وضع قوانین جدید گردشگری در رم

به گزارش مجله روگذر، رم از جمله شهرهای اروپایی است که همه ساله تعداد بسیار زیادی توریست را میزبانی می نماید. مدیریت این تعداد توریست و قوانین مربوط به آن نقش بسیار مهمی در بقای نظم و هماهنگی در شهر و حفاظت از هنر و میراث فرهنگی آن دارد.

وضع قوانین جدید گردشگری در رم

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید

اگر قصد داشتید در سفر بعدی تان به رم سفر کنید و در حالی که با لباس گلادیاتورهای باستانی در خیابان قدم می زنید، نوشیدنی بنوشید، بهتر است در تصمیم تان تجدید نظر کنید.

قوانین جدیدی که در رم وضع شده است، به شهرداری اجازه می دهد که اگر افرادی را با لباس گلادیاتورها مشاهده کردند که در برابر دریافت هزینه، در حال عکس دریافت با توریست ها هستند، گلادیاتورپوش را تا 400 یورو جریمه کند.

همچنین نوشیدن در خیابان به صورت فردی یا دسته جمعی و فرو رفتن در چشمه های شهر هم جزو موارد ممنوعه اعلام شده اند.

قوانین جدید را شهرداری رم در روز پنج شنبه 24 آبان در وب سایت رسمی خود منتشر نموده است.

قوانین مربوط به نوشیدنی ها

بر اساس قوانین جدید، از این به بعد قوانین مربوط به ممنوعیت نوشیدن نوشیدنی های الکلی به طور دائمی اجرا خواهد شد. فروش نوشیدنی الکلی در کافه ها هم از ساعت 2 نیمه شب تا 7 صبح ممنوع اعلام شده است.

قوانین جدید به افسران پلیس رم این اجازه را می دهد که فرد خاطی را برای مدت زمانی تا حدود 48 ساعت از تردد در منطقه خاصی از شهر منع نمایند. اگر این فرد بار دیگر قانون را نقض کند، ممکن است از عبور و مرور او به مدت 60 روز در مناطق خاصی جلوگیری گردد.

شهرداری رم هدف از این قوانین را (که به گفته آن ها با وجوه زیادی از زندگی مردم شهر در ارتباط است،) احترام به جنبه هنری شهر و میراث فرهنگی پایتخت ایتالیا بیان نموده است.

قوانین مربوط به فرهنگ و میراث فرهنگی

رم هم مانند بسیاری از شهرهای جهان دچار اورتوریسم شده است. در سال های اخیر چشمه های معروف شهر رم محلی شده است برای استحمام غیر قانونی و سلفی دریافت های عجیب. در ماه آگوست درگیری بین دو توریست که قصد داشتند همزمان در چشمه رم به طور نمادین استحمام نمایند و از خود عکس سلفی بگیرند، به یک جنجال بزرگ تبدیل شد. همچنین دو توریست کانادایی به دلیل استحمام در چشمه رم هر کدام 450 یورو جریمه شدند.

افسانه های قدیمی بیانگر این هستند که اگر توریستی علاقه مند است به رم بازگردد باید سکه ای را از روی شانه چپش در داخل آب چشمه بیاندازد. بر اساس قوانین جدید انداختن سکه در چشمه مجاز شناخته شده است، اما اگر توریست ها علاقه مند هستند در سال 2019به رم بازگردند، بهتر است بدانند مهم ترین عامل در بازگشت آن ها رفتار بهینه آن ها در زمان حضور در شهر است.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 731

به "وضع قوانین جدید گردشگری در رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضع قوانین جدید گردشگری در رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید