همایش بزرگداشت روز جهانی خاک در گلستان برگزار می گردد

به گزارش مجله روگذر، به گزارش خبرنگاران، فرهاد خرمالی بعدازظهر سه شنبه در مورد برگزاری همایش روز جهانی خاک اظهارکرد: مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک برای پنجمین سال پیاپی در گلستان برگزار می گردد.

همایش بزرگداشت روز جهانی خاک در گلستان برگزار می گردد

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

وی با بیان این که این مراسم در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی برگزار خواهد شد، افزود: این مراسم به صورت استانی و با همکاری انجمن علوم خاک شعبه گلستان، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان برگزار می گردد.

خرمالی گفت: شعار سال جاری روز جهانی خاک جلوگیری از فرسایش خاک برای حفظ آینده است که امیدواریم با همکاری همه جانبه سازمان های مرتبط با مسائل خاک و ترویج فرهنگ حفظ خاک در جامعه بتوان گامی مهم در نگهداشت این سرمایه ارزشمند تجدیدناپذیر برداشت و از سوی دیگر از بروز مخاطرات طبیعی از جمله سیل و رسوب و زمین لغزش جلوگیری کرد.

وی گفت: از جمله برنامه های این مراسم می توان به سخنرانی پروفسور مرموت رئیس سابق انجمن خاک اروپا و استاد دانشگاه ساسکاچوان کانادا، تجلیل از خادمان خاک و امضا تفاهمنامه تأسیس پژوهشکده لس در دانشگاه اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 732

به "همایش بزرگداشت روز جهانی خاک در گلستان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش بزرگداشت روز جهانی خاک در گلستان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید