همه چیز درباره فصل پنجم سریال Money Heist: سرقت پول به پایان می رسد

به گزارش مجله روگذر، احتمالا وقتی الکس پینا، خالق سریال سرقت پول، به آخرین ویرایش فیلم نامه این سریال نگاه می کرد، هرگز تصور نمی کرد سریال مجذوب کننده و هیجان انگیز او به یکی از محبوب ترین سریال های تلویزیونی چند سال اخیر تبدیل شود. این سریال اسپانیایی به شهرتی جهانی دست پیدا کرد و حالا میلیون ها هوادار در سراسر جهان منتظر تماشای فصل پنجم و پایانی آن هستند.

همه چیز درباره فصل پنجم سریال Money Heist: سرقت پول به پایان می رسد

سریال سرقت پول براساس زمان پخش چهار فصل دارد. فصل اول و دوم آن از طریق شبکه اسپانیایی آنتنا 3 پخش شد و به حدی از محبوبیت رسید که سرویس استریم نتفلیکس حق پخش و تولید آن را خریداری کرد. فصل سوم در سال 2019 و از طریق نتفلیکس تولید و منتشر شد و فصل چهارم بهار امسال به دست هواداران رسید. اما سریال Money Heist براساس شبکه پخش کننده آن شامل دو فصل است. منتقدان باور دارند این شیوه فصل بندی براساس فرم و نوع داستان گویی سریال، دقیق تر به نظر می رسد.

بنابراین 15 اپیزود سریال که در سال 2017 پخش شد، فصل اول هستند و فصل دوم سریال هم شامل دو نیم فصل منتشرشده در سال های 2019 و 2020 می گردد. تماشاگران وسواسی سریال هم اعتقاد دارند اپیزودهایی که از طریق شبکه آنتنا 3 اسپانیا ساخته شده، به مراتب کیفیت بالاتری از اپیزودهای ساخته شده از طریق نتفلیکس دارد. اگرچه به نظر می رسید این سریال برای فصل پنجم و ششم هم تمدید می گردد اما سرویس استریم نتفلیکس تایید کرد که سرقت پول در فصل پنجم به انتها می رسد و خبری از فصل ششم نیست.

شرایط تولید فصل پنجم سریال سرقت پول

شایعاتی که پس از فصل چهارم سریال منتشر شد، این امید را در دل هواداران سریال روشن کرده بود که شاید سرقت پول حداقل برای دو فصل دیگر تمدید گردد. اما سرویس استریم نتفلیکس پس از مذاکره با خالقان سریال به این نتیجه رسید که فصل پنجم می تواند بهترین انتها را برای سریال به همراه داشته باشد. بنابراین الکس پینا دست به کار شد. او مدتی پیش تصویری را از خودش در صفحه رسمی اش در اینستاگرام منتشر کرد که به نظر می رسید در حال نوشتن فیلمنامه فصل پنجم سریال سرقت پول باشد. الکس پینا در حالی برای نوشتن فیلمنامه سریال بازگشته که او فیلمنامه هیچکدام از اپیزودهای فصل چهارم را ننوشته بود و آخرین باری که نگارش داستان سریال سرقت پول برعهده او قرار داشت به فصل سوم بازمی گردد.

الکس پینا به نام یکی از کلیدی ترین شخصیت های پشت سر سریال سرقت پول در سال های اخیر مشغول به تولید و توسعه سریال های تلویزیونی متعددی بوده و از آن جایی که به نظر می رسد او هنوز هم مشغله های بسیاری دارد، احتمالا ساخت فصل پنجم سریال سرقت پول به زمان بسیار بیشتری از قبل نیاز دارد. تماشاگران چشم به راه این سریال محبوب اسپانیایی برای تماشای فصل چهارم انتظار زیادی را تجربه نکردند. در حقیقت، سرویس استریم نتفلیکس فصل چهارم را تنها 9 ماه پس از انتشار فصل سوم منتشر کرد و شاید همین اتفاق باعث شد که سرقت پول به پرتماشاگرترین سریال نتفلیکس در سال 2020 تبدیل گردد.

در این زمینه بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن که تا انتها سال 2020 منتشر می شوند

بهترین فیلم های کمدی که تا انتها سال 2020 منتشر می شوند

پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران را بشناسید

اما به نظر می رسد فصل پنجم و انتهای سریال قطعا تا انتها سال 2020 منتشر نمی گردد. شیوع ویروس کرونا هم شرایط را پیچیده تر کرد. این ویروس مرگبار که در کشورهای اروپایی و به ویژه اسپانیا شرایط چندان مساعدی ندارد، می تواند بزرگترین مانع در تولید و توسعه فصل انتهای سریال سرقت پول باشد.

شاید جالب باشد بدانید آنخل سیلوستره، بازیگر سریال های نارکس و هشت حس به فصل پنجم و انتهای سریال سرقت پول پیوسته اما مشخص نیست او چه نقشی در اپیزودهای انتهای یکی از محبوب ترین سریال های چند سال اخیر دارد.

تاریخ انتشار فصل پنجم و انتهای سریال سرقت پول

سرویس استریم نتفلیکس و عوامل سریال سرقت پول هیچ اطلاعاتی درباره تاریخ احتمالی پخش و انتشار فصل پنجم آن منتشر نکرده اند. به نظر می رسد این سریال حداقل تا انتها سال 2020 حتی در مرحله تولید هم قرار نمی گیرد. بنابراین برای تماشای فصل انتهای سریال سرقت پول باید تا میانه سال 2021 صبر کنید. فرایند تولید و فیلمبرداری سریال هم با توجه به شیوع ویروس کرونا با تاخیر دنبال می گردد و احتمالا سرعت بسیار پایین تری دارد.

براساس اطلاعاتی که سرویس استریم نتفلیکس به صورت رسمی اعلام کرده، فصل انتهای سریال سرقت پول ده اپیزود دارد که در مقایسه با فصل چهارم دو اپیزود بیشتر است.

داستان سریال سرقت پول درباره چیست؟

مردی با نام مستعار پروفسور با همراهی 8 نفر که هیچ شناختی از یکدیگر ندارند، آماده سرقت از یک کارخانه چاپ اسکناس در مرکز اسپانیا می شوند. این 8 نفر برای اینکه هویت واقعی شان برای همیشه پنهان بماند، تصمیم می گیرند با نام شهرهای مختلف جهان بخشی از گروه بزرگ دزدی باشند. بنابراین برلین، مسکو، دنور، توکیو، هلسینکی، اسلو، ریو و نایروبی زیر نظر پروفسور آماده می شوند تا برای حمله به کارخانه چاپ اسکناس، نگرانی خاصی وجود نداشته باشد.

شاید جالب باشد بدانید ساختمانی که پروفسور و افرادش به آن حمله می کنند، در جهانی واقعی دفتر مرکزی تحقیقات ملی اسپانیا است. تلاش توکیو و سایر اعضای گروه، در همان قد نخست نتیجه می دهد و آن ها به راحتی وارد چاپخانه اسکانس می شوند. اعضای گروه پروفسور با لباس های قرمز و ماسکی به شکل صورت سالوادور دالی، نقاش سورئال اسپانیایی، با تسخیر چاپخانه پیروز می شوند 67 نفر را گروگان بگیرند. حالا آن ها به هزاران یورو پول نقد دسترسی دارند اما هدف اصلی نایروبی و دوستان ناشناخته اش تنها پول های موجود در کارخانه چاپ اسکناس نیست. آن ها در پی 2400 میلیون یورو پول غیرقابل تعقیب هستند.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1866

به "همه چیز درباره فصل پنجم سریال Money Heist: سرقت پول به پایان می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره فصل پنجم سریال Money Heist: سرقت پول به پایان می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید