وزیر میراث فرهنگی عنوان نمود: ایده مدرسه موزه گامی در راستای شناخت و معرفی مفاهیم میراثی

به گزارش مجله روگذر، تهران (پانا) - وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در آیین امضای تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران گفت که این تفاهم نامه می تواند باعث اجرایی شدن ایده مدرسه موزه گردد.

وزیر میراث فرهنگی عنوان نمود: ایده مدرسه موزه گامی در راستای شناخت و معرفی مفاهیم میراثی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، علی اصغر مونسان در این مراسم طی سخنانی، گفت: بناهای تاریخی جزو هویت ملی ما هستند. کشور ما با پیشینه ای تاریخی و میراث گران بها، کشوری است که بناهای تاریخی فراوانی دارد و موضوعات متنوعی را در خود جای داده است.

وی اضافه کرد: در این میان آموزش و پرورش نیز مدارسی را در اختیار دارد که جزو بناهای تاریخی ارزشمند محسوب می شوند و علاوه بر این که میراث ملموس هستند به واسطه بعضی از موضوعات میراث ناملموس را نیز در بر می گیرند، بنابراین به نظر می رسد میراث ملموس و میراث ناملموس هر دو از موضوعاتی است که در آموزش و پرورش وجود دارد.

مونسان بیان نمود: به سهم خودم از کوشش های وزیر آموزش و پرورش تشکر می کنم. این تفاهم نامه می تواند باعث اجرایی شدن ایده مدرسه موزه گردد تا مدارس نیز در کنار موزه هایی که در کشور فعالیت می نمایند به معرفی مفاهیم مرتبط با میراث فرهنگی و توسعه گردشگری یاری نمایند.

وی یادآور شد: سال گذشته مجلس قانونی را مصوب کرد که بر اساس آن دستگاه های مختلف که دارای بناهای تاریخی هستند باید به حفظ و صیانت از این آثار یاری نمایند. این مصوبه خوبی است و می تواند به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بودجه اندکی که در اختیار دارد در مورد صیانت بهتر از آثار تاریخی یاری کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از صحبت های خود، گفت: خوشبختانه شهرداران نیز در این خصوص همکاری خوبی با ما دارند و در تهران شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر به این موضوعات توجه ویژه ای دارند.

وی اعلام نمود: ایده موزه مدرسه نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت، با توجه به این که تعداد موزه های خصوصی ما در سال گذشته رشد چشم گیری داشته، مدرسه موزه نیز می تواند در راستای شناخت و معرفی هرچه بهتر مفاهیم میراثی به ما بیش از پیش یاری کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1376

به "وزیر میراث فرهنگی عنوان نمود: ایده مدرسه موزه گامی در راستای شناخت و معرفی مفاهیم میراثی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر میراث فرهنگی عنوان نمود: ایده مدرسه موزه گامی در راستای شناخت و معرفی مفاهیم میراثی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید