آمد.

محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - در گفت وگو با خبرنگاران درباره اینکه آیا به مسافر مشکوک یا مبتلا به کرونا در ماه های گذشته بلیتی برای سفر فروش رفته است و اساسا این آمارهای ارائه شده نسان دهنده نقص و مشکل در کدام بخش است؟ اظهار کرد: مسافرانی که به کرونا مبتلا شده باشند به هیچ وجه اجازه سفر با وسایل حمل و نقل عمومی داده نمی گردد و نمی توانند بلیتی را برای سفر تهیه نمایند.

وی اضافه نمود: از سوی دیگر همه مسافرانی که تست کرونای آن ها مثبت شده است به وسیله سیستم BTS ردیابی می شوند و اگر قرنطینه خود را بشنمایند برای آن ها پیامک هشدار ارسال می گردد که باید در خانه و قرنطینه بمانند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس ردیابی های اجرا شده مسافران کرونایی عمدتا از شهرشان خارج نشده اند و غالبا سفرهای درون شهری داشته اند که دائما آن ها رصد می شوند و در صورت جا به جایی به آن ها به صورت پیامکی تذکر داده می گردد.

اسلامی تاکید نمود: سامانه ماسک همچنان در همه شقوق حمل ونقل فعال بوده و کد ملی مسافران برای تهیه بلیت و انجام سفر با اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چک می گردد، بنابراین کسی نمی تواند با داشتن پاسخ مثبت تست کرونا به سفر با این وسایل حمل و نقل عمومی برود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1685

به "نفروختن بلیت سفر به کرونایی ها، تذکر پیامکی به قرنطینه شکنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفروختن بلیت سفر به کرونایی ها، تذکر پیامکی به قرنطینه شکنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید