واکنش هدیه تهرانی به اقدام جنجالی علی زندوکیلی

به گزارش مجله روگذر، در روز های گذشته انتشار ویدئویی از علی زندوکیلی خواننده پاپ که در آن اعلام نموده بود قصد نگهداری از یک بچه شیر را دارد در شبکه های اجتماعی حاشیه ساز شد و بسیاری از دوستداران محیط زیست به آن واکنش نشان دادند. یکی از این افراد هدیه تهرانی بود که با انتشار یک نامه به انتقاد از این حرکت و نقد شرایط نگهداری حیوانات وحشی در بعضی از مراکز نگهداری پرداخت.

واکنش هدیه تهرانی به اقدام جنجالی علی زندوکیلی

به گزارش خبرآنلاین، متن نامه هدیه تهرانی را در ادامه بخوانید:

با دیدن این ویدئو می توان متوجه شد که هنرمند گرامی، جناب آقای زندوکیلی که قصد نگهداری بچه شیری را داشتند و در این خصوص فیلمی را در صفحه خود به اشتراک گذاشتند از نابهنجار بودن این موضوع مطلع نبودند و شاید واگذارنمایندگان این بچه شیر جدا کردنش را از مادر نابهنجاری نمی دانستند و یا دلائل دیگری داشتند که به راحتی امکان انتشار این ویدیو را نیز دادند!... چرایی و سوالا ت بسیاری در این خصوص وجود دارد، البته نه از جناب زندوکیلی که به نظر بسیار علاقمند به حیات وحش هستند، اما ظاهرا نامطلع از اصول زیست آن ها و این عدم مطلعی در بسیاری از علاقمندان به حیوانات نیز دیده می گردد!

این موضوع و همینطور موضاعات بیشتری مثل (کاریزا) توله خرس 2 ساله که به دلیل بی توجهی با طناب در قفس خود خفه شد باعث می گردد نه تنها توجه علاقمندان به حیوانات که مهمتر از آن توجه مسئولین را بیشتر به موضوعاتی مثل چرائی واردات و یا صادرات حیات وحش غیربومی، ضرورت وجود باغ وحش ها، قاچاق حیات وحش و لزوم ایجاد مراکز بازپروری و نگهداری معطوف کنیم.

مصائب و موضوعات بسیار گسترده ای در زمینه حیات وحش و حفظ ارزش های طبیعت و محیط زیست وجود دارند و به همین دلیل پرداختن و رسیدگی به موضوع باغ وحش ها و مراکز نگهداری و قاچاق حیوانات هرگز در اولویت قرار نگرفته است.

با این وجود مسائل اخیر فرصتی است که مسئولین پاسخ این سوالات را داده و به یاری کارشناسان و علاقمندان راه حل این معضلات را پیدا نمایند و توجه خود را به حیات وحش و محیط زیست مهجور کشورمان بیشتر نمایند!

از همه علاقمندان به حیوانات خواستاریم که در ترویج و نگهداری از حیات وحش جدا خودداری نمایند و در راستای تشکیل و بهینه سازی مراکز نگهداری با اصولی صحیح و جلوگیری از قاچاق حیات وحش، چه توسط اشخاص حقیقی چه باغ وحش ها همراه باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1226

به "واکنش هدیه تهرانی به اقدام جنجالی علی زندوکیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش هدیه تهرانی به اقدام جنجالی علی زندوکیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید