هشداری جدی در خصوص استفاده از خشک کن لباس

به گزارش مجله روگذر، یک مطالعه تازه در خصوص وجود خطری جدی هنگام استفاده از خشک کن برای خشک کردن لباس ها هشدار داد.

هشداری جدی در خصوص استفاده از خشک کن لباس

خبرنگاران- بعضی از خانم ها از خشک کن لباس استفاده می نمایند تا راحتی بیشتری داشته باشند و به آن ها یاری کند در زمان و کوشش صرفه جویی نمایند؛ اما یک مطالعه نو هشدار می دهد که یک خشک کن در خانه می تواند سالانه 120 میلیون میکرو فیبر را در هوا آزاد کند که بر محیط زیست و بعلاوه سلامت انسان تاثیر می گذارد.

دانشمندان تخمین زده اند که دو مورد از متداول ترین الیاف نساجی که از خشک کن لباس های خانگی وارد هوای اطراف می شوند، پنبه و پلی استر هستند. نتایج نشان می دهند که خشک کن های لباس تا 40 برابر بیشتر از ماشین های لباسشویی، میکروفیبر در هوا آزاد می نمایند.

این مطالعه نشان داده است که میکروالیاف ها، ذراتی میکروسکوپی هستند که از منسوجات و لباس ها جدا می شوند و نازک تر از موی انسان هستند و با چشم غیرمسلح دیده نمی شوند. اگرچه دانشمندان هنوز در کوشش هستند تا اثرات سلامتی استنشاق میکروالیاف را به طور دقیق معین نمایند؛ اما اعتقاد بر این است که آن ها باعث مسائل تنفسی و حتی مانع از بهبود مجاری تنفسی پس از عفونت ویروسی می شوند.

بر اساس این مطالعه، میکروالیاف می تواند از پارچه های طبیعی مانند پنبه یا پارچه های مصنوعی مانند پلی استر که میکروپلاستیک نیز هستند به دست آید.

پروفسور لیونگ گفت: قدردانی ما از میکروالیاف موجود در هوا از یک خشک کن به طور کلی بیشتر از تعداد میکروفیبر های فراوری شده به وسیله ماشین لباسشویی است. فاضلاب ماشین لباسشویی به تصفیه خانه فاضلاب می رود که منجر به حذف میکروالیاف نیز می گردد.

این تیم دریافت که با افزایش لباس ها در خشک کن، رها شدن میکروفیبر پلی استر افزایش می یابد؛ در حالی که آزاد شدن میکروفیبر پنبه بدون توجه به میزان بار ثابت می ماند. این فرآیندی است که برای پلی استر اتفاق نمی افتد.

انتشار میکروالیاف در محیط نیز نگران نماینده است؛ زیرا می توانند آلاینده ها را جذب نموده و در فواصل طولانی انتقال دهند. خود فیبر در صورت مصرف یا استنشاق می تواند برای سیستم تنفسی تحریک نماینده باشد.

بیشتر بخوانید

منبع: وب سایت دارالهلال

خبرنگاران علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2100

به "هشداری جدی در خصوص استفاده از خشک کن لباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشداری جدی در خصوص استفاده از خشک کن لباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید